4 razy więcej przejazdów na lotnisko. Tak podróżujemy w 2021 roku
Jak pokazują dane, sezon wakacyjny sprzyjał częstszym podróżom międzynarodowym, także w sferze biznesu. W rezultacie, w ciągu ostatnich 4 miesięcy, liczba zamawianych przejazdów na lotnisko im. Fryderyka Chopina wzrosła blisko 4 razy. Warszawa znalazła się w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych lotnisk, według danych zebranych w 2021 r. w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
10 najbardziej uczęszczanych lotnisk przez pasażerów podróżujących z Uberem:
-
Londyn Heathrow, Wielka Brytania
-
Paryż Charles de Gaulle, Francja
-
Paryż Orly, Francja
-
Lisbona, Portugalia
-
Madryt, Hiszpania
-
Kair, Egipt
-
Jeddah, Arabia Saudyjska
-
Amsterdam, Holandia
-
Warszawa, Polska
-
Bukareszt, Rumunia
Egipt i Rumunia idą na rekord
Warszawskie lotnisko plasuje się wysoko, ale to stolicy Egiptu należy się laur zwycięstwa w kategorii największego wzrostu przejazdów na lotnisko.. Aż 43 razy więcej podróżnych skorzystało z aplikacji Uber, by dotrzeć na to lotnisko w stosunku do 2019 roku. Kolejnym rekordzistą jest Port Lotniczy Bukareszt-Baneasa w Rumunii, który w tym roku odwiedziło o 18 razy więcej podróżnych niż w roku przed pandemią.
Ranne ptaszki i podróże bez presji
Ciekawe dane dotyczą także harmonogramu naszych podróży. Dane pochodzące z września br. wskazują, że transfery na lotniska najczęściej mają miejsce w czwartek, zaś wracamy najczęściej w niedzielę wieczorem. Najwięcej przejazdów na halę odlotów odnotowuje się o 4:00 nad ranem. Z kolei godzina 23:00 jest najbardziej ruchliwą porą dla osób wracających do domu. Nie we wszystkich krajach podróżni wybierają tak wczesną godzinę odlotu. Włosi, Portugalczycy i Szwajcarzy wolą przechodzić przez lotniskowe bramki między 14.00 a 16.00. Z kolei w kwestii powrotów, bez względu na narodowość, jesteśmy zgodni - przejazd do domu z lotniska zamawiamy późnym wieczorem, najczęściej około 22.00.
Biznes w ruchu
W Warszawie wzrosła też liczba przejazdów służbowych - od początku roku kierowcy zrealizowali o 46 proc. więcej przejazdów za pośrednictwem Uber for Business niż na początku 2020 roku. Pracownicy coraz częściej decydują się na pracę w modelu hybrydowym, dlatego poranne podróże do biura ponownie stają się popularne. Wracają też podróże służbowe, spotkania i lunche biznesowe.
O Uber:
Uber to aplikacja technologiczna łącząca pasażerów i kierowców. Od 2020 roku Uber Poland ma licencję pośrednika przy przewozie osób i współpracuje wyłącznie z partnerami, posiadającymi licencję taksówkarską. Dodatkowo Uber to platforma multimodalna, która oferuje również możliwość zamówienia posiłków z dostawą, bądź transportu drobnych przesyłek. Uber działa w ponad 10 000 miast w ponad 70 państwach na całym świecie, usprawniając sposób, w jaki ludzie poruszają się po współczesnych metropoliach. W Polsce Uber jest dostępny w 9 lokalizacjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Szczecinie i na Śląsku. Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: http://uber.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.