Komunikaty PR

Ruszają zapisy na sprzedaż akcji Play Communications w wezwaniu

2020-10-19  |  14:30
Biuro prasowe

Fot. Adobe Stock

 

Od dzisiaj, 19 października, inwestorzy mogą składać zapisy na sprzedaż akcji Play Communications w wezwaniu ogłoszonym przez Iliad S.A. Wiodący francuski dostawca usług telekomunikacyjnych zamierza nabyć 100% akcji właściciela czołowej sieci komórkowej w Polsce. Wezwanie zostało ogłoszone za pośrednictwem Société Generale i Santander Biuro Maklerskie. Zapisy na sprzedaż akcji przyjmowane będą do 17 listopada br. przez Santander Biuro Maklerskie, natomiast inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy także za pośrednictwem pięciu domów maklerskich wchodzących w skład konsorcjum detalicznego.

Iliad oferuje 39 zł za każdą akcję Play Communications, co oznacza 39% premii wobec kursu zamknięcia z dnia poprzedzającego ogłoszenie wezwania. Proponowana cena jest również wyższa o 27% od średniego kursu akcji spółki na GPW ważonego wolumenem obrotu za ostatnie 3 miesiące poprzedzające ogłoszenie wezwania oraz o 27% wyższa od średniego kursu ważonego wolumenem obrotu z ostatnich 6 miesięcy poprzedzających ogłoszenie wezwania.

W opublikowanym 21 września br. stanowisku, Rada Dyrektorów Play Communications oceniła, że oferowana przez Iliad cena 39 zł za akcję odpowiada wartości godziwej spółki.

Ponadto, dwóch największych akcjonariuszy Play Communications – Kenbourne Invest II S.à r.l. oraz Tollerton Investments Limited – posiadających łącznie około 40,2% akcji spółki zobowiązało się do sprzedaży na rzecz Iliad wszystkich posiadanych akcji Play Communications w ramach wezwania, niezależnie od ewentualnego pojawienia się jakiejkolwiek konkurencyjnej oferty, pod warunkiem wydania przez Komisję Europejską decyzji o niewyrażaniu sprzeciwu wobec zgłoszonej koncentracji (spodziewanej do 26 października 2020 r.). Umowa ta gwarantuje Iliad większość miejsc w Radzie Dyrektorów Play Communications.

Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu przyjmowane są do 17 listopada 2020 r. przez Santander Biuro Maklerskie. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy także za pośrednictwem domów maklerskich wchodzących w skład konsorcjum detalicznego, tj. Biuro Maklerskie mBanku, Millennium Dom Maklerski S.A., Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A., Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego oraz Biuro Maklerskie Pekao.

Iliad zamierza nabyć 100% akcji Play Communications, tj. 254 625 876 akcji. Dojście wezwania do skutku nie jest uzależnione od liczby akcji objętych zapisami. W przypadku osiągnięcia progu 95%, Iliad nie wyklucza przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji należących do akcjonariuszy mniejszościowych oraz wycofania spółki z obrotu giełdowego.

 


Iliad jest właścicielem Free, twórcy Freebox, pierwszego, wielousługowego urządzenia dostępowego do internetu wykorzystującego technologię ADSL. Free stoi za licznymi innowacjami w segmencie szerokopasmowego i ultraszybkiego łącza szerokopasmowego (VoIP, IPTV, zryczałtowane plany połączeń do wielu lokalizacji, itp.). Od stycznia 2012 r. Free wprowadził możliwość korzystania z telefonów komórkowych dla każdego, oferując proste, bez konieczności podpisywania długoterminowych umów, oferty w bardzo atrakcyjnych cenach. Na dzień 30 czerwca 2020 r. z Free korzystało prawie 20 mln abonentów (6,6 mln abonentów usług szerokopasmowych i ultraszybkich łączy szerokopasmowych oraz 13,4 mln abonentów telefonii komórkowej). 29 maja 2018 r. Grupa Iliad uruchomiła swoją sieć komórkową we Włoszech pod marką Iliad, stając się czwartym operatorem w kraju i na dzień 30 czerwca 2020 r. miała prawie 6,3 mln abonentów.

 


 Nota Prawna:

Wezwanie do zapisywania się na sprzedaż akcji Play Communications S.A., ogłoszone przez Iliad S.A. stosownie do art. 90a ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 września 2017 r. w sprawie wzorów wezwań do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji spółki publicznej, szczegółowego sposobu ich ogłaszania oraz warunków nabywania akcji w wyniku tych wezwań oraz luksemburskiej ustawy z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie ofert przejęć, ze zmianami, („Wezwanie”), jest przeprowadzane na podstawie dokumentu Wezwania, opublikowanego w języku polskim, który stanowi jedyny prawnie wiążący dokument zawierający informacje na temat Wezwania.

Niniejszy Komunikat ma wyłącznie charakter informacyjny, nie jest i nie może być uważany jako oferta sprzedaży akcji czy zaproszenie do nabycia akcji. Nie jest on również rekomendacją czy akcjonariusze powinni albo nie powinni odpowiedzieć na Wezwanie. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona Biuro prasowe
2024-12-03 | 09:00

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona

Smartfony są urządzeniami wspierającymi codzienne funkcjonowanie. Dla wielu to podręczny asystent, który pomaga m.in. organizować pracę. Nie tak łatwo wybrać smartfona,
Telekomunikacja PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile
2024-09-23 | 13:30

PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile

PragmaGO przeprowadziła migrację infrastruktury IT do T-Mobile. To działanie, dzięki któremu Spółka będzie mogła bez przeszkód kontynuować rozwój usług
Telekomunikacja Jak miasta inwestują w zieloną komunikację? Przegląd rozwiązań
2024-09-17 | 01:00

Jak miasta inwestują w zieloną komunikację? Przegląd rozwiązań

Jak podaje Europejska Agencja Środowiska, 1/4 całkowitej emisji CO2 w Unii Europejskiej w 2019 roku pochodziła z sektora transportu, z czego niemal 72% – z transportu drogowego. Zgodnie z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.