CEVA Logistics i Teksid Iron Poland świętują 20-lecie współpracy
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny świętuje w tym roku 20-lecie współpracy z Teksid Iron Poland, światowym liderem w produkcji żeliwa i odlewów dla przemysłu motoryzacyjnego. Co ważne, w tym roku Teksid Iron po raz kolejny przedłużył umowę o współpracy z CEVA.
Teksid Iron Poland rozpoczął działalność na polskim rynku w 1992 roku. Obecnie odpowiada za produkcję blisko 30 proc. żeliwa sferoidalnego, głównie na potrzeby branży motoryzacyjnej. Firma posiada w Skoczowie k/Bielska-Białej zakład produkcyjny. Wytwarzane tu komponenty i detale z żeliwa trafiają do odbiorców w różnych krajach europejskich m.in. Włoszech, Niemczech, Rumunii, Francji, Słowacji i na Węgrzech. Roczna zdolność produkcyjna wynosi ok. 65 tys. ton odlewów.
Po raz pierwszy Teksid Iron Poland podpisał umowę na obsługę logistyczną z CEVA Logistics już w 2000 roku. Od tego czasu, dzięki bardzo dobrej i efektywnej współpracy, firmy już kilkukrotnie ją przedłużały. Tak też się stało w tym roku, umowa została przedłużona na 2021 rok.
W ramach umowy CEVA Logistics odpowiada za zarządzanie magazynem materiałów i wyrobów gotowych oraz obsługą przepływu towarów w procesie produkcji. Do zadań operatora należy transport do zakładu produkcyjnego komponentów i materiałów potrzebnych do produkcji oraz krajowa i międzynarodowa dystrybucja wyrobów gotowych. Zespół CEVA zapewnia też dostawy suchego piasku w cysternach (ok. 600 ton miesięcznie) oraz koordynuje operacje przeprowadzane na bocznicy kolejowej.
Współpraca partnerska przynosi rezultaty
Guillaume Sauzedde, dyrektor zarządzający, CEVA Logistics Europa Wschodnia powiedział „Tak wspaniały jubileusz, jak nasza dwudziestoletnia współpraca z Teksid Iron, potwierdza, że budowanie codziennych relacji może z powodzeniem rozwijać się przez lata. Pracując razem pokazaliśmy, jak ważne jest długotrwałe partnerstwo i cieszymy się, że kontrakt został przedłużony po raz kolejny".
Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
DSV – Global Transport and Logistics i Tchibo Polska kontynuują współpracę
Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.