TIER pozyskuje 200 mln. USD finansowania
TIER pozyskuje 200 mln. USD finansowania w serii D, aby wypełniać swoją misję Zmiany Mobilności Na Dobre
- Wśród uczestników rundy finansowania są obecni inwestorzy: SoftBank Vision Fund 2, Mubadala Capital, RTP Global, Novator, White Star Capital, Northzone i Speedinvest oraz nowi partnerzy, tacy jak M&G Investments i Mountain Partners.
- Ta runda finansowania jest częścią szerszego procesu pozyskiwania kapitału i środków dłużnych.
TIER, europejski lider w branży mikromobilności, ogłosił dziś pierwsze zamknięcie rundy finansowania serii D, o wartości 200 mln dolarów, ugruntowując swoją pozycję najwyżej dofinansowanej firmy z branży mikromobilności w Europie. Jako część szerszego finansowania kapitałowego i dłużnego, ta runda finansowania została przeprowadzona przez dotychczasowych inwestorów SoftBank Vision Fund 2 oraz Mubadala Capital, do których dołączyli nowi partnerzy, tacy jak M&G Investments, fundusz na rzecz oddziaływania ekologicznego. Finansowanie zapewnia firmie TIER dodatkowe środki na realizację misji Zmiany Mobilności Na Dobre poprzez dostarczanie najbezpieczniejszych, najbardziej sprawiedliwych i zrównoważonych rozwiązań w obszarze mobilności.
Od rozpoczęcia działalności w 2018 roku, TIER ugruntował się na pozycji lidera rynku europejskiego dzięki niezrównanej efektywności kapitałowej i znakomitej sprawności operacyjnej. Do tej pory niemiecka firma rozdysponowała 135,000 e‑hulajnóg, e‑rowerów i e‑skuterów w 150 miastach w 16 krajach. TIER planuje przeznaczyć pozyskane środki na przejęcia oraz inwestycje strategiczne, poszerzając jednocześnie swój międzynarodowy zasięg na strategicznych rynkach o dużym potencjale rozwoju. TIER będzie również inwestował w rozbudowę swojej multimodalnej floty w Europie i na Bliskim Wschodzie oraz kontynuował rozwój innowacyjnej sieci TIER Energy Network, czyli sieci stacji ładownia akumulatorów obsługiwanych przez lokalne biznesy.
Amer Alaily, Drektor w Mubadala Capital – Ventures, Europe: „Pasja do wprowadzania zmian, z jaką działają Lawrence, Matthias i Alex, jest odczuwalna w całej organizacji – od hubu TIER w Dubaju po centralę w Berlinie. Firma szybko stała się nie tylko liderem w europejskiej przestrzeni mikromobilności, lecz także przykładem całkowitego zróżnicowania się względem konkurencji poprzez przywiązanie do zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy dumni, że możemy towarzyszyć im w tej podróży i mamy nadzieję pozostać partnerami Lawrence'a i jego zespołu przez kolejne lata.”
Niranjan Sirdeshpande, Dyrektos, M&G’s Catalyst Investment Team: „W ciągu ostatnich trzech lat firma TIER odnotowała imponujący wzrost, poszerzając swoją ofertę produktów multimodalnych, budując ważne partnerstwa branżowe i wygrywając prestiżowe przetargi. Jesteśmy pod wrażeniem i niezwykle podbudowani wybitnymi osiągnięciami TIER w zakresie ochrony środowiska, spraw społecznych i zarządzania, które pomagają firmie w budowaniu pozycji lidera w dziedzinie mikromobilności w Europie i przyspieszają jej sukces w tej niezwykle konkurencyjnej branży."
Alex Gayer, Chief Financial Officer w TIER: „Zaufanie i przekonanie naszych nowych i obecnych inwestorów pomoże nam na przyspieszenie dalszych planów rozwoju i ugruntowanie pozycji TIER jako lidera rynku w Europie. Finansowanie kapitałowe zapewni nam dodatkową siłę ognia w celu skalowania naszej obecności na światowym rynku usług transportu multimodalnego oraz realizacji strategicznych inwestycji i przejęć. Bieżące koszty utrzymania floty pojazdów zostaną zaspokojone dzięki odblokowanej zdolności kredytowej. Naszym celem jest zbudowanie pozycji firmy TIER jako europejskiej potęgi w dziedzinie mikromobilności, w oparciu o zajmowaną przez nas pozycję lidera na rynku elektrycznych hulajnóg współdzielonych.”
Lawrence Leuschner, CEO i współzałożyciel TIER Mobility: „Dzięki dofinansowaniu TIER zyskuje dodatkowe zasoby do realizacji naszej misji, jaką jest zmiana mobilności na dobre. Przekroczenie w tak krótkim czasie 80 milionów przejazdów, które zastąpiły ponad 13 milionów przejazdów samochodem, jest doskonałym świadectwem tego, że miasta na całym świecie szukają sposobów na zwiększenie bezpieczeństwa swoich sieci transportowych i dążą do bezemisyjnej przyszłości”.
Finansowanie przypada na rok, w którym TIER nabrał rozpędu. Firma wkroczyła niedawno do szesnastego kraju, a także znacząco rozszerzyła swoją obecność w Europie i na Bliskim Wschodzie o nowe miasta, takie jak Manama (Bahrajn), Budapeszt (Węgry) czy Londyn, gdzie pojawia się po wygranej w przetargu na prowadzenie pierwszego w stolicy Anglii systemu e-hulajnóg. Wraz z wprowadzeniem e-rowerów w kilku krajach europejskich, TIER rozszerza swoją bogatą ofertę rozwiązań multimodalnych, stając się tym samym pierwszym europejskim dostawcą mikromobilności, który oferuje użytkownikom trzy różne rodzaje pojazdów w jednej aplikacji.
Z wyceną wynoszącą 2 miliardy dolarów, firma TIER pozyskała do tej pory łącznie ponad 660 milionów dolarów w postaci finansowania kapitałowego i dłużnego.
***
O TIER Mobility
TIER Mobility jest czołowym europejskim operatorem w sektorze mikromobilności, którego misją jest Zmiana Mobilności Na Dobre. Udostępniając mieszkańcom szereg współużytkowanych, lekkich pojazdów elektrycznych, od e‑hulajnóg po e‑rowery i e‑skutery, zasilanych przez własną sieć energetyczną, TIER pomaga miastom zmniejszyć ich zależność od samochodów. TIER, założony w 2018 roku przez Lawrence'a Leuschnera, Matthiasa Lauga i Juliana Blessina, ma swoją główną siedzibę w Berlinie i obecnie działa w ponad 150 miastach w 16 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie. Z myślą o zapewnieniu najbezpieczniejszego, najbardziej słusznego i zrównoważonego rozwiązania w kwestii mobilności, TIER jest neutralny klimatycznie od stycznia 2020 r.
Inwestorami TIER są m.in. SoftBank Vision Fund 2, Mubadala Capital, Northzone, Goodwater Capital i White Star Capital. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.tier.app.
Biuro prasowe TIER Mobility Poland:
Jarosław Bukowski, Havas PR Warsaw,
E-mail: jaroslaw.bukowski@havas.com

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.