Bezieczna alternatywa transportu w czasie covid-19
Napędzane silnikiem hulajnogi są ekologiczne, tanie w eksploatacji i, co najważniejsze, pozwalają unikać dużych skupisk ludzi. Do tego można ich używać praktycznie przez cały rok.
Pandemia koronawirusa sprawiła, że coraz częściej rezygnujemy z podróży komunikacją miejską. Zamiast tego wybieramy własny samochód, rower albo elektryczną hulajnogę. Według badań Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego z tych ostatnich korzysta już 10% Polaków. To, że rynek e-pojazdów ciągle się rozwija potwierdza również raport firmy Grand View Research Inc, która ocenia, że w ciągu 10 lat światowy rynek hulajnóg elektrycznych potroi swoją wartość i do 2030 roku wyniesie blisko 42 mln $. Rocznie tempo wzrostu ich sprzedaży miałoby kształtować się na poziomie 8,5%. Pandemia jeszcze szybciej zwiększa rynek pojazdów alternatywnych, których jest coraz więcej na ulicach polskich miast.
Zainteresowanie e-pojazdami jest w Polsce bardzo duże i ciągle rośnie. Elektryczne hulajnogi od dłuższego czasu są jednymi z najczęściej wyszukiwanych kategorii w sklepach online specjalizujących się w sprzedaży elektroniki konsumenckiej. Od kilku lat pojazdy elektryczne zyskują też na popularności w rankingu najchętniej wybieranych prezentów. Obecnie są także jednymi z najbezpieczniejszych środków transportu - nie jest to komunikacja zbiorowa, w której podróżujemy razem z innymi osobami. - podsumowuje Mariusz Kurek, prezes firmy 4cv.
Hulajnogi elektryczne są lekkie i poręczne, a ich użytkowanie nie jest skomplikowane. Coraz częściej są wyposażone w mocny, 350W silnik, który pozwala na jazdę z prędkością nawet do 25km/h oraz pojemne baterie zapewniające przejechanie nawet kilkudziesięciu kilometrów. Duże, pompowane koła zapewniające komfort jazdy po praktycznie każdym podłożu, a wytrzymała konstrukcja zapewnia udźwig nawet do 140kg. Tu warto podkreślić, że hulajnogą elektryczną nadal możemy poruszać się po chodniku. Powinno się jednak na bieżąco śledzić regulacje odnośnie UTO (Urządzenia Transportu Osobistego), ponieważ trwają prace nad nowelizacją dotychczasowych przepisów.
Największą popularnością cieszą się aktualnie pojazdy znanych marek samochodowych, takich jak Fiat500. Model e-hulajnogi FIAT F500-F10 posiada wszystko to, co niezbędne do bezpiecznej i komfortowej jazdy po mieście. Został wyposażony w wyświetlacz LED, który wskazuje aktualną prędkość, pokazuje dzienny przebieg oraz informuje o włączonym oświetleniu, hamowaniu i wybranym trybie jazdy. Pojazd został wyposażony w 10-calowe opony, które zapewniają o wiele lepszą amortyzację podczas jazdy po nierównym podłożu. Silnik 350W pozwala rozpędzić się aż do 25 km/h, a litowy 7.5 Ah akumulator zapewnia nawet do 20 km jazdy na jednym ładowaniu baterii. Do wyboru mamy dwa tryby jazdy: zwykły (do 25 km/h) i eco (15 km/h). Tempo reguluje się specjalną manetką, która umiejscowiona jest na rączce kierownicy, a o bezpieczeństwo na drodze dbają dwa hamulce: jeden na kierownicy, a drugi na tylnym kole. Pełne ładowanie baterii trwa od 3 do 4 godzin.
Ciekawość użytkowników wzbudzają też nietypowe urządzenia osobistego transportu, takie jak hulajnoga Rider Monster. Pojazd został wyposażony w duży, 350W silnik i baterię o niespotykanej jak dotąd pojemności aż 10Ah. Dzięki niej zasięg pojazdu to, w zależności od obciążenia i rodzaju nawierzchni, aż do 30 km. Jeśli to nie wystarcza, pełne, ponowne naładowanie hulajnogi nie zajmie więcej niż 5 godzin. Większe niż standardowo, bo aż 16” i 20” koła, pozwalają na pokonywanie wzniesień i nierówności nawierzchni o nachyleniu nawet 15°. Ponadto Rider Monster posiada mocny przedni i tylny hamulec tarczowy, co zapewnia bezpieczeństwo w nagłych sytuacjach i zapewnia możliwie najkrótszą drogę hamowania. E-hulajnogę Rider Monster uruchamia się przy pomocy kluczyka.
Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.