TikTok w 2019 roku pokonał Facebooka i Massengera
Popularna wśród nastolatków aplikacja TikTok w 2019 roku została zainstalowana ponad 700 mln razy. Pod tym względem platforma wyprzedziła Massengera i Facebooka.
Jak wynika z najnowszego raportu firmy Sensor Tower, w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2019 roku aplikacja TikTok została zainstalowana na urządzeniach mobilnych ponad 220 mln razy. W zestawieniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku wynik ten jest o 24% wyższy. Co ciekawe, według badań, TikTok pod względem ilości pobrań obecnie zajmuje drugą lokatę (również w skali roku) wyprzedzając kolejno: Facebooka, Messengera oraz Instagrama. W zestawieniu lepszy okazał się jedynie WhatsApp, który został w ostatnim kwartale minionego roku pobrany ok. 270 mln razy[1].
Jesteśmy świadomi stale rosnącej popularności aplikacji TikTok. Doskonale znamy także jej marketingowy potencjał, który pozwala na dotarcie do przedstawicieli pokolenia Z. W ubiegłym roku za pomocą TikTok zrealizowaliśmy kampanie reklamowe m.in. dla marki Tymbark oraz dla mBanku. W przypadku mBanku była to jedna z pierwszych na świecie kampania reklamowa banku za pośrednictwem tej platformy - mówi Magdalena Bliźniak, project manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.
Dla niektórych wzrost ilości pobrań TikTok może być zaskoczeniem, ponieważ w ubiegłym roku aplikacja miała trochę pod górkę. Po pierwsze została obciążona karą finansową w wysokości 5,7 mln dolarów za naruszenie Ustawy o ochronie prywatności dzieci w Internecie - aplikacja nie wymagała zgody rodziców użytkowników w wieku poniżej trzynastego roku życia. Po drugie izraelska firma zajmująca się badaniami bezpieczeństwa ujawniła luki w TikTok, które umożliwiłyby hakerom przejęcie kont i dostęp do prywatnych danych. To wszystko jednak nie miało negatywnego wpływu na popularność platformy. Zwłaszcza w Indiach, które w 2019 roku były największym rynkiem TikTok. Co ciekawe 44% wszystkich pobrań aplikacji w ubiegłym roku wygenerowało właśnie to państwo, pomimo zakazu ze strony rządu[2].
Warto dodać, że popularność TikTok zwiększa się m.in. dzięki celebrytom, którzy na platformie założyli konta i przyciągają do aplikacji swoich fanów. Na polskim TikTok możemy spotkać m.in. Marylę Rodowicz, Sylwię Szostak, Dawida Wolińskiego, Klaudię Halejcio czy Ewelinę Lisowską. Jeśli chodzi o gwiazdy światowego formatu, to na platformie swoje konta mają m.in. Will Smith, Justin Bieber, David Beckham, Miley Cyrus, Paris Hilton oraz Mariah Carey.
[1] Sensor Tower’s Store Intelligence Data Diges
[2] Sensor Tower’s Store Intelligence Data Diges
4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych
Czas poskromić AI w strategii komunikacyjnej
Nowy Dyrektor E-commerce w MediaMarkt
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Unijne przepisy przyspieszają zieloną transformację branży kosmetycznej. Zielony Ład może zmniejszyć konkurencyjność europejskich producentów
Konsumenci przy zakupie kosmetyków zwraca większą uwagę na kwestie ekologiczne. Dla 65 proc. istotne znaczenie mają naturalne, organiczne składniki. Coraz więcej wagi przywiązują do kwestii ekologicznych opakowań – 74 proc. kupujących kosmetyki i leki wskazało, że jest to dla nich ważne lub bardzo ważne – wynika z badania EKObarometr. Za zmianami nawyków konsumentów idą więc zmiany w przemyśle, napędzane również nowymi regulacjami unijnymi w obszarze Zielonego Ładu. Dla branży oznacza to jednak duże wyzwanie inwestycyjne, również pod kątem jej konkurencyjności na arenie międzynarodowej.
Handel
Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w internetowym handlu. Teraz e-sklepy muszą się przygotować do wdrożenia nowych regulacji
Sztuczna inteligencja to jeden z głównych trendów, które będą kształtować w najbliższym czasie rozwój e-commerce. Według ekspertów IdoSell w 2024 roku AI na dobre rozgości się w tej branży, stwarzając nowe możliwości m.in. w dotarciu do konsumentów, personalizacji oferty czy zautomatyzowanej obsłudze klientów. Na wdrażanie tego typu rozwiązań w e-commerce wpłynie przyjęty w marcu br. unijny akt w sprawie sztucznej inteligencji, który zacznie w pełni obowiązywać za dwa lata. – Branża e-commerce bardzo intensywnie przyglądała się temu procesowi legislacyjnemu i czekała na ostateczny kształt tych przepisów, żeby wiedzieć, jak się do nich przygotować. Teraz te procesy wdrożeniowe będą się rozpoczynać – mówi Witold Chomiczewski, pełnomocnik Izby Gospodarki Elektronicznej ds. legislacji.
Problemy społeczne
Zbliża się tsunami problemu otyłości i związanych z nią powikłań. Bez zmiany w podejściu do tej choroby trudno mówić o skutecznej walce
Wypracowanie ścieżki postępowania z pacjentem zmagającym się z chorobą otyłościową, edukacja zdrowotna czy walka ze stygmatyzacją, również w gabinetach lekarskich. Na te potrzeby zwracają szczególną uwagę eksperci ochrony zdrowia, mówiąc o nadwadze i otyłości. Są też zgodni co do tego, że jeśli nie zatrzymamy narastającego problemu i nie wdrożymy konkretnej strategii walki z otyłością, to gabinety lekarskie już za kilka lat zmierzą się z rosnącą rzeszą coraz młodszych pacjentów z poważnymi powikłaniami zdrowotnymi. Wśród nich do tych najgroźniejszych zalicza się cukrzycę typu 2 czy choroby serca.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.