CEVA Logistics otwiera pierwszy oddział w Kazachstanie
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, umacnia pozycję w Azji Środkowej. W ostatnim czasie firma otworzyła swój pierwszy, własny oddział w Kazachstanie, który ma odpowiadać za obsługę klientów w całym regionie. Nowe biuro będzie też współpracować z klientami w Uzbekistanie, Turkmenistanie, Tadżykistanie oraz Kirgistanie.
Pełen zakres usług multimodalnych
Siedziba główna nowego oddziału CEVA Logistics mieści się w kazachskim mieście Ałmaty, największej metropolii tego kraju. Klientom zapewnia pełen zakres usług multimodalnych, w tym rozwiązania lotnicze, morskie i drogowe. Kazachstan jest ważnym węzłem komunikacyjnym pomiędzy Wschodem i Zachodem (Chiny i Europa). Dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze kolejowej może też wspierać optymalizację różnych wariantów tras alternatywnych, jak pociągi blokowe z Chin do Europy czy dostawy koleją transkaspijską z Chin do Turcji. Biuro CEVA Logistics będzie też działać na lotnisku Ałmaty, które jest bramą do wielu innych rynków Azji Środkowej.
Szeroki zakres obsługi różnych grup towarów
Gospodarka Kazachstanu opiera się głównie na eksporcie. Zespół CEVA Logistics zapewni więc obsługę klientom z różnego rodzaju branż, działających w oparciu o wykorzystanie m.in. paliw mineralnych, żelaza, stali, miedzi, nasion oleistych i mrożonego mięsa.
Bruno Planatz, dyrektor regionalny CEVA Logistics IMEA, zapowiada: „Azja Środkowa jest strategicznym i wciąż rosnącym rynkiem, głównie ze względu na rolę, jaką pełni w połączeniach transportowych między Wschodem a Zachodem. Kazachstan jest w samym centrum rozwoju i cieszymy się, że to właśnie tu uruchamiamy własne oddziały CEVA Logistics, zapewniając klientom o bardzo zróżnicowanych wymaganiach lokalną obsługę. Na tym jednak nie kończą się nasze ambicje związane z tym regionem, już teraz planujemy w ciągu najbliższych miesięcy otwarcie kolejnych oddziałów".
Wzmocnienie oferty CEVA Logistics w Polsce
Ekspansja CEVA Logistics w Azji Środkowej, uruchomienie pierwszej placówki w Kazachstanie i plany otwierania kolejnych to bardzo ważna informacja także dla polskiego oddziału i jego klientów. To właśnie przez Kazachstan przebiega trasa drogowych przewozów drobnicowych w relacji Chiny – Polska, które zostały uruchomione w ubiegłym roku. Dzięki wsparciu, know-how i dużemu doświadczeniu lokalnych zespołów polski oddział CEVA Logistics będzie mógł wzmocnić ofertę usług, zwłaszcza w obszarze spedycji drogowej i kolejowej, które już teraz rozwijają się bardzo dynamicznie na tym kierunku.
CEVA na rynkach azjatyckich
Uruchomienie pierwszej, własnej placówki w Kazachstanie jest kolejnym etapem umacniania pozycji CEVA na rynkach azjatyckich. W ramach realizacji strategii rozwoju regionalnego, w ubiegłym roku operator poinformował o otwarciu dwóch nowych oddziałów w Azji Południowo-Wschodniej – pierwszej własnej placówki w Kambodży (Phnom Penh) oraz drugiego biura w Wietnamie (magazyn w Ho Chi Minh City), w tym roku CEVA uruchomiła kolejne dwa oddziały w Bangladeszu (Dhaka i Chittagong). Obecnie w tym regionie operator posiada pięć własnych oddziałów, oprócz wyżej wspomnianych także w Myanmarze i Laosie. W leżących tuż obok Chinach CEVA posiada oddziały w 200 miastach i jest największym operatorem logistycznym dla branży automotive.
CEVA Logistics oferuje klientom pełen zakres globalnych usług w zakresie transportu multimodalnego, lądowego i morskiego oraz logistyki kontraktowej. Wśród wprowadzonych w ostatnim czasie usług skierowanych do klientów z tego regionu świata wymienić można Truck-Rail-Truck (TRT), innowacyjne rozwiązanie w transporcie multimodalnym, które pozwala na utrzymanie ciągłości azjatyckich łańcuchów dostaw podczas pandemii COVID-19. TRT wspomaga wymianę handlową między firmami z Azji Południowo-Wschodniej a Chinami. CEVA obsługuje także kolejowe przewozy towarowe pomiędzy Azją a Europą.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.