4 razy więcej przejazdów na lotnisko. Tak podróżujemy w 2021 roku
Jak pokazują dane, sezon wakacyjny sprzyjał częstszym podróżom międzynarodowym, także w sferze biznesu. W rezultacie, w ciągu ostatnich 4 miesięcy, liczba zamawianych przejazdów na lotnisko im. Fryderyka Chopina wzrosła blisko 4 razy. Warszawa znalazła się w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych lotnisk, według danych zebranych w 2021 r. w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
10 najbardziej uczęszczanych lotnisk przez pasażerów podróżujących z Uberem:
-
Londyn Heathrow, Wielka Brytania
-
Paryż Charles de Gaulle, Francja
-
Paryż Orly, Francja
-
Lisbona, Portugalia
-
Madryt, Hiszpania
-
Kair, Egipt
-
Jeddah, Arabia Saudyjska
-
Amsterdam, Holandia
-
Warszawa, Polska
-
Bukareszt, Rumunia
Egipt i Rumunia idą na rekord
Warszawskie lotnisko plasuje się wysoko, ale to stolicy Egiptu należy się laur zwycięstwa w kategorii największego wzrostu przejazdów na lotnisko.. Aż 43 razy więcej podróżnych skorzystało z aplikacji Uber, by dotrzeć na to lotnisko w stosunku do 2019 roku. Kolejnym rekordzistą jest Port Lotniczy Bukareszt-Baneasa w Rumunii, który w tym roku odwiedziło o 18 razy więcej podróżnych niż w roku przed pandemią.
Ranne ptaszki i podróże bez presji
Ciekawe dane dotyczą także harmonogramu naszych podróży. Dane pochodzące z września br. wskazują, że transfery na lotniska najczęściej mają miejsce w czwartek, zaś wracamy najczęściej w niedzielę wieczorem. Najwięcej przejazdów na halę odlotów odnotowuje się o 4:00 nad ranem. Z kolei godzina 23:00 jest najbardziej ruchliwą porą dla osób wracających do domu. Nie we wszystkich krajach podróżni wybierają tak wczesną godzinę odlotu. Włosi, Portugalczycy i Szwajcarzy wolą przechodzić przez lotniskowe bramki między 14.00 a 16.00. Z kolei w kwestii powrotów, bez względu na narodowość, jesteśmy zgodni - przejazd do domu z lotniska zamawiamy późnym wieczorem, najczęściej około 22.00.
Biznes w ruchu
W Warszawie wzrosła też liczba przejazdów służbowych - od początku roku kierowcy zrealizowali o 46 proc. więcej przejazdów za pośrednictwem Uber for Business niż na początku 2020 roku. Pracownicy coraz częściej decydują się na pracę w modelu hybrydowym, dlatego poranne podróże do biura ponownie stają się popularne. Wracają też podróże służbowe, spotkania i lunche biznesowe.
O Uber:
Uber to aplikacja technologiczna łącząca pasażerów i kierowców. Od 2020 roku Uber Poland ma licencję pośrednika przy przewozie osób i współpracuje wyłącznie z partnerami, posiadającymi licencję taksówkarską. Dodatkowo Uber to platforma multimodalna, która oferuje również możliwość zamówienia posiłków z dostawą, bądź transportu drobnych przesyłek. Uber działa w ponad 10 000 miast w ponad 70 państwach na całym świecie, usprawniając sposób, w jaki ludzie poruszają się po współczesnych metropoliach. W Polsce Uber jest dostępny w 9 lokalizacjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Szczecinie i na Śląsku. Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: http://uber.
DSV – Global Transport and Logistics i Tchibo Polska kontynuują współpracę
Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.