Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Agility Logistics, polski oddział Agility globalnego dostawcy zintegrowanych rozwiązań logistycznych, rozwija ofertę dla branży energetycznej. W ciągu miesiąca firma zorganizowała dostawy lotnicze ponad 500 ładunków, zapewniając kompleksową obsługę logistyczną prac serwisowych prowadzonych w jednej z elektrowni w Omanie.
Do zadań polskiego zespołu Agility należało zorganizowanie dostaw lotniczych na trasach: Polska-Oman, Oman-Polska i Oman – inny kraj na świecie. Transportowanymi ładunkami były różnego rodzaju części zamienne, materiały eksploatacyjne, urządzenia i części generatorów prądotwórczych o łącznej wadze ponad 40 ton. Obsługa prac serwisowych wymagała organizacji nie tylko standardowych transportów cargo. Wśród przewożonych ładunków były też ponadgabaryty - 3 skrzynie z uzwojeniem generatorów (o łącznej wadze ponad 23 ton, długości 730 m, szerokości i wysokości 220 m) oraz materiały niebezpieczne różnych klas, w tym substancje chemiczne, łatwopalne, żywice i gazy, m.in. ponad dwumetrowa maszyna wypełniona gazem.
Elastyczność i szybka reakcja
Przygotowanie do organizacji dostaw części serwisowych dla elektrowni w Omanie trwały miesiąc i wymagały bardzo dobrego zaplanowania. Zespół Agility Logistics musiał dostosować się do harmonogramu prac serwisowych i jednocześnie być gotowy do szybkiej organizacji pilnych transportów just-in-time.
- Przykładem może być organizacja ekspresowej dostawy sprzętu dla polskiego zespołu inżynierów serwisowych. Ładunek odebrany w piątek z fabryki w Polsce, już w niedzielę oczekiwał na przewóz do elektrowni z lotniska w Muskacie. Do naszych zadań należała dostawa części wymiennych z omańskiej elektrowni do fabryki w Polsce i z powrotem, także do innej elektrowni w dowolnym miejscu na świecie. Specjalnych przygotowań wymagał transport ponadgabarytowy trzech skrzyń z uzwojeniem, tu wykorzystaliśmy samolot frachtowy Boeing 747- wyjaśnia Piotr Klimecki, business development manager Agility Logistics, odpowiedzialny za organizację dostaw serwisowych do elektrowni w Omanie.
Agility zapewniło specjalistyczny sprzęt do przewozu i rozładunku ponadgabarytowych skrzyń oraz innych ładunków w elektrowni w Omanie, w tym samochody z dźwigiem/HDS (żuraw przeładunkowy). Zespół Agility odpowiadał też za formalności celno-podatkowe i przygotowanie dokumentacji celnej oraz certyfikatów. W przypadku transportu materiałów niebezpiecznych konieczne było przygotowanie dokumentacji w transporcie lotniczym (DGR), zapewnienie specjalistycznych opakowań do transportu lotniczego ładunków niebezpiecznych i ich oznakowanie.
- Obsługa logistyczna prac serwisowych wymaga od operatora elastyczności, doświadczenia, szybkiej reakcji i umiejętności zarządzania całym łańcuchem dostaw. Od zabezpieczenia ładunków, zapewnienia odpowiednich środków transportu, przygotowania np. dokumentacji do odprawy importowej i wystawienia certyfikatów po awizacje związane z dostawami do elektrowni. Wsparciem było dla nas know-how oddziału Agility w Omanie, z którym współpracowaliśmy przy tym projekcie – podsumowuje Piotr Klimecki.
Dostawy do omańskiej elektrowni były kolejnym zleceniem zrealizowanym przez polski oddział Agility dla klientów z branży energetycznej działających na Bliskim Wschodzie, tak jak np. transporty morskie i lotnicze urządzeń oraz materiałów niebezpiecznych do elektrowni w Abu Dhabi.
Agility w Omanie
Agility działa w Omanie od 2006 roku. Obecnie Agility Oman (Global Logistics (Oman) LLC) jest jedną z niewielu największych globalnych firm spedycyjnych, które posiadają własną licencję na wykonywanie usług pośrednictwa celnego w tym kraju. Świadczy usługi frachtu lotniczego, morskiego i drogowego, specjalizuje się też w obsłudze branży chemicznej. Jako największy dostawca logistyki kontraktowej zarządza powierzchnią magazynową 19 tys. mkw., posiada też własną flotę pojazdów. Agility Oman obsługuje międzynarodowe lotnisko w Maskacie oraz porty morskie w Maskacie, Sohar i Salalah.
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.