Agility uruchamia szybki transport morski między Europą a USA
Agility, czołowy globalny dostawca usług logistycznych i spedycyjnych, w odpowiedzi na ograniczenia w transporcie lotniczym cargo między Europą a Stanami Zjednoczonymi, wzmacnia ofertę frachtu morskiego i uruchamia dwa nowe serwisy drobnicowe – LCL Direct i Express LCL. Czas transportu drogą morską z USA do Europy wynosi mniej niż dwa tygodnie. Nowy serwis skierowany jest do eksporterów i importerów, którzy z powodu epidemii i zawieszenia połączeń lotniczych między Europą a USA, szukają alternatywnych sposobów dostawy ładunków.
Express LCL - z USA do Europy
W ramach Express LCL Agility organizuje dostawy drogą morską przesyłek drobnicowych LCL* z Nowego Jorku do portów w Bremie (Niemcy), Liverpoolu (Wielka Brytania) i Rotterdamie (Holandia). Klienci mogą nadawać różne rodzaje ładunków, z wyłączeniem materiałów niebezpiecznych. Kluczowe znaczenie ma tutaj krótszy czas transportu o 5-7 dni w porównaniu do standardowego serwisu LCL. Jest to możliwe dzięki m.in. przyspieszeniu obsługi portowej ładunków, tj. krótszy czas oczekiwania na załadunek w porcie Nowy Jork oraz sztauowania kontenerów i szybszy rozładunek towarów w morskich terminalach kontenerowych w Europie. Rejs z Nowego Jorku do Bremy trwa 9 dni, do Liverpoolu 8 dni a do Rotterdamu 9 dni.
LCL Direct - z Europy do USA
Druga, nowa usługa Agility - LCL Direct umożliwia dostawę przesyłek drobnicowych z Europy do USA. W tym przypadku, ładunki przypływają do Nowego Jorku z portów w Niemczech, Holandii, Włoszech, Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii. Rejs z Hamburga do Nowego Jorku trwa 11 dni, z Rotterdamu 13 dni, z Liverpoolu 8 dni, z Mediolanu 16 dni a z Barcelony 14 dni. Agility zapewnia też odbiór przesyłek od nadawców i ich konsolidację oraz dostawy do odbiorców końcowych. W Europie przesyłki są zbierane w 20 centrach przeładunkowych w 16 krajach. W USA ładunki, które przypłynęły z Europy, są dekonsolidowane w porcie i rozwożone do 14 centrów przeładunkowych, skąd transportem kołowym są dostarczone do różnych miejsc w całym kraju.
- Tym, co ma dla nas teraz kluczowe znaczenie jest zagwarantowanie bezpieczeństwa pracownikom oraz zachowanie zdolności operacyjnej i ciągłości globalnych łańcuchów dostaw, czyli #keepcargomoving. Elastycznie reagujemy na zmiany, szukamy najlepszych, alternatywnych rozwiązań, szczególnie tam, gdzie najbardziej odczuwalne są skutki wprowadzenia restrykcji. Nowe usługi frachtu morskiego mogą być dobrą alternatywą dla transportów mniej pilnych czasowo – mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager, Agility Logistics w Polsce.
Agility wspiera walkę z epidemią koronawirusa
Na całym świecie Agility angażuje się w działania wspierające walkę z epidemią koronawirusa (COVID-19). Firma jest członkiem Pandemic Supply Chain Network, do którego należy WHO, WFP i UNICEF. Jako jeden z czterech partnerów Logistics Emergency Teams (LET), wspierających działania logistyczne prowadzone w ramach Światowego Programu Żywnościowego ONZ, Agility bierze udział w m.in. zbieraniu informacji niezbędnych do zapewnienia pomocy humanitarnej zagrożonym krajom (WHO COVID-19 Disease Commodity Package). Firma m.in. udostępniła miejsca w swoich magazynach w Dubaju, Malezji i Ghanie na składowanie artykułów medycznych i środków ochrony osobistej.
Jednocześnie Agility uruchomiło dedykowaną stronę internetową agility.com/COVID19, Zamieszczane są tu m.in. aktualizowane na bieżąco informacje ważne dla organizacji transportów lotniczych, drogowych i morskich w każdym kraju na świecie. Ich zebranie jest możliwe dzięki wykorzystaniu potencjału globalnej sieci logistycznej Agility oraz bliskiej współpracy z dostawcami usług logistycznych i władzami lokalnymi na rynkach wschodzących.
*LCL - ang. Less then Container Load, ładunek drobnicowy/częściowy

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.