CEVA Logistics podpisuje nowy kontrakt z Volkswagenem
CEVA Logistics wzmacnia pozycję dostawcy usług logistycznych dla automotive. Firma podpisała właśnie trzyletni kontrakt z Volkswagen Argentina SA, spółką zależną niemieckiego producenta samochodów Grupy Volkswagen. CEVA będzie zarządzać logistyką kontraktową w Centrum Przemysłowym Cordoba, łącząc łańcuchy dostaw w produkcji skrzyni biegów dla globalnej linii produktów Volkswagena.
Zespół CEVA w Argentynie będzie odpowiadać za zarządzanie logistyką przyjęć, kierowanie magazynem części zamiennych, kontrolę procesów linii inwentaryzacyjnej i kompletacji części oraz ich dostawę na linię produkcyjną.
Volkswagen posiada zakłady produkcyjne w Argentynie od 1980 roku. Jedna z najważniejszych fabryk VW poza Europą znajduje się w Córdobie. Tu produkowane są skrzynie biegów dla wielu dobrze znanych modeli samochodów Grupy VW.
Globalna sieć i globalny potencjał dla lokalnych potrzeb
Jako wiodący globalny dostawca usług logistycznych dla branży motoryzacyjnej i oponiarskiej, CEVA ma bogate doświadczenie we wspieraniu operacji Volkswagena. Dzięki bezpośredniej obecności we wszystkich krajach, które mają kluczowe znaczenie dla produkcji, CEVA zapewnia kompleksowe rozwiązania end-to-end dla produkcji i usług rynku wtórnego na świecie. CEVA współpracuje z Grupą VW, zarządzając procesami logistycznymi w jej fabrykach w Brazylii, Chinach, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.
Rozwiązania CEVA obejmują przychodzący transport krajowy i międzynarodowy, lotniczy, oceaniczny (short-sea i długodystansowy) oraz kolejowy ro-ro. Firma może obsługiwać przesyłki od dostawcy do producenta, w tym z rynku wtórnego i gotowe pojazdy, a także zarządzać procesami logistycznymi w fabrykach (Yard Management) oraz dostawami do dealerów, m.in. e-commerce B2B.
Fabio Mendunekas, starszy wiceprezes ds. logistyki kontraktowej w Ameryce Łacińskiej, CEVA Logistics, mówi: „VW jest światowym liderem w branży motoryzacyjnej, a fabryka w Cordobie strategicznie ważnym zakładem produkcyjnym dla wielu modeli. Zaufanie, jakim VW obdarzył CEVA w ramach tego kontraktu, jest potwierdzeniem naszej wiedzy i zakresu rozwiązań logistycznych dla branży automotive. Długoletnie relacje z VW w Brazylii i doskonałość operacyjna pomogły w podjęciu decyzji o rozszerzeniu współpracy o Argentynę. Nasz zespół jest zaszczycony, że może wesprzeć ten zakład produkcyjny responsywną logistyką - wszystko po to, aby móc połączyć ludzi na całym świecie z ich nowym VW".
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.