Branża przejazdów na aplikacje rozumie, że bezpieczeństwo jest kluczowe
Autor: Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce
W obliczu potrzeby uszczelnienia procedur w przejazdach taksówkami, ustawodawca przedstawił szereg propozycji, które narzucają na platformy dodatkowe obowiązki i w ten sposób mają zapewnić bezpieczeństwo użytkowników. Jednak tak naprawdę tylko platformy, które znają tę branżę od podszewki, są świadome jakie rozwiązania realnie mogą wpłynąć na znaczącą poprawę sytuacji. Dlatego Bolt, jako lider na rynku przewozu osób, czuje się zobowiązany, aby być firmą, która nie tylko dostosuje się do nowych wymagań, ale też proponuje kluczowe dla bezpieczeństwa przejazdów rozwiązania i wyznacza tym samym nowe standardy dla całego sektora przewozu osób.
Jako pierwsza firma, wprowadzamy szereg tak daleko idących zmian operacyjnych, które mają na celu podniesienie bezpieczeństwa i jakości przejazdów. Zainwestowaliśmy dodatkowe 10 mln złotych w rozwój technologii i procesów weryfikacji współpracujących z naszą platformą kierowców, w tym w otwarcie w sumie 12 Punktów Obsługi Kierowców w całej Polsce. W efekcie, po upływie okresu przejściowego, za pośrednictwem aplikacji Bolt usługi będą mogli świadczyć wyłącznie kierowcy, którzy dostosują się do wprowadzonych zmian.
Zaostrzona weryfikacja i otwarcie Punktów Obsługi Kierowców
Poprzez zaostrzenie wymogów wobec partnerskich kierowców i flot potwierdzamy, że Bolt traktuje poważnie swoje zobowiązania wobec polskich władz i lokalnej społeczności. Tylko zaufanie użytkowniczek i użytkowników pozwoli nam realizować naszą misję poprawy jakości sektora transportu taksówkami w Polsce.
Podstawową zmianą wynikającą z nowych standardów jest obowiązkowe oznakowanie samochodów, co będzie weryfikowane przez wymóg dostarczenia zdjęcia. Dla naszych użytkowniczek i użytkowników oznacza to, że wszystkie pojazdy na platformie Bolt będą oznakowane jako taksówki, co pozwoli uniknąć jakichkolwiek pomyłek.
Uruchomimy również Punkty Obsługi Kierowców. Pierwszy z nich został już otwarty w Warszawie, a kolejnych 11 powstanie w największych polskich miastach. W punktach kierowcy będą musieli przedstawić konieczne dokumenty, a specjalnie przeszkolony zespół Bolt będzie je szczegółowo weryfikował przed dodaniem do platformy.
Ważnym wyróżnikiem nowych standardów jest weryfikacja przez zespół Bolt dodatkowych dokumentów każdego kierowcy. Potwierdzeniem, że partnerzy stosują się do nowych wymagań, będzie dostarczenie kopii identyfikatora kierowcy taksówki (w miastach, w których jest to wymagane). Musi on znaleźć się w widocznym dla pasażerek i pasażerów miejscu w aucie wykonującym przejazd z aplikacją Bolt. Ponadto będziemy weryfikować, czy dany kierowca przebył odpowiednie badania psychologiczne i medyczne. Część przedstawionych rozwiązań stanowi wynik rozmów z przedstawicielami instytucji administracji publicznej, w czasie których zespół Bolt wsłuchiwał się w sugestie i oczekiwania ekspertów.
Bolt od zawsze przywiązywał uwagę do bezpieczeństwa. Dotychczas w aplikacji dostępna była rejestracja GPS każdego przejazdu, oceny kierowców przez pasażerów oraz formy aktywnego zachęcania użytkowników do weryfikowania danych samochodu i kierowcy przed rozpoczęciem przejazdu. Ponadto tylko w tym roku wprowadziliśmy tak istotne rozwiązania jak weryfikacja kierowców w czasie rzeczywistym za pomocą sztucznej inteligencji, polegająca na wyrywkowym proszeniu kierowców o zrobienie sobie zdjęcia. Przeprowadziliśmy również szkolenia dla policji z naszych wewnętrznych procedur i rozwiązań, mające na celu znaczące usprawnienie współpracy z organami ścigania. Nasz partner merytoryczny - fundacja Feminoteka doradza nam w podejmowanych działaniach oraz wspiera w tworzeniu treści edukacyjnych.
Jednocześnie tą inwestycją podkreślamy, że bezpieczeństwo i komfort naszych użytkowniczek i użytkowników od zawsze były naszym priorytetem i nie ustajemy w działaniach, aby te aspekty rozwijać. Z uwagą dostosowaliśmy naszą codzienną pracę do wymogów centralnych i lokalnych administracji oraz dokonaliśmy znaczących inwestycji w obszarze bezpieczeństwa, regularnie wprowadzając nowe rozwiązania. Kiedy myślimy o przejazdach w kontekście bezpieczeństwa to przyświeca nam jedna główna myśl: nawet jedno zgłoszenie napastowania, to o jedno za dużo. Dlatego jesteśmy zdeterminowani, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych przejazdów i dążymy do tego, aby każda osoba korzystająca z aplikacji Bolt czuła się bezpiecznie. Nasze działania są podyktowane ideą, że jeśli chcemy zmieniać oblicze miast, które będą przyjazne ludziom, to wszyscy musimy być częścią tej zmiany.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.