Komunikaty PR

Szymon Szczepanik został powołany na członka zarządu Seifert Polska

2021-10-14  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska

Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com

Odtąd wraz z Prezesem Seifert Polska Janem Brachmannem, Szymon Szczepanik (34) stanowić będzie główny trzon zarządu firmy.

 

Szczepanik dorastał w Bremen, gdzie ukończył studia w Hochschule Bremen na kierunku – International Degree Shipping and Chartering oraz Szkołę Europejską SII Utbremen w zakresie kompetencji handlowca. Również w Niemczech rozpoczynał swoją karierę i zdobywał doświadczenia zawodowe w sektorze logistycznym w międzynarodowych firmach z branży motoryzacyjnej  i handlowej.

Po odbyciu zasadniczej służby wojskowej w 4. pułku telekomunikacyjnym „1” w Rotenburg Wümme w latach 2011 i 2012 roku przyjechał do Polski, na staż w dziale transportu firmy transportowo-logistycznej w Katowicach.

Od 2013 roku związał się z Seifert Polska, gdzie początkowo pełnił funkcję Asystenta Zarządu i kolejno Projekt Menadżera. W 2017 stanął na czele działu logistyki jako Dyrektor Logistyki  Seifert Polska.

W roku 2020 został powołany na stanowisko prokurenta Seifert Automotive Polska, odpowiedzialnej za obsługę logistyczną fabryki silników i baterii niemieckiego producenta samochodów w Jaworze. Projektu, który koordynował i z którym związany był od samego początku - od fazy przetargowej.

„Otwarty, doświadczony i wielozadaniowy Szczepanik to cenne wsparcie i ogromny atut Zarządu Seifert Polska” – podsumowuje Jan Brachmann.

 


A jak nowo powołany członek zarządu Seifert Polska ocenia potrzeby magazynowe i rozwój logistyki po doświadczeniach covidowych?

Logistyka otrzymała wyraźny sygnał do kumulowania i skracania dystansów, wprost odwrotnie aniżeli społeczeństwo. W efekcie obecnie, przewagę rynkową zyskują te firmy, które realizują politykę SAFETY STOCK. Na wzór zatem przedcovidowego standardu JUST IN TIME, Seifert Polska wspiera swoich aktualnych i potencjalnych klientów dodatkowym rozwiązaniem JUST IN STOCK, w formie buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców oraz półproduktów, pochodzących głównie z Azji.

Prowadzimy ponadto rozmowy na temat obsługi logistycznej w Polsce firm, które w związku z kosztami i opóźnieniami transportu morskiego, idą o krok dalej, w kierunku „nearshoringu”, czyli racjonalizacji produkcji w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, z bezpiecznym, bliskim logistycznie dostępem do swojego podstawowego, europejskiego rynku zbytu.


 

Seifert Logistics Group i Seifert Polska 

Historia Grupy Seifert jest wzorcowym przykładem rozwoju. Założona w roku 1947 firma, po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego firma wyrosła do poziomu operatora logistycznego działającego na arenie międzynarodowej.

Zatrudnia obecnie ponad 2 000 pracowników w 40 lokalizacjach w Europie, gdzie realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne dla branży motoryzacyjnej, chemicznej, dóbr konsumpcyjnych, papierniczej, materiałów budowlanych i farmaceutycznej.

Seifert Polska będąca częścią Grupy Seifert Logistics została założona w 1999 roku i od lat należy do grona Top 500 Największych Firm Logistycznych w Polsce*. Dostarcza zarówno krajowych, jak i międzynarodowych usług spedycyjnych oraz szerokiego zakresu usług logistyki kontraktowej dla ważnych branż gospodarki.

Wzorem polityki prowadzonej przez całą Grupę Seifert, szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji stanowi solidny fundament specjalizującej się w sektorze logistyki kontraktowej dla branży automotive Seifert Polska.

 

 

*  zgodnie z badaniami prowadzonych ciągle od 2004 roku przez agencję badań rynkowych Data Group Consulting. A w najnowszym raporcie z 2021 roku Seifert Polska uplasowano o 100 pozycji wyżej w porównaniu z rokiem poprzednim, co obrazuje kondycję firmy na tle konkurencji.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Nowe osoby w Zarządzie Amiblu Biuro prasowe
2021-10-27 | 12:00

Nowe osoby w Zarządzie Amiblu

Mariusz Grelewicz objął stanowisko Prezesa Zarządu Amiblu Poland i Dyrektora Zarządzającego Regionu East & North America, a Mariusz Maniara - prokurenta Amiblu Poland i Dyrektora
Firma Soudal odpowiada na wyzwania zrównoważonego budownictwa
2021-10-27 | 11:05

