Tokai COBEX Polska wśród najcenniejszych firm w Polsce
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Niemal 70 tys.– spośród tylu polskich przedsiębiorstw, których wyniki finansowe w listopadzie 2020 roku zbadał Instytut Europejskiego Biznesu wyłoniono tysiąc najważniejszych firm w Polsce. W grupie największych Brylantów Polskiej Gospodarki, na wysokim 39. miejscu znalazła się firma Tokai COBEX Polska sp. z o.o., której średnia z dynamik przychodów i zysku netto w latach 2018-2019 wyniosła 46 procent.
Instytut Europejskiego Biznesu, utworzony 12 grudnia 2005 r., prowadzi Konkurs Brylanty Polskiej Gospodarki od 2008 r. Przez dwanaście lat dokładnie przeanalizował wyniki finansowe 80 tysięcy przedsiębiorstw.
To jednak nie wszystko, bowiem przedsiębiorstwo zasiliło także grono „Wielkich Modernizatorów Polski 2020” - ranking tworzony również przez Instytut Europejskiego Biznesu. Tytuł ten przypadł firmom, które najwięcej inwestowały w środki trwałe, w Polsce (lata 2018-2019).
Tokai COBEX to międzynarodowy lider w projektowaniu, produkcji a także serwisie wysokiej jakości produktów węglowych (bloki katodowe do termoelektrolizy aluminium, elektrody węglowe do produkcji m.in. krzemu i fosforu oraz wykładziny do wielkich pieców hutniczych) - Łączymy wiedzę fachową pracowników z elastycznością średniej wielkości firmy. Jako globalna marka w zakresie produktów węglowych i grafitowych działamy tak, by spełniać oczekiwania naszych klientów. Podstawowe kompetencje firmy obejmują szeroką wiedzę na temat surowców, know-how w zakresie ich zastosowań a także zrozumienie procesów produkcyjnych w branżach naszych klientów (m.in. produkcji aluminium pierwotnego, wytopu krzemu metalicznego i żelazostopów oraz produkcji stali) – mówi Prezes Zarządu Tokai COBEX Polska, Andrzej Hotloś.
Tytuł Brylant Polskiej Gospodarki 2020 to dowód dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa - Bardzo cieszy nas tak wysokie miejsce pośród 1000 najcenniejszych firm w Polsce. Takie nagrody motywują nas do dalszej pracy oraz stanowią potwierdzenie ciągłego rozwoju przedsiębiorstwa – dodaje Prezes Zarządu Tokai COBEX Polska.
Centrala Grupy mieści się w niemieckim Wiesbaden, zaś Tokai COBEX sp. z o.o. wchodząca w skład Grupy Tokai COBEX swoją siedzibę ma w śląskim Raciborzu (drugi zakład mieści się zaś w Nowym Sączu).
***
Autor tekstu: Adventure Media
Zdjęcie: Tokai COBEX Polska
***
Tokai COBEX
Tokai COBEX jest światowym liderem w projektowaniu, produkcji oraz serwisie wysokiej jakości produktów węglowych, takich jak bloki katodowe do termoelektrolizy aluminium oraz wykładziny do wielkich pieców hutniczych. Ponadto produkuje elektrody węglowe oraz masy Soederberga wykorzystywane w procesach wytopu krzemu metalicznego i żelazostopów. Główna siedziba firmy Tokai COBEX znajduje się w Wiesbaden w Niemczech. Firma posiada dwa zakłady produkcyjne w Polsce: w Raciborzu i Nowym Sączu, oraz biuro sprzedaży w Pekinie w Chinach.
Kontakt:
www.tokaicobex.com
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c.
Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. kom. 690 449 064
![Czy polscy pracownicy chcą pracować za płacę minimalną? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_644712557,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Czy polscy pracownicy chcą pracować za płacę minimalną?
![Polski system decyzyjny na miarę rozwiązań NASA](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1176617016,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polski system decyzyjny na miarę rozwiązań NASA
![Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_52184728,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.