CEVA Logistics dostarcza model samolotu myśliwskiego na premierę filmową
Szybkość miała kluczowe znaczenie dla zespołu CEVA Logistics Showfreight, który zorganizował dostawę pełnowymiarowej repliki myśliwca Typhoon na premierę nowego hitu kinowego w londyńskim Leicester Square. Zespół CEVA w ciągu 7 godzin rozładował i zainstalował model w skali 1:1 dla swojego klienta i producenta samolotu, BAE Systems.
7 godzin na montaż ekspozycji samolotu
Po miesiącach planowania i przygotowań, zespół CEVA miał zaledwie 7 godzin na zmontowanie modelu myśliwca, przed przybyciem na premierę gwiazd filmu, członków rodziny królewskiej i innych zaproszonych gości. Samolot myśliwski Typhoon pełnił rolę kluczowego elementu scenografii.
Po zakończeniu imprezy i opuszczeniu jej przez gwiazdy oraz królewskich gości zespół CEVA rozpoczął demontaż ekspozycji. Do godziny 6 rano następnego dnia replika samolotu wraz z całym sprzętem zostały rozmontowane i wywiezione z Leicester Square.
Długoterminowa współpraca w zakresie logistyki, zarządzania
Przez ponad 20 lat CEVA Logistics zamontowała, wyremontowała i przetransportowała na zlecenie BAE Systems kilka replik samolotów, w tym myśliwiec Typhoon wykorzystany podczas londyńskiej premiery filmowej. CEVA zajmowała się również dwoma modelami koncepcyjnymi samolotu Tempest, a także innymi modelami, demonstratorami kokpitów i symulatorami lotów.
Model myśliwca Typhoon zostanie zaprezentowany w lipcu na Międzynarodowych Targach Lotniczych w Farnborough (Farnborough International Air Show). Jeden z modeli Tempesta był już pokazywany w marcu na targach World Defence Show w Arabii Saudyjskiej, a w czerwcu będzie można go zobaczyć podczas RAF Cosford Air Show.
Sharon Robinson, dyrektor zarządzająca CEVA Logistics Showfreight, mówi: „To był podręcznikowy przykład pracy naszego doświadczonego zespołu, który zrealizował kolejny ambitny i trudny technicznie projekt dla BAE Systems. Nasze długotrwałe relacje z klientami pozwalają nam lepiej ich rozumieć i sprostać wyzwaniom logistycznym - nawet jeśli oznacza to wykonanie instalacji w ciągu 7 godzin w centrum Londynu".
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.