Komunikaty PR

1 na 10 przejazdów taxi nagradzanych jest napiwkiem

2023-08-29  |  12:10
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Dane z ostatnich 12 miesięcy superaplikacji mobilności miejskiej FREENOW pokazują, że blisko 1 na 10 przejazdów kończy się nagrodzeniem kierowcy w postaci napiwku. Choć wydaje się to niewiele, dane FREENOW z innych europejskich krajów wskazują, że pod tym kątem jesteśmy na podobnym poziomie, jak Hiszpania, Francja czy Włochy. Okazuje się także, że pasażerowie z Warszawy, Gdańska, Krakowa, Katowic i Wrocławia najczęściej przyznają napiwki. 30 sierpnia, czyli w Dzień Taksówkarza, FREENOW przekaże kierowcom podwojoną wartość napiwków, jaką otrzymają tego dnia od pasażerów.

 

Według danych wewnętrznych FREENOW1 dawanie napiwków jest na podobnym poziomie w innych europejskich krajach, m.in. we Francji, Hiszpanii i Włoszech. Nieco wyżej plasują się Irlandia i Wielka Brytania, gdzie 12% przejazdów kończy się napiwkiem. Co ciekawe, w Austrii i Niemczech, odsetek ten wynosi aż 40%.

 

Polscy użytkownicy zapytani o gest dawania napiwków w życiu codziennym, aż w 100% odpowiedzieli, że zdarza im się to robić, jednak w różnej częstotliwości. Jak pokazuje badanie FREENOW2, aż 9 na 10 Polaków najczęściej nagradza napiwkiem obsługę kelnerską. Drugie miejsce w zestawieniu najpopularniejszych usługodawców, którym przyznajemy napiwek, zajmują kierowcy taksówek (62%), a na miejscu trzecim plasują się dostawcy jedzenia (55%).

 

Badanie FREENOW wykazało też wyraźne różnice między generacjami. Osoby starsze - tzw. Baby Boomers, czyli roczniki ‘46 - ‘64 - mają największą skłonność do dawania napiwków. Tendencja ta spada jednak wraz z wiekiem. W przypadku Millenialsów, czyli osób w wieku 28-42 lat odsetek osób udzielających często napiwki spada aż o połowę. Na dole listy jest zaś Generacja Z, czyli urodzeni w latach 1996-2005.

 

FREENOW zapytało pasażerów także o gesty, które wpływają na chęć przyznania napiwku dla kierowcy. Aż 8 na 10 ankietowanych docenia zwykłą uprzejmość kierowcy, 62% wskazuje na bezpieczną jazdę, a niemal połowa pasażerów daje napiwek za miłą rozmowę z kierowcą. Docenianym gestem przez co trzeciego pasażera, jest pomoc kierowcy we włożeniu bagażu do auta.

 

Dawanie napiwków w taksówce jest miłym gestem, który przekłada się na motywację kierowców do wykonywanej pracy, a tym samym zwiększenie jakości oferowanych usług. We FREENOW wszystkie napiwki przekazywane przez aplikację trafiają w stu procentach do kieszeni kierowcy, co oznacza, że nasza platforma nie pobiera od tej kwoty prowizji.  Dodatkowo, z okazji przypadającego na 30 sierpnia w Polsce Dnia Taksówkarza FREENOW przekaże kierowcom podwojoną wartość napiwków otrzymanych tego dnia od pasażerów - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce.

 

Dane wewnętrzne FREENOW pokazują, że największą skłonność do wręczania napiwków mają mieszkańcy Warszawy, Gdańska, Krakowa, Katowic oraz Wrocławia. Dni tygodnia, w jakich kierowcy otrzymują najczęściej napiwki to piątki i soboty, a rekordowym okresem przyznawania napiwków we FREENOW w ciągu ostatnich 12 miesięcy był grudzień 2022 roku.

 

Użytkownicy FREENOW mogą wybrać procentową wartość napiwku z poziomu aplikacji na początku, w trakcie oraz po zakończeniu kursu. Do wyboru są wstępne wysokości stawek: 10%, 15% i 25%, a kwota w całości trafia do kierowcy.

 

ŹRÓDŁA DANYCH

  1. Ankieta przeprowadzona w sierpniu 2023 roku na grupie ponad 600 użytkowników aplikacji FREENOW.
  2. Dane z przejazdów zrealizowanych poprzez aplikację FREENOW w okresie sierpień 2022 - lipiec 2023.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.