Transport intermodalny – sposób by sprostać wyzwaniom zrównoważonego rozwoju
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Zmiana klimatu jest nieunikniona, a jej skutki mogą być dotkliwe dla społeczeństw i krajów. Sektor transportu jest w dużym stopniu odpowiedzialny za zanieczyszczenie powietrza – odpowiada za około 20-25% emisji gazów cieplarnianych. Dziesiątki tysięcy firm dążą do tego, aby ich logistyka była bardziej zrównoważona. C.H. Robinson stawia czoła wyzwaniom na różne sposoby – jednym z nich jest oferta transportu intermodalnego, która pomaga przewoźnikom i firmom logistycznym być bardziej eko.
Transport intermodalny na rzecz zrównoważonego rozwoju
Aby zapobiec groźnym zmianom klimatycznym, Unia Europejska zobowiązała się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Niestety Polska od lat znajduje się w czołówce krajów Unii Europejskiej, które emitują najwięcej CO2 do atmosfery. Polska musi więc zmierzyć się z radykalnym ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych. Liczy się każde działanie, a tak znaczący sektor gospodarki jak transport może wspierać wysiłki całej gospodarki w redukcji emisji szkodliwych gazów.
Zrównoważony rozwój cieszy się coraz większym zainteresowaniem w branży logistycznej. Transport intermodalny jest uważany za bardziej wydajny i zrównoważony. Przeniesienie nawet części przewożonych ładunków z dróg na kolej wpływa na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Transport intermodalny może zmniejszyć negatywny wpływ łańcucha dostaw na środowisko. Jako opcja bardziej przyjazna dla środowiska, transport intermodalny może pomóc firmom osiągnąć ich cele zrównoważonego rozwoju.
W C.H. Robinson zainteresowanie zrównoważonym rozwojem jest napędzane przez nadawców i jest tworzone dla nadawców. Intermodalne usługi kolejowe oferowane przez C.H. Robinson oznaczają większą wydajność, a także lepszą optymalizację wydatków. Wprowadzenie modelu transportu intermodalnego jest preferowane na całym świecie, ponieważ oferuje on także korzyści środowiskowe, takie jak zmniejszona emisja CO2, cząstek stałych i N2O oraz mniejsze zużycie oleju napędowego, co stanowi wyjątkowo ważny aspekt w erze szybko wyczerpujących się zasobów naturalnych – powiedział Olivier Gonon, dyrektor ds. zarządzania przewoźnikami, C.H. Robinson Europe.
Opłacalne kosztowo
Klienci firmy C.H. Robinson czerpią korzyści z bardziej przewidywalnych cen, a także niższych kosztów obsługi, co pozwala zaoszczędzić im nie tylko czas, ale także pieniądze. Transport intermodalny jest bardziej energooszczędny, a rozszerzenie tego typu usług oznacza dla klientów możliwość przewożenia ładunków po niższych kosztach. Przechowywanie towarów w tym samym kontenerze, w zasadzie od początku do końca trasy, zmniejsza również ilość przeładunków. Minimalizuje to potencjalne uszkodzenia i straty, a także pomaga poprawić bezpieczeństwo przewożenia wrażliwych ładunków. Ponadto opłaty za kontenery intermodalne są zwykle niższe niż za ładunki całopojazdowe. Dzieje się tak, ponieważ kontenery są zazwyczaj mniejsze, przez co zajmują mniej miejsca na doku. Są również łatwiejsze do załadunku i rozładunku, co redukuje czas pracy oraz jej koszty.
Kolej jest zdecydowanie bardziej oszczędna pod względem zużycia paliwa w porównaniu z innymi środkami transportu. Tak więc transportowanie ładunku przez większą część trasy koleją może znacząco wpłynąć na wyniki finansowe klientów. Niestety sieć połączeń kolejowych z trudem dociera do wszystkich miejsc, a w związku z tym najbardziej opłacalnym rozwiązaniem jest łączenie różnych środków transportu: głównie pociągów i samochodów ciężarowych. Takie połączenie wymaga pełnej widoczności łańcucha dostaw.
Widoczność przede wszystkim
Nawet firmy zaangażowane w zrównoważony rozwój zmagały się z oceną swoich emisji w złożonych, wieloaspektowych łańcuchach dostaw. Nadawcy oczekują widoczności — zarówno w czasie transportu drogowego, jak i kolejowego. Wiedza o tym, gdzie znajduje się przesyłka szybko stała się oczekiwaniem, a nie wyjątkiem. Firmy i konsumenci chcą dostawać powiadomienia w czasie zbliżonym do rzeczywistego, interesuje ich każdy krok jaki pokonuje ich produkt. Platforma Navisphere Vision C.H. Robinson pomaga spedytorom śledzić, monitorować, a nawet na bieżąco reagować na wszelkie zakłócenia łańcucha dostaw w skali globalnej.
Oparte na najnowszych rozwiązaniach kompleksowe narzędzia widoczności platformy technologicznej Navisphere, takie jak opcje śledzenia, łączność GPS czy raporty o statusie kierowcy, pozwalają naszym klientom otrzymywać informacje w czasie rzeczywistym na każdym etapie transportu ich przesyłek. Pomaga to podejmować korzystniejsze dla ich biznesu decyzje. Nadawcy chcą, aby ich operacje były bardziej wydajne i ekologiczne, a nasz transport intermodalny może zapewnić im sukces w realizacji tych celów – dodał Olivier Gonon.
Kluczową technologią dla usług intermodalnych jest zdolność do przechwytywania informacji w czasie rzeczywistym, czyli podczas odbioru i dostawy. Uzyskanie informacji o tym, że ładunek znajduje się w posiadaniu linii kolejowych nie jest trudne. Wyzwaniem jest połączenie wszystkich danych od różnych przewoźników, które będą wykorzystywane do oceny przemieszczania tego ładunku. W rezultacie korzystanie z jednego, globalnego systemu zarządzania transportem, takiego jak Navisphere©, jest niezbędne do zapewnienia płynnego procesu śledzenia transportu.
O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.