Komunikaty PR

Były Prezes PKP ponownie i prawomocnie wygrywa spór z PKP S.A.

2020-10-19  |  10:20
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.01 MB )

Jakub Karnowski, Prezes PKP w latach 2012-2015, ponownie i prawomocnie wygrał spór z firmą w sprawie absolutorium za 2015 rok. Tym razem sąd oddalił odwołanie PKP ws. poprzedniego wyroku.

PKP zobowiązane zostało do złożenia oświadczenia następującej treści: „PKP S.A. w Warszawie oświadcza, iż nie było podstawy do nieudzielenia Panu Jakubowi Karnowskiemu absolutorium z wykonania obowiązków prezesa zarządu PKP S.A. w okresie od dnia 1 stycznia 2015 r. do dnia 30 listopada 2015 r.” Oświadczenie ma być opublikowane na stronie internetowej PKP S.A. Dodatkowo zgodnie z wyrokiem, który jest utrzymany PKP S.A. ma również przekazać 30 tys. zł na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Zdaniem Jakuba Karnowskiego, wyrok ten jest bardzo istotny także dla oceny zakupu przez PKP Cargo czeskiej spółki AWT, którego finalizacja nastąpiła w 2015 roku.

- Jeśli sąd nie uznał za niezasadną odmowę absolutorium, trudno także kwestionować zakup AWT – twierdzi Karnowski.  W tej sprawie od 4 lat toczy się postępowanie prokuratorskie.

Były Prezes nie zgadza się z krytyką inwestycji:

Od kwietnia 2012 roku do listopada 2015 roku pełniłem funkcję prezesa zarządu PKP S.A. W tym okresie udało mi się utworzyć w spółkach Grupy PKP kilkusetosobowy zespół profesjonalnych, całkowicie apolitycznych menadżerów o specjalizacjach kolejowych i nie-kolejowych, którzy byli autorami bezprecedensowych reform - mówi Karnowski. -Cena zapłacona przez PKP Cargo za 80% udziałów w AWT B.V. to 103,2 mln EUR (445 mln PLN) była o blisko 40% niższa niż uzgodniona we wstępnym porozumieniu ze sprzedającym 1 września 2014 roku. Rekomendowana w 2014 roku przez Dom Maklerski PKO Banku Polskiego – profesjonalnego doradcę transakcyjnego odpowiedzialnego za wycenę AWT - cena za zakup 80% akcji AWT to 111 mln EUR. – dodaje Karnowski.

Jakub Karnowski – w latach 2012-15 Prezes Zarządu PKP S.A. oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Cargo S.A. Obecnie pracuje jako konsultant Banku Światowego ds. restrukturyzacji kolei w Kazachstanie i Tanzanii.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Firmowa flota coraz częściej w elektrycznym wydaniu Biuro prasowe
2024-11-21 | 13:00

Firmowa flota coraz częściej w elektrycznym wydaniu

Elektromobilność odgrywa ważną rolę w transformacji energetycznej. Jednym z jej głównych aspektów jest elektryfikacja flot samochodowych w przedsiębiorstwach. Czy
Transport Złoty Medal EcoVadis dla CEVA Logistics za działania na rzecz CSR
2024-11-19 | 16:00

Złoty Medal EcoVadis dla CEVA Logistics za działania na rzecz CSR

Firmy z branży logistycznej, wobec rosnącej świadomości ekologicznej i odpowiedzialności korporacyjnej, przechodzą znaczną transformację, z ukierunkowaniem na innowacyjne podejście do
Transport Etyka w transporcie – czy konsumenci zwracają na nią uwagę?
2024-11-18 | 17:00

Etyka w transporcie – czy konsumenci zwracają na nią uwagę?

Polacy to coraz bardziej uważni i wymagający konsumenci. Zwracają uwagę na to skąd pochodzą produkty, które kupują i w jaki sposób są one wytwarzane. Obserwując rynek,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.