Soudal odpowiada na wyzwania zrównoważonego budownictwa

Ochrona środowiska naturalnego staje się coraz bardziej palącą kwestią na rynku budowlanym. Firma Soudal traktuje ideę zrównoważonego rozwoju priorytetowo, konsekwentnie wdrażając
Firma Apfino i Kaczmarski Inkasso wzmacniają płynność finansową firm
2021-10-27 | 09:00

Apfino i Kaczmarski Inkasso wzmacniają płynność finansową firm

Aż 1/3 firm zlecających windykację polubowną zaobserwowała, że dzięki temu rozwiązaniu zwiększyła się liczba faktur, które partnerzy biznesowi zaczęli opłacać w terminie

Więcej ważnych informacji

Infrastruktura

Projektowane przepisy o cyberbezpieczeństwie mogą naruszać szereg unijnych przepisów. Polska naraża się na kolejne procesy przed TSUE [DEPESZA]

Wykluczanie z rynku dostawców technologii, których nowo powołane kolegium ds. cyberbezpieczeństwa określi jako dostawców wysokiego ryzyka, może naruszać szereg różnych przepisów międzynarodowych. Takie propozycje przepisów znajdują się w procedowanej ustawie o cyberbezpieczeństwie. Wątpliwości prawników budzą m.in. kryteria narodowościowe, czyli analiza pozostawania pod kontrolą państwa spoza UE i NATO, natychmiastowa wykonalność decyzji kolegium i brak możliwości odwołania się od niej. Procedowane przepisy mogą przede wszystkim uderzyć w koncerny z Chin, m.in. Huaweia, choć nie jest to wprost określone w ustawie. Istnieje ryzyko, że w przypadku wykluczenia z rynku koncern będzie dochodzić swoich praw przed unijnym trybunałem.

Motoryzacja

Nowe samochody w przyszłym roku będą droższe o 15–25 proc. Podwyżki mogą zachęcić kierowców do zakupu elektryków

Obecny kryzys z dostawami komponentów do produkcji aut mocno przyspieszył wzrost cen nowych samochodów. Na to nakładają się również duże podwyżki cen energii, paliw i kosztów pracy. Analitycy firmy Exact Systems prognozują, że w przyszłym roku nowe auto – w zależności od segmentu – może być droższe od 15 do 25 proc. niż w tym roku. – Zawirowania na rynku motoryzacyjnym, które wywołał COVID-19, jak i stale rosnące ceny samochodów spalinowych przyczynią się w niedługim czasie do wyrównania cen takich aut z samochodami elektrycznymi – uważa Karol Obiegły, prezes Grupy Cichy-Zasada.

Infrastruktura

4,5 mln Polaków nigdy nie korzystało z internetu. Pandemia uwydatniła problemy z wykluczeniem cyfrowym

Narodowy Plan Szerokopasmowy zakłada, że do 2025 roku w całej Polsce będzie już powszechny dostęp do internetu o przepustowości co najmniej 100 Mb/s. Stopniowo likwidowane są białe plamy na mapie Polski. Mimo to – jak pokazuje raport Federacji Konsumentów – 4,5 mln Polaków nigdy nie korzystało z internetu. Eksperci wskazują, że pandemia COVID-19 uwydatniła problem niedostatecznych kompetencji i wykluczenia cyfrowego w Polsce. Ma ono jednak nie tylko wymiar techniczny – związany z brakiem dostępu do urządzeń, oprogramowania czy sieci – ale i społeczny, związany z brakiem motywacji do korzystania z nowych technologii.

Nieruchomości

Ryzyko zakażenia COVID-19 rośnie w źle wentylowanych pomieszczeniach. Wtedy wskazane jest nie tylko zachowanie dystansu, ale i noszenie maseczek

W pewnych okolicznościach zasłanianie ust i nosa jest wskazane i może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa odpowiedzialnego za COVID-19, a w innych nie ma uzasadnienia. – Jeżeli w pomieszczeniu jest chłodno i sucho, to ten wirus jest aktywny znacznie dłużej. Jeżeli jest bardzo wilgotno i ciepło lub gorąco, to aktywność wirusa trwa krócej – wyjaśnia prof. Lidia Morawska, doradczyni Światowej Organizacji Zdrowia ds. jakości powietrza. Podkreśla też, że pandemia powinna skłonić ludzi do przemyśleń na temat obecności wirusów w powietrzu i przygotować na podobne sytuacje w przyszłości.