Komunikaty PR

4 razy więcej przejazdów na lotnisko. Tak podróżujemy w 2021 roku

2021-09-28  |  01:00

Jak pokazują dane, sezon wakacyjny sprzyjał częstszym podróżom międzynarodowym, także w sferze biznesu. W rezultacie, w ciągu ostatnich 4 miesięcy, liczba zamawianych przejazdów na lotnisko im. Fryderyka Chopina wzrosła blisko 4 razy. Warszawa znalazła się w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych lotnisk, według danych zebranych w 2021 r. w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

 

10 najbardziej uczęszczanych lotnisk przez pasażerów podróżujących z Uberem:

  1. Londyn Heathrow, Wielka Brytania

  2. Paryż Charles de Gaulle, Francja

  3. Paryż Orly, Francja

  4. Lisbona, Portugalia

  5. Madryt, Hiszpania

  6. Kair, Egipt

  7. Jeddah, Arabia Saudyjska

  8. Amsterdam, Holandia

  9. Warszawa, Polska

  10. Bukareszt, Rumunia

Egipt i Rumunia idą na rekord

Warszawskie lotnisko plasuje się wysoko, ale to stolicy Egiptu należy się laur zwycięstwa w kategorii największego wzrostu przejazdów na lotnisko.. Aż 43 razy więcej podróżnych skorzystało z aplikacji Uber, by dotrzeć na to lotnisko w stosunku do 2019 roku. Kolejnym rekordzistą jest Port Lotniczy Bukareszt-Baneasa w Rumunii, który w tym roku odwiedziło o 18 razy więcej podróżnych niż w roku przed pandemią. 

Ranne ptaszki i podróże bez presji

Ciekawe dane dotyczą także harmonogramu naszych podróży. Dane pochodzące z września br. wskazują, że transfery na lotniska najczęściej mają miejsce w czwartek, zaś wracamy najczęściej w niedzielę wieczorem. Najwięcej przejazdów na halę odlotów odnotowuje się o 4:00 nad ranem. Z kolei godzina 23:00 jest najbardziej ruchliwą porą dla osób wracających do domu. Nie we wszystkich krajach podróżni wybierają tak wczesną godzinę odlotu. Włosi, Portugalczycy i Szwajcarzy wolą przechodzić przez lotniskowe bramki między 14.00 a 16.00. Z kolei w kwestii powrotów, bez względu na narodowość, jesteśmy zgodni - przejazd do domu z lotniska zamawiamy późnym wieczorem, najczęściej około 22.00. 

Biznes w ruchu 

W Warszawie wzrosła też liczba przejazdów służbowych - od początku roku kierowcy zrealizowali o 46 proc. więcej przejazdów za pośrednictwem Uber for Business niż na początku 2020 roku. Pracownicy coraz częściej decydują się na pracę w modelu hybrydowym, dlatego poranne podróże do biura ponownie stają się popularne. Wracają też podróże służbowe, spotkania i lunche biznesowe. 

O Uber:

Uber to aplikacja technologiczna łącząca pasażerów i kierowców. Od 2020 roku Uber Poland ma licencję pośrednika przy przewozie osób i współpracuje wyłącznie z partnerami, posiadającymi licencję taksówkarską. Dodatkowo Uber to platforma multimodalna, która oferuje również możliwość zamówienia posiłków z dostawą, bądź transportu drobnych przesyłek. Uber działa w ponad 10 000 miast w ponad 70 państwach na całym świecie, usprawniając sposób, w jaki ludzie poruszają się po współczesnych metropoliach. W Polsce Uber jest dostępny w 9 lokalizacjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Szczecinie i na Śląsku. Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: http://uber.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.