CEO Dachser: „Nasz kompas wskazuje nam właściwy kierunek działań”
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Przeciwstawianie się niesprzyjającym okolicznościom przy jednoczesnym wykorzystywaniu nadarzających się okazji – tak o zarządzaniu kryzysowym będącym częścią kultury Dachser mówi Bernhard Simon, CEO firmy.
Teraz, w środku pandemii koronawirusa, nie zaszkodzi spojrzeć wstecz na rok 1930, czyli okres, w którym czasy były również niezwykle trudne: światowy kryzys gospodarczy znacząco dotknął Niemcy, sprzedaż w przemyśle drastycznie spadła, a krajowy rynek transportowy odnotował spadki na poziomie ok. 20% w ciągu roku. W świetle ówczesnych wydarzeń, założenie własnej firmy spedycyjno-magazynowej było odważnym, a jednocześnie pionierskim krokiem ze strony Thomasa Dachsera.
Radzenie sobie z niekorzystnymi warunkami oraz chwytanie szans, które zawsze pojawiają się na dynamicznych rynkach, stało się integralną częścią kultury Dachser. Do rozwiązywania problemów wykorzystujemy własny potencjał i zasoby, co utrzymujemy niezmiennie przez całą, 90-letnią już historię firmy. Idzie to w parze z odwagą podejmowania skalkulowanego ryzyka biznesowego oraz decyzji, a także obrania ścieżek odmiennych od panujących trendów branżowych oraz wyznawanych przez większość poglądów.
W swojej działalności polegamy na własnym kompasie - naszym dziedzictwie wyznaczającym właściwy kierunek działań. W czasie pandemii koronawirusa nie nadszarpnęliśmy zaufania, które nasi klienci, partnerzy serwisowi i pracownicy pokładają w Dachser. Nasze sieci logistyczne okazały się stabilne, odporne, gotowe na przyjęcie elastycznych rozwiązań oraz dostępne dla naszych klientów bez ograniczeń, zapewniając tym samym solidny fundament do kontynuowania naszej historii.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.