Komunikaty PR

CEVA i Toyota Motor Europe przetestują ciężarówkę napędzaną wodorem

2023-06-30  |  16:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics, w ramach partnerstwa z Toyota Motor Europe (TME), będzie testować jeden z pierwszych dostępnych na rynku ciężarowych samochodów z wodorowymi ogniwami paliwowymi (HFC). Prototyp, zaprojektowany dla TME przez holenderskiego producenta VDL Groep, ma być eksploatowany na podstawie pięcioletniej umowy, dekarbonizując łańcuch dostaw TME i dostarczając cennych informacji na temat wydajności technologii HFC.

CEVA przejmie prototyp testowanego samochodu i włączy go do swoich operacji w drugiej połowie 2023 roku. Program pilotażowy pozwoli firmie ocenić korzyści wynikające z wykorzystania ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, jeszcze przed globalnym uprzemysłowieniem tej technologii przewidywanym na koniec tej dekady.

Częściowo sfinansowany przez niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu

Zakup prototypu przez CEVA będzie częściowo sfinansowany kwotą 383 923,20 euro przez niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, w ramach programu „Pojazdy użytkowe i infrastruktura przyjazne dla klimatu (KsNI)”. Program finansowania jest koordynowany przez fNOW GmbH, a wnioski zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.

Długoterminowy test ma odegrać ważną rolę w ocenie korzyści wynikających z użycia wodoru w transporcie lądowym oraz rozwoju zrównoważonej infrastruktury wodorowej w Europie. CEVA będzie badać wydajność technologii wodorowych ogniw paliwowych w porównaniu do samochodów ciężarowych z silnikami diesla oraz identyfikować potencjalne przypadki ich zastosowania. Ciężarówka z ogniwami paliwowymi ma być wykorzystywana do realizacji dedykowanych dostaw między dwoma lokalizacjami TME i będzie zasilana wodorem pochodzącym z położonych między nimi stacji. Wykorzystanie samochodu HFC w czasie trwającego 5 lat testu pozwoli CEVA na zmniejszenie jej śladu węglowego o co najmniej 690 ton CO2.

Część szerszego podejścia dla „Better Ways”

Test z wykorzystaniem samochodów HFC jest częścią działań CEVA Logistics mających na celu wdrażanie różnych inicjatyw w transporcie naziemnym ukierunkowanych na redukcję emisji. Dotyczą one większego wykorzystywania samochodów elektrycznych (EV), biogazu, biopaliw, testowania wodorowych ogniw paliwowych i innych niskoemisyjnych samochodów ciężarowych oraz stosowania rozwiązań kolejowych do przewozu przesyłek całopojazdowych. Oprócz testów samochodów HFC, firma planuje zwiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 do końca 2025 roku. CEVA Logistics jest częścią grupy CMA CGM, która postawiła sobie za cel osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku. Grupa angażuje się w transformację energetyczną w transporcie morskim i jest pionierem w stosowaniu paliw alternatywnych.

Luc Nadal, dyrektor zarządzający na Europę, CEVA Logistics, powiedział: „Długoletnie partnerstwo z Toyota Motor Europe i aktywne zaangażowanie w projekt dekarbonizacji jest ważnym momentem nas i dla naszej branży. Niedawno, wraz firmami Sanef i Engie, zawarliśmy sojusz ECTN (European Clean Transport Network), ogłosiliśmy także nasze globalne zobowiązanie do rozbudowy floty pojazdów elektrycznych. Obecne porozumienie jest kolejnym przykładem zaangażowania CEVA we współpracę z wiodącymi markami w celu znalezienia lepszych metod transportu towarów drogą lądową. Wszyscy chcemy wykorzystać każdą możliwą okazję do dekarbonizacji transportu naziemnego w Europie i na świecie".

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.