Komunikaty PR

Boże Narodzenie – wzmożony popyt i wyjątkowe wyzwanie dla branży logistycznej

2021-11-09  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Gora
MSL

ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases

Przedświąteczne tygodnie to okres wzmożonego ruchu w wielu branżach. Wzrost popytu w kilku ostatnich miesiącach roku jest związany przede wszystkim z Bożym Narodzeniem. Według raportu „Zakupy świąteczne 2020” firmy Deloitte niemal 30% świątecznego budżetu Polacy zostawiają w sklepach między 15 a 24 grudnia. Czy w tym roku musimy kupować już teraz, żeby nie martwić się w grudniu o brak prezentów dla najbliższych? To, czy dostaniemy nasze paczki i prezenty na czas zależy w dużej mierze od sektora logistyki, który obecnie mierzy się z wieloma wyzwaniami.

Sytuacja na świecie a polskie Święta

Alarmująca sytuacja występuje głównie na rynkach amerykańskim i brytyjskim – już dziś przewiduje się, że wiele produktów, w tym elektronika, odzież, meble czy zabawki nie dotrze do sklepów przed Świętami. Niestety produkty, o których mowa, to także częsty wybór Polaków. Tymczasem pojawiają się informacje o opóźnieniach w produkcji w wielu europejskich zakładach oraz o braku odpowiednich komponentów sprowadzanych z Azji. Dodatkowo branża logistyczna odczuwa niedobór kontenerów – koszt ich transportu wzrósł czterokrotnie w ciągu dwóch lat. W Polsce skutki problemów produkcyjnych i logistycznych nie są jeszcze tak odczuwalne, choć wiele firm informuje o swoim trudnym położeniu – opóźnienia w dostawach zgłaszają zwłaszcza detaliści i producenci. Eksperci nie wykluczają, że przed Świętami mogą wystąpić braki w zaopatrzeniu sklepów.

Pamiętajmy, że współczesny rynek to system naczyń połączonych. Problemy na jednym końcu globu mogą dotknąć dostawców na innym kontynencie. Zatory w amerykańskich portach wywołują opóźnienia na dalszych etapach transportu, a w pewnych okolicznościach kolejni spedytorzy nie mają wpływu na możliwość dotrzymania terminów. Tegoroczne przygotowania do Świąt radziłbym rozpocząć jak najwcześniej, by uniknąć w grudniu przykrej niespodzianki – mówi Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe.

Przedświąteczny wzrost popytu

Jak wskazują raporty, ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost handlu online, a dodatkowo końcówkę roku tradycyjnie charakteryzują liczne zakupy – nie tylko z okazji Świąt Bożego Narodzenia, ale także Black Friday, Cyber Monday i Mikołajek. Duże zakłócenia w realizacji łańcuchów dostaw i zastoje u producentów mogą stać się koszmarem tegorocznego okresu świątecznego.

W najbliższych tygodniach prawdopodobnie będziemy musieli zmierzyć się z licznymi wyzwaniami w branży – to nie tylko okres wzmożonych zakupów, ale i licznych zwrotów.  Nakładają się na to problemy wywołane przez pandemię COVID-19, a także konsekwencje gospodarcze i administracyjne Brexitu oraz inne ograniczenia geopolityczne. Świadomi panującej sytuacji oraz intensywności ostatniego kwartału roku, w C.H. Robinson z wyprzedzeniem przygotowujemy się do wyzwań najbliższych miesięcy, by zaspokoić potrzeby wszystkich klientów. Nasi dedykowani eksperci są uzupełnieniem zespołów klientów i kompleksowo nadzorują cały proces logistyczny. Łącząc swoje długoletnie doświadczenie z naszą wiodącą na rynku technologią i przewagą informacyjną, oferują naszym klientom lepsze rozwiązania, aby mogli skuteczniej i swobodniej zarządzać swoimi łańcuchami dostaw – komentuje Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe.

Rozwiązania stosowane w logistyce

Aby sprostać licznym wymaganiom współczesnego rynku, firma C.H. Robinson stosuje szereg innowacyjnych rozwiązań opartych na danych. Wiedza naszych ekspertów jest wspomagana i rozwijana przez wydajną analitykę Big Data oraz sztuczną inteligencję. Pozwala to na wielopoziomową widoczność łańcucha dostaw w czasie rzeczywistym, a co za tym idzie, szybsze i trafniejsze podejmowanie decyzji przez wszystkie zaangażowane podmioty. Jest to nieodzowne zwłaszcza przy ocenie ryzyka oraz zarządzaniu zakłóceniami przy dynamicznie zmieniającej się sytuacji. W branży logistycznej, w której głównym oczekiwaniem klientów jest terminowość, elastyczność i optymalizacja działań, posiadanie odpowiednich technologii i narzędzi do zaspokojenia tych oczekiwań to klucz do pozyskania i utrzymania zaufania klientów.

O firmie C.H. Robinson

C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.