Komunikaty PR

5 nietypowych kierunków eksportu

2020-11-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Szkody gospodarcze, które wyrządza COVID-19, bardzo mocno oddziałują na zakłócenia w łańcuchach dostaw i rezygnację licznych podmiotów z offshoringu. Obecnie 10 z 15 krajów najbardziej narażonych na niedobory dostaw leży w Europie.[1] W celu jeszcze lepszej obsługi klienta w zakresie dostarczania przesyłek niektóre firmy takie jak np. DHL Express Polska stworzyły specjalne jednostki, realizujące działania w szybki, bezpieczny i zgodny z procedurami sposób. Można do nich zaliczyć m.in. Same Day Services czy Dział Usług Niestandardowych.

Transport próbek medycznych do Kazachstanu

Jednym z największych wyzwań dla międzynarodowych firm logistycznych jest transport środków medycznych. Często, w celu jak najlepszego ich zabezpieczenia i pewności, że utrzymują odpowiednią temperaturę, wykorzystuje się specjalne termosy i suchy lód. Czas dostawy tego rodzaju produktów jest zazwyczaj dokładnie oszacowany, przez co wcześniej można zaplanować odpowiednie dostawy suchego lodu. Dodatkowym rozwiązaniem są tzw. data loggery, które umożliwiają rejestr temperatur podczas lotu. Dzięki temu transport leków na duże odległości np. do Kazachstanu jest jeszcze skuteczniejszy. W DHL Express klienci mogą skorzystać z takiego rozwiązania na życzenie, w ramach realizacji usługi specjalnej.

- W transporcie leków jednym z najważniejszych aspektów jest sprawdzenie przez nadawcę, jakiego rodzaju dokumenty i zgody wymagane są w kraju dostawy. Skorzystanie z usługi specjalnej daje klientowi dodatkowe wsparcie. Nasz agent w miejscu docelowym sprawdza poprawność i kompletność dokumentacji. Zapobiega to potencjalnym zwrotom i zatrzymaniom przesyłek – komentuje Agnieszka Łukawczyk, Dyrektor ds. Operacji w DHL Express Polska. - Kolejnym wyzwaniem jest dostarczenie towaru bez uszkodzeń i z zachowaniem wszystkich jego właściwości, dlatego tak ważny jest wybór zaufanego partnera logistycznego. 

Ratunek dla helikopterów w Guamie

Napięty grafik i wyzwania wynikające z kontroli terminów nie dotyczą jedynie pracy w biurze, ale także branży produkcyjnej. Pewnej fabryce w Polsce, produkującej anteny do helikopterów, bardzo zależało na dotrzymaniu obietnicy złożonej swojemu odbiorcy i doręczeniu produktów na wyspę Guam, położonej w południowej części archipelagu Marianów w Mikronezji. Kurier DHL Express odebrał podzespoły w piątek wieczorem, a dostarczył je do miejsca docelowego już w weekend. Dzięki perfekcyjnej koordynacji oraz sprawnemu i szybkiemu działaniu klient bez problemu mógł dostarczyć swoje produkty nawet w tak odległe miejsce na Ziemi.

Utrzymanie ciągłości produkcji dzięki częściom z Ahmednagaru

W sytuacjach niedoboru komponentów na linii produkcyjnej liczy się każda minuta. Dział usług niestandardowych DHL Express często dostarcza narzędzia niezbędne do utrzymania ciągłości działania produkcji. Tego rodzaju przesyłki transportuje się tak szybko, jak to możliwe, by klient nie poniósł strat finansowych wynikających z przestoju w fabryce. Części metalowe dla jednej z największych firm z branży elektronicznej w Polsce zostały dostarczone aż z Ahmednagaru – miasta położonego w zachodnich Indiach.

Substancje do produkcji leków dostarczone do Azerbejdżanu

Wysyłając preparat do produkcji medykamentów, nawet w bardzo małej ilości, trzeba się zmierzyć z licznymi procedurami. W pierwszej kolejności klient musi dostarczyć firmie przewozowej kartę charakterystyki każdej substancji oraz jej ilości netto (Material Safety Data Sheet). Kolejno, na podstawie niniejszego materiału, weryfikuje się, czy tego typu substancje są bezpieczne w transporcie lotniczym i w jakiej ilości oraz jakim samolotem można je przewozić. Dostawca weryfikuje również, czy taką substancję można wysłać do kraju dostawy oraz czy wymagane są dodatkowe dokumenty, które umożliwią doręczenie do miejsca docelowego. Po przygotowaniu wszystkich dokumentów i załatwieniu odpowiednich formalności, przesyłka jest odbierana od nadawcy, pakowana (jeśli to konieczne) w specjalne, atestowane opakowanie, a także sporządzany jest dokument Shipper’s Declaration for Dangerous Goods. Na samym końcu pozostaje odprawa celna eksportowa, przekazanie linii lotniczej przesyłki, transport lotniczy oraz odprawa celna importowa. Po tak złożonym procesie, następuje ostateczne doręczenie substancji do produkcji leków odbiorcy.

Reunion, jako miejsce docelowe szybkiego dostarczenia transportu z Polski

Zdarzają się również sytuacje, w których z usług międzynarodowych firm logistycznych korzystają turyści. Przykładem jest realizacja transportu dla Polki, która poleciała na Reunion, gdzie do podróży wystarczył jej dowód osobisty. Jednak kolejnym przystankiem na jej trasie był Madagaskar – kraj, którego granice Polacy mogą przekroczyć jedynie po okazaniu paszportu. Turystka niestety zostawiła go nad Wisłą. W niniejszej sytuacji bardzo pomocna okazała się specjalna usługa firmy, zapewniająca miejsce w samolocie pasażerskim jako fracht. Rodzina klientki jeszcze tego samego dnia przekazała jej dokumenty dedykowanemu kurierowi w Łodzi. Pracownik DHL Express dostarczył je bezpośrednio na lotnisko, gdzie przekazał je następnie agentowi handlingowemu. W Reunionie pośrednik przejął przesyłkę i przewiózł ją do rąk własnych klientki w jej hotelu. Całe przedsięwzięcie trwało dobę i umożliwiło turystce dalszą podróż.

Nowoczesna logistyka to nie tylko dobrze rozwinięte drogi, wielkopowierzchniowe magazyny czy centra dystrybucyjne. To również, a może i przede wszystkim, zespół specjalistów. W celu sprawnej realizacji nietypowych i szybkich przesyłek tudzież transportów w odległe części świata jego wsparcie jest nieodzowne. Znajomość przepisów, elastyczność oraz empatia to rzeczy zarezerwowane dla człowieka. W końcu transport międzynarodowy jest często złożonym procesem, do którego koordynacji potrzebny jest czynnik ludzki oraz odpowiednie doświadczenie.

 

***

DHL – Globalna firma logistyczna

DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Dywizje należące do grupy DHL oferują szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 380 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.

Kontakt dla mediów:

Clue PR

Paweł Sobczak

+48 515 255 365

dhl@cluepr.pl

 


[1] https://think.ing.com/articles/countries-hurt-most-by-covid-19-global-value-chain-shock/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.