Komunikaty PR

Bauhaus i FM Logistic rozszerzają współpracę

2021-11-25  |  16:00
Biuro prasowe

Bauhaus i FM Logistic rozszerzają współpracę i zwiększają powierzchnię magazynową w Lovosicach, na terenie Czech.

 

W październiku BAUHAUS, znana niemiecka sieć handlowa z branży DIY oraz FM Logistic, globalny operator logistyczny, oficjalnie otworzyły dodatkowe 30 000 mkw powierzchni magazynowej w Lovosicach. Firmy rozpoczęły współpracę w 2018 roku, a w tym roku podpisały nową, długoterminową umowę. FM Logistic zapewnia BAUHAUS usługi magazynowe w kanale e-commerce B2C. Nowa umowa zakłada m.in. rozszerzenie asortymentu obsługiwanych w magazynie produktów oraz inwestycje w automatyzację.

 

FM Logistic od maja 2018 roku zarządza centrum dystrybucyjnym przesyłek B2C dla swojego klienta BAUHAUS w Lovosicach, na terenie Czech. Operator obsługuje tam zamówienia dla niemieckich i austriackich konsumentów. Ze względu na szybko rosnący biznes i dalsze plany rozwoju, obie firmy zdecydowały się na rozszerzenie współpracy i podwojenie powierzchni magazynowej do 60 000 mkw.. Nowy moduł magazynowy, dostarczony przez P3 Logistic Parks, został oficjalnie otwarty w październiku przez pana Wechslera, Vice President Digital Commerce firmy BAUHAUS oraz Jean Christophe Machet, CEO FM Logistic.

 

Rozszerzenie współpracy z tak wymagającym klientem, jakim jest firma BAUHAUS, to dla FM Logistic prawdziwy powód do dumy.  Tylko w 2020 roku odnotowaliśmy o 66% więcej zamówień niż rok wcześniej. W 2021 roku spodziewamy się wzrostu o kolejne 34%, co oznacza ponad 1 mln zamówień rocznie. Aby sprostać tym wyzwaniom ściśle współpracujemy z naszym klientem i wspólnie projektujemy procesy logistyczne stale inwestując w automatyzację i optymalizację powierzchni magazynowej. Mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy gotowi na jeszcze więcej wyzwań - powiedział Guilhem Vicaire, Business Solutions Central Europe & Czech and Slovakia Operations Director, FM Logistic.

 

Do 2030 roku BAUHAUS zamierza rozszerzyć asortyment produktów składowanych w Lovosicach z 30 000 SKU do ponad 100 000, aby niemal podwoić liczbę realizowanych rocznie zamówień, a jednocześnie wejść na nowe rynki. Obie firmy zainwestują w różne innowacyjne rozwiązania w celu dostosowania operacji magazynowych i optymalizacji powierzchni do realizacji tych ambitnych celów.  Będą to między innymi rozwiązania, takie jak:  automatyczne maszyny do formatowania i zamykania kartonów, powiększanie floty  maszyny pakujące na żądanie dla towarów niesortowalnych (gabarytowych), linie do załadunku z wieloma automatycznymi sorterami oraz rozwiązania usprawniające kompletację dzięki zastosowaniu robotów Goods to person.

 

Na współpracę z FM Logistic zdecydowaliśmy się już 3 lata temu. Wspólnie udało nam się stworzyć ważne ogniwo w naszej strategii logistyki e-commerce. Uważamy FM Logistic za naszego partnera strategicznego i dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć nasze partnerstwo inwestując w ten magazyn. W ten sposób zwiększamy powierzchnię z 30 000 mkw na 60 000 mkw ze znaczącym projektem inwestycyjnym, który wesprze nasz rozwój - powiedział Jerome Biencourt, szef logistyki e-commerce BAUHAUS.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.