Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja w sektorze pożyczkowym

2020-04-24  |  09:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Czy połączenia obsługiwane przez voiceboty budzą zdziwienie? Z takim rozwiązaniem spotykają się klienci Wonga Polska i, co ciekawe, przyjmują to z dużym zadowoleniem. Cztery na pięć ankietowanych osób preferuje rozmowę z maszyną, ponieważ w ten sposób może szybciej i sprawniej załatwić daną sprawę. Wirtualny agent weryfikuje tożsamość rozmówcy, przypomina o finansowych zobowiązaniach, a w razie potrzeby przekierowuje połączenie do odpowiedniego pracownika.

Ponad 80 proc. klientów Wonga Polska preferuje kontakt z wirtualnym agentem. Boty bez wątpienia ułatwiają organizację pracy biurowej, pozwalają ograniczyć koszty działalności i zmniejszają ryzyko błędu – między innymi z tych powodów sztuczna inteligencja jest tak chętnie wykorzystywana przez firmy na całym świecie.

Sztuczna inteligencja w firmach

Około 90 proc. kierownictwa światowych przedsiębiorstw deklaruje, że chce inwestować w szeroko pojętą sztuczną inteligencję – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy IFS. Najczęściej chcą ją wykorzystywać do automatyzacji przemysłu, zarządzania relacjami z klientami i logistyki, oczekując przede wszystkim poprawy efektywności pracy.

Rozwiązania oparte na AI umożliwiają personalizację kontaktów z odbiorcami – szczególnie chętnie wykorzystują to firmy, gdzie obsługa klienta jest kluczowa w prowadzeniu działalności. W Polsce właściwie dopiero zapoznajemy się z wirtualnymi asystentami, którzy podadzą prognozę pogody, spiszą listę zakupów, wyślą maila czy ustawią przypomnienie. Dzięki integracji z odpowiednimi platformami umożliwią także tworzenie komend służących do wchodzenia w interakcje głosowe z konkretnymi markami.

- Przykładem wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie są m.in. voiceboty – instrumenty do kontaktu z klientem. Proces przyzwyczajania odbiorcy do tego, że dzwoni do niego maszyna dopiero się rozpoczyna, ale w mojej opinii jest to trend, który będzie się rozwijał, a satysfakcja z takiej komunikacji będzie w ciągu najbliższych kilku lat rosła – zauważa Albert Łada, Dyrektor Działu Windykacji w Wonga Polska.

Wirtualny agent

Obsługa klienta to obszar, który zmienia się niezwykle dynamicznie, szczególnie w sektorze pożyczkowym. Odbywa się już ona nie tylko w standardowy sposób, czyli w placówce lub telefonicznie, ale także kanałami zdalnymi. Za kilka lat większość tych działań będzie zapewne wykonywana głównie online, a technologie i sztuczna inteligencja staną się naszą codziennością.

Wonga Polska już teraz w swojej działalności wykorzystuje voiceboty. Wirtualni agenci zadzwonią do klienta, zweryfikują jego tożsamość, przypomną o obowiązujących terminach spłat, a w razie potrzeby przekierują połączenie do odpowiedniego pracownika. To nie tylko ułatwienie w organizacji miejsca pracy, ale też oszczędność czasu – obsługa całego systemu zajmuje około 30 minut dziennie.

- Początki we wdrażaniu voicebotów nie były łatwe, ale w tej chwili wirtualni agenci z powodzeniem zajmują się obsługą części połączeń wychodzących. Chcielibyśmy, aby w przyszłości przyjmowali także połączenia przychodzące i byli dostępni dla klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – mówi Albert Łada z Wonga Polska.

System umożliwia zweryfikowanie klientów po dowolnych parametrach, takich jak miejsce zamieszkania, nazwisko czy imię, data urodzenia. W planach na przyszłość jest wprowadzenie dodatkowych katalogów pytań, zadawanych przez voiceboty, co pozwoli na przeprowadzenie rozszerzonych, bardziej spersonalizowanych rozmów.

W tej chwili wirtualni agenci kontaktują się z klientami od trzeciego dnia po terminie spłaty zobowiązania. Co ciekawe, kontakt z voicebotem jest odbierany lepiej, niż z człowiekiem.

- Ponad 80 proc. ankietowanych przez nas klientów deklarowało, że woli rozmawiać z maszyną, ponieważ mogą łatwo i szybko załatwić daną sprawę. Te około 15 proc., które preferowało kontakt z człowiekiem, to klienci powyżej 50 roku życia, którzy równocześnie zaznaczali, że nie mają nic przeciwko ponownej komunikacji z maszyną. Jest to więc kwestia przyzwyczajenia i przełamania stereotypów. Młodzi klienci niemal w 100 proc. utożsamiali się z taką formą kontaktu i w zupełności ją akceptowali – podkreśla Albert Łada.

 

wonga.com

 

Wonga jest częścią Grupy KRUK. Specjalizuje się w pożyczkach internetowych i jest liderem branży finansów online. Firma działa w Polsce od kwietnia 2013 roku. Wdraża innowacyjne rozwiązania w zakresie consumer finance. Swoją ofertę kieruje do świadomych konsumentów, potrafiących zarządzać swoim budżetem i dbających o płynność finansową. Wonga zapewnia im wygodny dostęp online do produktów finansowych, konkurencyjnych w stosunku do oferty banków. Wonga ko centruje się na sprzedaży pożyczek ratalnych, które już dziś stanowią 90 proc. jej portfela.

Jako pierwsza firma pożyczkowa na polskim rynku podpisała umowę z Biurem Informacji Kredytowej w zakresie wymiany informacji na temat rzetelnych płatników. Firmę wyróżnia oferta, która wynagradza klientom terminowe spłaty.

 

Wonga wierzy w praktyczną i efektywną edukację finansową. W 2015 r. firma uruchomiła platformę edukacyjną Kapitalni.org, której celem jest dostarczanie użytkownikom wiedzy finansowej w przyjazny sposób. Kapitalni.org są częścią Program Korzyści Wonga, który premiuje rzetelnych i pogłębiających swoją wiedzę z zakresu finansów klientów. Za ukończenie 10 kursów albo ścieżki edukacyjnej na platformie Kapitalni.org, klienci mogą otrzymać 10 zł zwrotu kosztów swojej aktywnej pożyczki w Wonga.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r. Biuro prasowe
2025-04-28 | 06:00

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Ceny ubezpieczeń na świecie spadły średnio o 3% w pierwszym kwartale 2025 roku, po spadku o 2% w Q4 2024 r., co oznacza trzeci z rzędu kwartalny spadek po siedmiu
Finanse Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
2025-04-21 | 06:00

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?

Na polskim rynku finansowym pojawiają się coraz to nowsze możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na różne cele. Wśród nich najpopularniejsze stają się pożyczki
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2025-03-24 | 13:30

Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Polska scena fintechowa dynamicznie się rozwija, a lokalne firmy technologii finansowej coraz śmielej wkraczają na rynki międzynarodowe. Współpraca Walletto Fintech Poland z Fintech Poland otwiera nowe możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.