Komunikaty PR

CEVA Logistics na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw

2021-09-23  |  13:00
Biuro prasowe

Od 1 września CEVA Logistics, globalny wiodący operator logistyczny,  w 100% kompensuje emisję CO2 w transportach drobnicowych (LCL), zmniejszając tym samym ślad węglowy przesyłek. Firma offsetuje ślad węglowy w ramach „Share the Box" LCL za pomocą PUR Projet. Zakup kredytów węglowych przez CEVA ma przyczynić się do ochrony Parku Narodowego Gola Rainforest (GRNP) w południowo-wschodniej części Sierra Leone.

Zielone usługi LCL dla klientów bez dodatkowych kosztów

Podczas gdy coraz więcej firm poszukuje sposobów na zmniejszenie emisji CO2, szczególnie w łańcuchach dostaw, CEVA Logistics już teraz zapewnia elastyczne i zrównoważone rozwiązanie logistyczne. Offsetowanie w ramach usług LCL jest wartością dodaną dla klientów i nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. CEVA obsługuje ok. 500 tys. m3 ładunków drobnicowych rocznie.

Usługa CEVA „Share the Box” dla przesyłek drobnicowych (LCL) dostępna jest dla klientów na wszystkich kontynentach. Dostawy door-to-door, dzięki rozbudowanej sieci transportu naziemnego, realizowane są poza terminalami kontenerowymi.

CEVA wspiera ochronę lasów tropikalnych

Program offsetu węglowego CEVA Logistics, przy współpracy z PUR Projet, ma wspierać Park Narodowy Gola Rainforest (GRNP) w południowo-wschodniej części Sierra Leone. Park jest domem dla ponad 1000 gatunków zwierząt i roślin, w tym 60 zagrożonych (8 poważnie a 1 krytycznie). Celem całego projektu jest nie tylko ich ochrona, a także utrzymanie 68 515 ha lasów tropikalnych i wsparcie ponad 100 zubożałych lokalnych społeczności, żyjących na terenie Parku.

Wsparcie dla GRNP jest pierwszym projektem REDD+ w Sierra Leone i Afryce Zachodniej, który uzyskał certyfikat Double Gold przyznawanym w ramach standardów Climate, Community and Biodiversity Standard za wyjątkowy wkład w dostosowanie do Zmian Klimatycznych i Bioróżnorodność.

Lider logistyki na rzecz naszej planety

Jako część Grupy CMA CGM, światowego lidera w spedycji i logistyce, CEVA angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska. Grupa inwestuje w badania i rozwój, wspierając rozwój nowych źródeł energii i technologii, i tym samym zmniejszających wpływ transportu oraz logistyki na naszą planetę. Celem, jaki stawia sobie Grupa CMA CGM, jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 roku.

Oprócz offsetu węglowego usług drobnicowych LCL, CEVA Logistics oferuje klientom różne opcje paliw alternatywnych, tj. biopaliwa, LNG i biometan. Ich zastosowanie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych w transporcie ładunków oceanicznych. CEVA jest też członkiem Clean Cargo Group, inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju typu business-to-business, której celem jest zmniejszenie wpływu branży transportowej na środowisko.

CEVA, przy współpracy z partnerami -  przewoźnikami lotniczymi, oferuje także klientom korzystającym z usług frachtu lotniczego różne rozwiązania w zakresie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).  W kwietniu CEVA, jako pierwsza firma logistyczna, przystąpiła do programu United Airlines Eco-Skies Alliance, który ma zachęcać i przyspieszyć wykorzystanie SAF w transporcie lotniczym. CEVA wykorzystuje też paliwa alternatywne i pojazdy elektryczne w swojej flocie naziemnej i firmowej.

Dodatkowo, na stronie internetowej CEVA udostępnia ekokalkulator logistyczny, który pozwala oszacować ślad węglowy dla przesyłek w transporcie oceanicznym, lotniczym lub lądowym. Oszacowanie śladu węglowego i odpowiednie planowanie są pierwszymi krokami w projektowaniu bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw.

Mathieu Friedberg, CEO CEVA Logistics, mówi: Offsetując emisję CO2 w ramach usług LCL, CEVA Logistics pozytywnie wpływa na ślad węglowy naszych klientów i branży. CEVA podejmuje konkretne działania już dziś, jednocześnie zwracając uwagę na rozwiązania jutra. Nadal będziemy ściśle współpracować z klientami, rozwijając zrównoważone łańcuchy dostaw w ramach wspólnego zobowiązania do podejmowania działań na rzecz naszej planety”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.