CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, inauguruje przystąpienie do United Airlines Eco-Skies Alliance SM. To pierwszy tego typu program, ukierunkowany na współpracę największych światowych korporacji z liniami lotniczymi na rzecz zrównoważonego rozwoju transportu lotniczego w przyszłości.
CEVA Logistics wraz z innymi liderami United Eco-Skies Alliance zakupią w tym roku ok. 3,4 mln galonów zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Przy prawie 80 proc. redukcji emisji CO2, w porównaniu z konwencjonalnym paliwem lotniczym, ta ilość SAF jest wystarczająca do wyeliminowania ok. 31 tys. ton metrycznych emisji gazów cieplarnianych, co jest równoważne z przelotem ponad 200 mln mil samolotem pasażerskim.
Jako pierwsza firma logistyczna, która przystąpiła do Sojuszu, CEVA Logistics obejmuje przewodnictwo w branży air cargo, aby u źródła zmniejszyć wpływ transportu lotniczego na środowisko naturalne poprzez tworzenie popytu na wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego. Oprócz programu Eco-Skies Alliance, który jest przeznaczony dla klientów korporacyjnych, do udziału zapraszani są również klienci indywidualni, którzy chcieliby przekazać fundusze na zwiększenie zakupu paliwa SAF, pomagając tym samym w obniżeniu emisji gazów cieplarnianych podczas lotów (informacje dla firm i osób prywatnych, które chciałyby wesprzeć tę inicjatywę, dostępne są na: united.com/ecoskiesalliance)
Mathieu Friedberg, CEO CEVA Logistics, mówi: „W CEVA zapewniamy klientom elastyczną logistykę, a jako część grupy CMA CGM, jesteśmy mocno zaangażowani w działania na rzecz ochrony naszej planety w zakresie zmian klimatycznych, jakości powietrza i bioróżnorodności. Dzięki udziałowi w United Eco-Skies Alliance, CEVA podejmuje konkretne działania już dziś, równocześnie patrząc w przyszłość. Oferowanie klientom lotniczym opcji SAF przy współpracy z United potwierdza zaangażowanie CEVA w tworzenie bardziej zrównoważonych łańcuchów dostaw. Doceniamy udział każdego z członków Sojuszu".
Scott Kirby, dyrektor generalny United, uzupełnia: „Od lat współpracujemy z firmami, pomagając im w kompensacji emisji gazów cieplarnianych podczas lotów, ale pochwalamy tych, którzy uczestnicząc w Eco-Skies Alliance, dostrzegają potrzebę wyjścia poza offset i wspierania lotów napędzanych SAF, co doprowadzi do przystępniejszych cenowo dostaw i ostatecznie redukcji emisji. To dopiero początek. Naszym celem jest przyłączanie kolejnych firm do Eco-Skies Alliance, zakup większej ilości SAF i wspólna praca nad poszukiwaniem kolejnych innowacyjnych metod dekarbonizacji."
Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
DSV – Global Transport and Logistics i Tchibo Polska kontynuują współpracę
Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.