Bolt ogłasza strategiczne partnerstwo i dodanie kilkuset kierowczyń do platformy
Strategiczne partnerstwo z kobiecą flotą to kolejny krok mający na celu rozwijanie kategorii “Kobiety dla kobiet”, którą firma uruchomiła latem ubiegłego roku. Dzięki połączonym siłom Bolt i ALEDRIVE, na polskie ulice wyjedzie jeszcze w tym roku nawet kilkaset kierowczyń w zielono-fioletowych barwach.
Bolt regularnie podejmuje działania mające na celu wspieranie kobiet w zawodzie kierowczyni. W ubiegłym roku, firma jako pierwszy pośrednik w przejazdach taksówkami udostępnił kategorię Kobiety dla kobiet na tak dużą skalę, bo aż w 9 miastach w Polsce. Teraz chcąc dalej rozwijać i w efekcie upowszechnić tę kategorię, Bolt nawiązał strategiczne partnerstwo z flotą ALEDRIVE, która skupia się na współpracy z kobietami zainteresowanymi zawodem kierowczyni.
- Rok temu Bolt jako pierwsza platforma uruchomił na tak dużą skalę kategorię “Kobiety dla kobiet”. Współpraca z flotą ALEDRIVE, której kierowczynie będą jeździły wyłącznie na platformie Bolt, pozwali nam na znaczący rozwój tej kategorii. Jest to również ważne z uwagi, że aktualnie 77% obywateli Ukrainy przebywających w Polsce to kobiety. Dlatego wzmacniając widoczność kategorii Kobiety dla kobiet, mamy nadzieję zwrócić uwagę pań na możliwość pracy w zawodzie kierowczyni za pośrednictwem naszej platformy i pozyskania w ten sposób dodatkowego dochodu - mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Panie współpracujące z flotą ALEDRIVE świadczą usługi wyłącznie w ramach aplikacji Bolt, wzmacniając tym samym reprezentację kierowczyń na platformie. Samochody, którymi poruszają się kierowczynie, oprócz obowiązkowego oznakowania miejskiego posiadają logo Bolt (zielone) oraz charakterystyczne barwy ALEDRIVE: fioletowo- różowe.
- Naszym celem jest, aby ALEDRIVE stwarzał nie tylko konkurencyjne warunki dla kierowczyń, ale przede wszystkim chcemy wyposażyć je w niezbędną wiedzę o tym zawodzie. Mamy świadomość, że praca kierowczyni jeżdżącej z aplikacją taką jak Bolt, nie jest dla nich oczywistym wyborem. Dlatego w naszej współpracy stawiamy na stałe wsparcie, rozmaite szkolenia oraz komfortowe modele samochodów - mówi Magdalena Warnke z ALEDRIVE.
Kierowczynie w ramach współpracy Bolt i ALEDRIVE już jeżdżą po ulicach Warszawy i Wrocławia. Docelowo w ramach partnerstwa, po polskich ulicach z aplikacją Bolt będzie jeździć jeszcze w tym roku nawet kilkaset samochodów z kierowczyniami za kierownicą.
- Dołączyłam do ALEDRIVE, ponieważ szukałam elastycznej formy zarobku, która pozwoli mi na korzystanie ze służbowego samochodu, Sama decyduję kiedy wsiadam za kierownicę. Cenię sobie dostępność kategorii “Kobiety dla kobiet” jaką oferuje aplikacja Bolt - wiem, że wiele pasażerek jej poszukuje np. wieczorami, a zatem klientek nie brakuje - mówi Magdalena Haraszczuk, kierowczyni jeżdżąca z aplikacją Bolt.
Niestety tylko 7.2% ankietowanych kobiet deklaruje, że rozważyłoby zawód kierowczyni za pośrednictwem platformy takiej jak Bolt, dla pozyskania dodatkowych dochodów. Według zebranych danych, zawód kierowcy jest nadal postrzegany jako typowo męski - właśnie ten stereotyp zniechęca 25% badanych kobiet do zawodu kierowczyni. Jednocześnie, aż 9 na 10 kobiet deklaruje rosnące koszty życia i poszukiwanie dodatkowej pracy (93% badanych). W odpowiedzi na to, Bolt zainwestował 2.5 miliona euro i uruchomił z międzynarodową kampanię “Kobiety za kierownicą”, łamiącą stereotypy dotyczące zawodu kierowczyni.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.