Ruszają zapisy na sprzedaż akcji Play Communications w wezwaniu
Fot. Adobe Stock
Od dzisiaj, 19 października, inwestorzy mogą składać zapisy na sprzedaż akcji Play Communications w wezwaniu ogłoszonym przez Iliad S.A. Wiodący francuski dostawca usług telekomunikacyjnych zamierza nabyć 100% akcji właściciela czołowej sieci komórkowej w Polsce. Wezwanie zostało ogłoszone za pośrednictwem Société Generale i Santander Biuro Maklerskie. Zapisy na sprzedaż akcji przyjmowane będą do 17 listopada br. przez Santander Biuro Maklerskie, natomiast inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy także za pośrednictwem pięciu domów maklerskich wchodzących w skład konsorcjum detalicznego.
Iliad oferuje 39 zł za każdą akcję Play Communications, co oznacza 39% premii wobec kursu zamknięcia z dnia poprzedzającego ogłoszenie wezwania. Proponowana cena jest również wyższa o 27% od średniego kursu akcji spółki na GPW ważonego wolumenem obrotu za ostatnie 3 miesiące poprzedzające ogłoszenie wezwania oraz o 27% wyższa od średniego kursu ważonego wolumenem obrotu z ostatnich 6 miesięcy poprzedzających ogłoszenie wezwania.
W opublikowanym 21 września br. stanowisku, Rada Dyrektorów Play Communications oceniła, że oferowana przez Iliad cena 39 zł za akcję odpowiada wartości godziwej spółki.
Ponadto, dwóch największych akcjonariuszy Play Communications – Kenbourne Invest II S.à r.l. oraz Tollerton Investments Limited – posiadających łącznie około 40,2% akcji spółki zobowiązało się do sprzedaży na rzecz Iliad wszystkich posiadanych akcji Play Communications w ramach wezwania, niezależnie od ewentualnego pojawienia się jakiejkolwiek konkurencyjnej oferty, pod warunkiem wydania przez Komisję Europejską decyzji o niewyrażaniu sprzeciwu wobec zgłoszonej koncentracji (spodziewanej do 26 października 2020 r.). Umowa ta gwarantuje Iliad większość miejsc w Radzie Dyrektorów Play Communications.
Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu przyjmowane są do 17 listopada 2020 r. przez Santander Biuro Maklerskie. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy także za pośrednictwem domów maklerskich wchodzących w skład konsorcjum detalicznego, tj. Biuro Maklerskie mBanku, Millennium Dom Maklerski S.A., Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A., Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego oraz Biuro Maklerskie Pekao.
Iliad zamierza nabyć 100% akcji Play Communications, tj. 254 625 876 akcji. Dojście wezwania do skutku nie jest uzależnione od liczby akcji objętych zapisami. W przypadku osiągnięcia progu 95%, Iliad nie wyklucza przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji należących do akcjonariuszy mniejszościowych oraz wycofania spółki z obrotu giełdowego.
Iliad jest właścicielem Free, twórcy Freebox, pierwszego, wielousługowego urządzenia dostępowego do internetu wykorzystującego technologię ADSL. Free stoi za licznymi innowacjami w segmencie szerokopasmowego i ultraszybkiego łącza szerokopasmowego (VoIP, IPTV, zryczałtowane plany połączeń do wielu lokalizacji, itp.). Od stycznia 2012 r. Free wprowadził możliwość korzystania z telefonów komórkowych dla każdego, oferując proste, bez konieczności podpisywania długoterminowych umów, oferty w bardzo atrakcyjnych cenach. Na dzień 30 czerwca 2020 r. z Free korzystało prawie 20 mln abonentów (6,6 mln abonentów usług szerokopasmowych i ultraszybkich łączy szerokopasmowych oraz 13,4 mln abonentów telefonii komórkowej). 29 maja 2018 r. Grupa Iliad uruchomiła swoją sieć komórkową we Włoszech pod marką Iliad, stając się czwartym operatorem w kraju i na dzień 30 czerwca 2020 r. miała prawie 6,3 mln abonentów.
Nota Prawna:
Wezwanie do zapisywania się na sprzedaż akcji Play Communications S.A., ogłoszone przez Iliad S.A. stosownie do art. 90a ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 września 2017 r. w sprawie wzorów wezwań do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji spółki publicznej, szczegółowego sposobu ich ogłaszania oraz warunków nabywania akcji w wyniku tych wezwań oraz luksemburskiej ustawy z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie ofert przejęć, ze zmianami, („Wezwanie”), jest przeprowadzane na podstawie dokumentu Wezwania, opublikowanego w języku polskim, który stanowi jedyny prawnie wiążący dokument zawierający informacje na temat Wezwania.
Niniejszy Komunikat ma wyłącznie charakter informacyjny, nie jest i nie może być uważany jako oferta sprzedaży akcji czy zaproszenie do nabycia akcji. Nie jest on również rekomendacją czy akcjonariusze powinni albo nie powinni odpowiedzieć na Wezwanie.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.