Emitel pomaga w odbudowie transmisji telewizyjnych i radiowych w Ukrainie
Emitel przekazał kolejną partię urządzeń radiotelekomunikacyjnych na potrzeby odbudowy sieci nadawczej w Ukrainie. Dostawa 50 sztuk nadajników telewizyjnych umożliwi wznowienie i utrzymanie stabilnej transmisji sygnału telewizyjnego na wyzwolonych terenach kraju.
W wyniku rosyjskich ataków rakietowych i bombardowań uszkodzonych zostało kilkadziesiąt ukraińskich ośrodków nadawczych. Ponowne uruchomienie i utrzymanie emisji telewizyjnych i radiowych jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa obywateli, także z uwagi na prowadzoną ze strony rosyjskiej wojnę informacyjną. Emitel od początku rosyjskiej inwazji w Ukrainie wspiera ukraińskie władze w sukcesywnej odbudowie krytycznej infrastruktury nadawczej.
W maju br. Emitel zorganizował punkt techniczno-logistyczny we wschodniej części kraju, w którym eksperci firmy konfigurują i przygotowują do transportu urządzenia oraz sprzęt telekomunikacyjny i radiotelekomunikacyjny. Wysyłka sprzętu prowadzona jest sukcesywnie. Obecnie Emitel przekazał stronie ukraińskiej 50 nadajników DVB-T na potrzeby emisji telewizji naziemnej. Dodatkowo podjęta została inicjatywa zaangażowania do pomocy innych europejskich operatorów sieci nadawczych, zrzeszonych w ramach organizacji Broadcast Networks Europe (BNE). Dzięki tej współpracy do Polski, a następnie na Ukrainę, trafiają dostawy potrzebnego sprzętu, w tym nadajników i anten telewizyjnych oraz UKF.
– Kiedy w lutym br. świat obiegły zdjęcia bombardowanych ukraińskich miast i wsi, w tym zniszczonej wieży telewizyjnej w Kijowie, natychmiast nawiązaliśmy kontakt z władzami ukraińskim i zaoferowaliśmy pomoc. Nasi koledzy z firm telekomunikacyjnych w Ukrainie z narażeniem życia walczą o utrzymanie łączności oraz emisji ukraińskiej telewizji i radia. Wiemy doskonale, jak ważne jest dotarcie do obywateli z wiadomościami oraz innymi audycjami, które pokazują prawdziwy obraz wydarzeń tej okrutnej wojny i służą utrzymaniu ducha walki. Nie byłoby to możliwe bez stałych dostaw odpowiedniego sprzętu i urządzeń – powiedział Andrzej Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.
Emitel od początku wojny włącza się w pomoc Ukrainie. We współpracy z polskimi nadawcami, na potrzeby uchodźców przebywających w Polsce, uruchomione zostały emisje radiowe oraz telewizyjne w języku ukraińskim. Kobiety i dzieci uciekające przed wojną potrzebują bezpiecznego schronienia, namiastki normalnego życia, aby mieć możliwość znalezienia pracy, szkół, czy przedszkoli, dlatego poza wsparciem materialnym i finansowym spółka zdecydowała się również na adaptację jednego z budynków administracyjnych w Poznaniu na potrzeby uchodźców z Ukrainy. Co istotne, ostatnie prace wykończeniowe zostały wykonane przez samych pracowników Emitel w ramach wolontariatu pracowniczego. Obecnie w tej lokalizacji przebywa około 25 osób, którymi opiekuje się stowarzyszenie „Warto razem”, mające duże doświadczenie w niesieniu pomocy obywatelom Ukrainy.
– Bardzo się cieszę, że w pomoc dla walczącej Ukrainy włączają się aktywnie również pracownicy Emitel, którzy często poświęcają swój prywatny czas wspierając uchodźców w Polsce. Jako spółka będziemy kontynuować wsparcie materialne i rzeczowe dla naszych przyjaciół z Ukrainy. Wiemy, jak bardzo naród ukraiński wyczekuje końca wojny i możliwości odbudowy kraju. Kiedy to nastąpi, będziemy gotowi podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w zakresie budowy nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej – dodał Andrzej Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.