Komunikaty PR

Technologie w służbie... integracji pracowników.

2024-06-19  |  01:00
Biuro prasowe

Przedsiębiorstwa coraz częściej zdają sobie sprawę z istoty budowania silnych zespołów. Efekt ten osiąga się często poprzez organizację imprez firmowych. Według badań, aż 73% pracowników pragnie, aby ich pracodawca inwestował więcej w budowanie wspólnoty*. Taka inicjatywa podnosi morale, usprawnia komunikację i stymuluje kreatywność zespołu. Jednak zorganizowanie wydarzenia, które rzeczywiście przyniesie wartość dla zespołu, wymaga sporych umiejętności organizacyjnych. W takiej sytuacji technologie mogą okazać się nieocenione, wspomagając cały proces planowania. Jak zatem skutecznie z nich korzystać? Podpowiadamy.

Lepsza komunikacja = lepsza organizacja

Lepsza komunikacja między pracownikami jest jedną z najważniejszych zalet budowania zespołu, ponieważ przekłada się na wzrost całej organizacji. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Harvard Business Review: możliwość integracji zespołu poza godzinami pracy poprawia wzorce komunikacji o 50%**. To z kolei bezpośrednio wpływa na zwiększenie produktywności pracowników, większą kreatywność i skuteczniejsze osiąganie wyników przez całe zespoły.

 

Budowanie zespołu odbywa się podczas tych eventów firmowych, które uwzględniają ciekawe aktywności i szkolenia, pozostawiając także do dyspozycji uczestników czas wolny. W ten sposób członkowie zespołu mają szansę lepiej się poznać w nieformalnych okolicznościach. – mówi Joanna Hoc-Kopiej, ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w planowaniu imprez firmowych z Dworu Korona Karkonoszy. – Włączenie gier teambuildingowych do tego typu spotkań ma kluczowe znaczenie dla rozpoznania indywidualnych cech i predyspozycji pracowników, a także wzmacniania ich zaangażowania oraz umiejętności współpracy. – dodaje.

 

Do osiągnięcia tego celu prowadzą różne drogi. Sprawdzają się m. in. takie aktywności jak turniej kulinarny, budowanie Maszyny Goldberga czy survival w pięknych okolicznościach przyrody.

Realny event dzięki wirtualnym narzędziom

Imprezy firmowe cieszą się wśród pracodawców rosnącą popularnością, odnotowując w ostatnich dwóch latach wzrost o 47%***. Trend ten niesie ze sobą znaczące korzyści nie tylko dla agencji eventowych. Dzięki integracji pracodawcy wspierają jedność zespołów, bezpośrednio przyczyniając się do poprawy wydajności w miejscu pracy.

 

W związku z tym nie tylko duże korporacje, ale także średnie i małe przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na organizowanie imprez integracyjnych. Sukces takich przedsięwzięć zależy od skrupulatnego planowania: począwszy od ustalenie liczby pracowników, przez wybór miejsca i daty spotkania po menu. Kluczową kwestią jest także wybór angażujących tematów szkoleń lub warsztatów oraz dodatkowych atrakcji.

 

Chat GPT oferuje pomoc w tym zakresie, podsuwając pomysły i pomagając w tworzeniu treści do materiałów związanych z wydarzeniem, takich jak prezentacje, agendy i materiały promocyjne. Chat GPT może również zaoferować wskazówki dotyczące tworzenia harmonogramów i efektywnego zarządzania budżetem.

 

Kolejnym wirtualnym narzędziem, który może wspomóc organizację imprezy firmowej, jest Midjourney, oprogramowanie tzw. generative AI. Platformę można wykorzystać np. do tworzenia inspiracji wizualnych, spersonalizowanych zaproszeń, plakatów i innych materiałów promocyjnych, wykorzystywanych do komunikacji z uczestnikami przed wydarzeniem.

Szukasz kompleksowego rozwiązania? Sprawdź konfigurator imprez

Organizacja imprezy firmowej niesie ze sobą wiele wyzwań, dlatego maksymalnie uproszczony proces zarządzania wydarzeniem ma ogromne znaczenie. Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy zauważa: – Tak jak korzystamy z technologii w naszej codziennej pracy, tak również nowoczesne narzędzia pomagają nam w organizacji eventów firmowych. Kompleksowym rozwiązaniem w tym zakresie jest konfigurator imprez firmowych, który został stworzonych specjalnie z myślą o naszych klientach.

 

Ta intuicyjna w obsłudze platforma znacząco skraca czas planowania eventu firmowego, prezentując wszystkie opcje do wyboru w sposób klarowny, z podziałem na kategorie oraz z uwzględnieniem cen.

Impreza firmowa skrojona na miarę

 

Zaplanowanie imprezy firmowej z uwzględnieniem wszelkich szczegółów i skrojonej dokładnie na miarę potrzeb, może stanowić wyzwanie.  – Z doświadczenia wiemy, że managerowie szukają szczegółowych informacji na temat zabaw teambuildingowych. Aby usprawnić ten proces, opracowaliśmy konfigurator imprez firmowych, który kategoryzuje atrakcje i zabawy integracyjne. Zawiera przy tym dokładny opis każdej z nich oraz informację o kosztach. W kolejnych krokach, oprócz terminu imprezy, możemy ustalić menu oraz zaplanować konkretne szkolenia. Konfigurator imprez firmowych prezentuje więc pełną ofertę obiektu, z możliwością dopasowania do indywidualnych potrzeb – wyjaśnia ekspertka Dworu Korona Karkonoszy, który oferuje swoim klientom to autorskie rozwiązanie bezpłatnie, bez konieczności logowania, bezpośrednio na swojej stronie www.

 

Wszystkie nowoczesne rozwiązania dostępne online stanowią istotny krok naprzód w branży eventowej, która wychodzi na przeciw potrzebom rynku. W miarę wzrostu liczby firm organizujących nie jedną, lecz kilka imprez firmowych w ciągu roku, konfigurator imprez, Chat GPT i inne tego typu platformy stają się bezcenną pomocą w procesie planowania eventów.

 

 

*https://teambuildinghub.com/team-building/

** https://www.surfoffice.com/blog/teambuilding-statistics

*** https://askbriefly.com/blog/imprezy-firmowe-koszty/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.