The Wizards - Dark Times od 6 maja dostępny na platformie Oculus Quest
Dark Times – autorski tytuł Carbon Studio z popularnej serii The Wizards – już 6 maja br. zadebiutuje na platformie Oculus Quest. Obecnie gra akcji osadzona w świecie fantasy dostępna jest w wersji PC VR, w tym na gogle Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Vive. Do tej pory sprzedaż wszystkich gier z serii The Wizards wynosi ponad 200 000 kopii. Do końca br. Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
- Pracujemy nad tym, aby tytuł The Wizards - Dark Times już 6 maja trafił na rynek w swojej najnowszej odsłonie. Za niespełna dwa miesiące nasza przygodowa gra akcji będzie kompatybilna z popularnymi wśród graczy goglami VR Oculus Quest. Gogle od marki Facebook to sprzęt mobilny, który posiada autonomiczny system stworzony z myślą o wirtualnej rzeczywistości, dzięki czemu użytkownicy mogą grać niemal wszędzie. Liczymy na to, że również i ta wersja gry sprawi użytkownikom mnóstwo wirtualnych przyjemności, ale i zapewni swobodę rozgrywki – informuje Aleksander Caban, Członek Zarządu Carbon Studio S.A.
The Wizards - Dark Times to projekt, w którym mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Kampania fabularna zawiera podróż w czasie, epickie bitwy i bogatą historię.
Od czerwca 2020 roku gra dostępna jest na platformie Steam, Oculus Store, a także wspiera większość najpopularniejszych gogli VR dla komputerów PC.
- Liczymy na to, że najnowsza wersja Dark Times przełoży się na wzrost wyników finansowych Carbon Studio w najbliższych kwartałach – mówi Aleksander Caban. – Do tej pory stworzona przez nas marka The Wizards zdobyła już wiele pozytywnych ocen krytyków branżowych i otrzymała prestiżowe nagrody, chociażby na Casual Connect w Azji, czy Indie Prize w Kolonii. Aktualnie sprzedaż wszystkich gier z serii wynosi ponad 200 000 kopii, co jest dla nas satysfakcjonujące. – dodaje.
Obecnie firma koncentruje się na produkcji swojego największego tytułu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Przygodowa gra akcji pozwoli graczom wcielić się w postać Lorda Arcanum i przez wszystkie etapy rozgrywki walczyć z przeciwnikami w Królestwach Śmiertelników. Uniwersum Warhammera stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Właścicielem praw do marki Warhammer jest notowany na londyńskiej giełdzie Games Workshop. – Produkcja idzie zgodnie z planem. Finalizujemy ustalenia dotyczące premiery. Wkrótce zaprezentujemy nowe materiały z gry, której premiera planowo powinna odbyć się już w połowie tego roku – dodaje Aleksander Caban.
Ponadto Carbon Studio do końca br. planuje przeniesienie akcji Spółki z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
Szacuje się, że w Q4 ub. roku sprzedano od 500 000 do 1 000 000 gogli Oculus Quest 2. – To zasługa m.in. łatwiejszej dostępności gogli, czy ich atrakcyjnej ceny, co niewątpliwie wpłynęło na wzrost popularności systemów wirtualnej rzeczywistości na rynku gamingowym. Przewiduje się również, że gry w technologii VR będą najszybciej rosnącą gałęzią branży gamingowej. Wartość tego sektora w 2025 roku może przekroczyć nawet 42 mld USD. – komentuje Członek Zarządu Carbon Studio.
Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.
Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.
Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.