Komunikaty PR

TikTok w 2019 roku pokonał Facebooka i Massengera

2020-01-21  |  08:35
Biuro prasowe

Popularna wśród nastolatków aplikacja TikTok w 2019 roku została zainstalowana ponad 700 mln razy. Pod tym względem platforma wyprzedziła Massengera i Facebooka.

Jak wynika z najnowszego raportu firmy Sensor Tower, w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2019 roku aplikacja TikTok została zainstalowana na urządzeniach mobilnych ponad 220 mln razy. W zestawieniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku wynik ten jest o 24% wyższy. Co ciekawe, według badań, TikTok pod względem ilości pobrań obecnie zajmuje drugą lokatę (również w skali roku) wyprzedzając kolejno: Facebooka, Messengera oraz Instagrama. W zestawieniu lepszy okazał się jedynie WhatsApp, który został w ostatnim kwartale minionego roku pobrany ok. 270 mln razy[1].

Jesteśmy świadomi stale rosnącej popularności aplikacji TikTok. Doskonale znamy także jej marketingowy potencjał, który pozwala na dotarcie do przedstawicieli pokolenia Z. W ubiegłym roku za pomocą TikTok zrealizowaliśmy kampanie reklamowe m.in. dla marki Tymbark oraz dla mBanku. W przypadku mBanku była to jedna z pierwszych na świecie kampania reklamowa banku za pośrednictwem tej platformy - mówi Magdalena Bliźniak, project manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.

Dla niektórych wzrost ilości pobrań TikTok może być zaskoczeniem, ponieważ w ubiegłym roku aplikacja miała trochę pod górkę. Po pierwsze została obciążona karą finansową w wysokości 5,7 mln dolarów za naruszenie Ustawy o ochronie prywatności dzieci w Internecie - aplikacja nie wymagała zgody rodziców użytkowników w wieku poniżej trzynastego roku życia. Po drugie izraelska firma zajmująca się badaniami bezpieczeństwa ujawniła luki w TikTok, które umożliwiłyby hakerom przejęcie kont i dostęp do prywatnych danych. To wszystko jednak nie miało negatywnego wpływu na popularność platformy. Zwłaszcza w Indiach, które w 2019 roku były największym rynkiem TikTok. Co ciekawe 44% wszystkich pobrań aplikacji w ubiegłym roku wygenerowało właśnie to państwo, pomimo zakazu ze strony rządu[2].

Warto dodać, że popularność TikTok zwiększa się m.in. dzięki celebrytom, którzy na platformie założyli konta i przyciągają do aplikacji swoich fanów. Na polskim TikTok możemy spotkać m.in. Marylę Rodowicz, Sylwię Szostak, Dawida Wolińskiego, Klaudię Halejcio czy Ewelinę Lisowską. Jeśli chodzi o gwiazdy światowego formatu, to na platformie swoje konta mają m.in. Will Smith, Justin Bieber, David Beckham, Miley Cyrus, Paris Hilton oraz Mariah Carey.

 


[1] Sensor Tower’s Store Intelligence Data Diges
[2] Sensor Tower’s Store Intelligence Data Diges

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR IMM - Medialna siła marki
2025-02-04 | 11:30

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu

Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik
Media i PR Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji
2025-01-16 | 09:00

Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji

RALEIGH, NC / ACCESS Newswire / 21 stycznia 2025 r. / Issuer Direct Corporation (NYSE American:ISDR) („Spółka” lub „Issuer Direct”) ogłosił, że Rada
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

Polityka

Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.