Cordiant Digital Infrastructure nowym właścicielem Emitel
Cordiant Digital Infrastructure Limited i Astatine Investment Partners sfinalizowały transakcję, w ramach której notowany na giełdzie papierów wartościowych w Londynie fundusz przejął 100% udziałów Emitel S.A.
Cordiant Digital Infrastructure Limited to fundusz inwestujący w aktywa infrastruktury cyfrowej w Wielkiej Brytanii, Europie i Ameryce Północnej. Dzięki strategii inwestycyjnej „kup, buduj i rozwijaj” fundusz koncentruje się na wspieraniu spółek, w które inwestuje, poprzez wdrażanie strategicznej wiedzy, wydatki kapitałowe i finansowanie taktycznych przejęć, co umożliwia spółkom portfelowym realizację długoterminowych planów rozwojowych. Emitel został kupiony od Astatine Investment Partners (wcześniej Alinda Capital Partners), wiodącej firmy private equity, z siedzibą w USA i w Londynie.
Umowa sprzedaży spółki Emitel firmie Cordiant Digital została podpisana 4 stycznia 2022. Sfinalizowanie transakcji było uzależnione m.in. od uzyskania niezbędnych zgód regulacyjnych Ministerstwa Aktywów Państwowych (MAP), Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
– Chcielibyśmy podziękować polskiemu rządowi za wsparcie tej transakcji i zaufanie, jakie okazał Cordiant Digital Infrastructure. Emitel to wspaniała firma o dużym potencjale, która jest liderem w obszarze zrównoważonego rozwoju. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołem zarządzającym Spółki, aby zrealizować ambitne plany biznesowe i wykorzystać możliwości dalszego rozwoju – powiedział Steven Marshall, Prezes ds. infrastruktury cyfrowej w Cordiant Digital Infrastructure Management.
Firma Cordiant wykorzystuje wiedzę i doświadczenie zespołu ekspertów i menedżerów z branży telekomunikacyjnej, a także specjalistów z obszaru private equity, z dużym doświadczeniem w dziedzinie technologii cyfrowych, zarządzających aktywami o łącznym zaangażowanym kapitale wynoszącym ok. 3 mld USD. Kierujący w Cordiant projektami rozwoju infrastruktury cyfrowej Steven Marshall wcześniej pełnił funkcję prezesa American Tower i dyrektora generalnego National Grid Wireless.
Działalność Emitel bardzo dobrze wpisuje się w obszar kompetencji i zainteresowań Cordiant Digital Infrastructure Limited . Fundusz w swoim portfolio ma także zakupioną w 2021 roku spółkę České Radiokomunikace, czyli krajową sieć wież komórkowych i centrów danych w Czechach oraz zakupioną na początku 2022 roku platformę centrów danych – Hudson Interxchange, która ma siedzibę w centrum nowojorskiego Manhattanu.
– Emitel jest nie tylko wiodącym operatorem naziemnej sieci nadawczej i jednym z kluczowych podmiotów na rynku infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce. Systematycznie inwestujemy także w rozwój nowoczesnych systemów łączności bezprzewodowej, które napędzają gospodarkę i rozwiązania Internetu Rzeczy. Jestem przekonany, że doświadczenie inwestycyjne oraz know-how Cordiant Digital pozwolą nam przyspieszyć rozwój biznesu i wykorzystać pojawiające się szanse rynkowe, takie jak rozwój kluczowych technologii „smart city”– powiedział Andrzej J. Kozłowski, Prezes Emitel S.A. – Chciałbym podziękować naszemu dotychczasowemu akcjonariuszowi – Astatine Investment Partners – za wsparcie w realizacji strategii Emitel i bardzo dobrą współpracę w ciągu ostatnich siedmiu lat – dodał.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.