CEO Dachser: „Nasz kompas wskazuje nam właściwy kierunek działań”
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Przeciwstawianie się niesprzyjającym okolicznościom przy jednoczesnym wykorzystywaniu nadarzających się okazji – tak o zarządzaniu kryzysowym będącym częścią kultury Dachser mówi Bernhard Simon, CEO firmy.
Teraz, w środku pandemii koronawirusa, nie zaszkodzi spojrzeć wstecz na rok 1930, czyli okres, w którym czasy były również niezwykle trudne: światowy kryzys gospodarczy znacząco dotknął Niemcy, sprzedaż w przemyśle drastycznie spadła, a krajowy rynek transportowy odnotował spadki na poziomie ok. 20% w ciągu roku. W świetle ówczesnych wydarzeń, założenie własnej firmy spedycyjno-magazynowej było odważnym, a jednocześnie pionierskim krokiem ze strony Thomasa Dachsera.
Radzenie sobie z niekorzystnymi warunkami oraz chwytanie szans, które zawsze pojawiają się na dynamicznych rynkach, stało się integralną częścią kultury Dachser. Do rozwiązywania problemów wykorzystujemy własny potencjał i zasoby, co utrzymujemy niezmiennie przez całą, 90-letnią już historię firmy. Idzie to w parze z odwagą podejmowania skalkulowanego ryzyka biznesowego oraz decyzji, a także obrania ścieżek odmiennych od panujących trendów branżowych oraz wyznawanych przez większość poglądów.
W swojej działalności polegamy na własnym kompasie - naszym dziedzictwie wyznaczającym właściwy kierunek działań. W czasie pandemii koronawirusa nie nadszarpnęliśmy zaufania, które nasi klienci, partnerzy serwisowi i pracownicy pokładają w Dachser. Nasze sieci logistyczne okazały się stabilne, odporne, gotowe na przyjęcie elastycznych rozwiązań oraz dostępne dla naszych klientów bez ograniczeń, zapewniając tym samym solidny fundament do kontynuowania naszej historii.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.