Bolt pozytywnie podsumował dotychczasową realizację Standardów Bezpieczeństwa
Bolt podchodzi do tematu bezpieczeństwa i jakości przejazdów bardzo poważnie. Dlatego w marcu br., jako pierwsza firma w branży, opublikował oficjalne zobowiązanie, zebrane w Standardach Bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką. Realizacja działań zawartych w dokumencie, została przedstawiona na Komitecie Monitorującym, który odbył się 9 grudnia br., z udziałem przedstawicieli Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Fundacji Feminoteka. Podczas spotkania omówiono i podsumowano przełomowe na tle sektora zmiany wdrożone przez firmę Bolt.
W czasie spotkania ocenie zostały poddane zmiany wdrożone w ciągu ostatnich miesięcy, które wyróżniają platformę Bolt na tle całego sektora przewozów, a których celem jest poprawa jakości i bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką. Zespół Bolt przedstawił, zmiany dotyczące wymogów dla kierowców, flot i samochodów oraz funkcjonującej na platformie Bolt wyrywkowej weryfikacji kierowców w czasie rzeczywistym oraz pozostałe rozwiązania ujęte w ramach inwestycji 10 mln zł w działania na rzecz podnoszenia bezpieczeństwa w przejazdach.
Szczegółowe punkty spotkania dotyczyły:
-
zaostrzonej weryfikacji aut na platformie Bolt - weryfikacja czy auta na platformie mają obowiązkowe oznakowanie samochodów,
-
Zaostrzonej weryfikacji kierowców na platformie Bolt - weryfikacja identyfikatorów kierowców taxi i badań psychologicznych i medycznych,
-
Punktów Obsługi Kierowców - które Bolt otwiera w całej Polsce, gdzie kierowcy muszą osobiście dostarczyć powyższe dokumenty do weryfikacji.
-
Wyrywkowa weryfikacja kierowców w czasie rzeczywistym - kierowcy podczas logowania muszą zrobić sobie selfie. Zdjęcie jest następnie porównywane ze zdjęciem w systemie, tak by potwierdzić że osoba, która wykonuje przejazd jest tą, za którą się podaje.
- Bezpieczeństwo osób korzystających z aplikacji Bolt jest dla nas priorytetem, Podjęliśmy szereg działań, które mają to bezpieczeństwo poprawić. Bardzo nas cieszy, że pozytywne rezultaty naszych działań mogliśmy przedstawić członkom Komitetu Monitorującego. Zasadność tych działań potwierdza fakt, że branża zaczyna wprowadzać podobne rozwiązania, wzorowane na naszych szkoleniach dla kierowców. W Bolt nie poprzestajemy jednak w działaniu systematycznie realizujemy naszą deklarację inwestycji 10 mln zł w bezpieczeństwo - mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce
Regularne spotkania Komitetu Monitorującego są elementem ogłoszonych już w marcu Standardów bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką. Podczas poprzedniego spotkania omówione zostały m.in. wyniki dotychczasowej współpracy z fundacją Feminoteka, wprowadzone w maju br. obowiązkowe szkolenia dla kierowców czy też rozwiązanie technologiczne pozwalające na weryfikację kierowców w czasie rzeczywistym.
***
Bolt to europejska super-aplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.