CEVA Logistics podsumowuje plany ekspansji w Afryce i zapowiada rozwój usług
Strategiczny plan ekspansji CEVA Logistics, wiodącego globalnego operatora logistycznego, na kontynencie afrykańskim jest realizowany zgodnie z przyjętymi założeniami. Dzięki ubiegłorocznym przejęciom i joint venture, operator wzmocnił już obecność w Egipcie i Etiopii oraz rozszerzył zasięg sieci o oddziały w 12 krajach. Teraz CEVA ogłosiła przejęcie marokańskiej Grupy ASTI, która od ponad dwóch dekad była jej partnerem w zakresie usług multimodalnych dla klientów w Afryce Północnej.
Dzięki przejęciu marokańskiej firmy, CEVA Logistics poszerzy zakres obsługi dostaw eksportowych, zwłaszcza w „reeferach” (kontenerach chłodniczych) oraz logistyki kontraktowej w Casablance i wolnocłowej strefie Tangeru, a wszystko to przy współpracy z Grupą CMA CGM, firmą macierzystą. Nowa transakcja pozwoli też wzmocnić pozycję CEVA na marokańskim rynku usług dedykowanych branży motoryzacyjnej, gdzie jest liderem w tym obszarze usług.
ASTI, zatrudniająca blisko 100 pracowników w 2 oddziałach, jest obecnie jedną z dziesięciu największych firm logistycznych w Maroku. Dodatkowo będzie świadczyć usługi spedycji lotniczej, oceanicznej, naziemnej (krajowej i międzynarodowej) oraz logistyki projektowej i usług celnych. W Maroku ASTI jest ekspertem ds. odpraw celnych, posiada wszystkie certyfikaty, a w kontaktach z urzędami celnymi opiera się na interfejsie EDI (elektroniczna wymiana danych).
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, zapowiada: „Przejęcie ASTI umacnia naszą pozycję na rynku afrykańskim i pokazuje ambicje wobec całego kontynentu. Wierzymy w jego ogromny potencjał transportowy, a rozwój marki CEVA w Maroku utoruje nam drogę do kolejnych sukcesów".
Ahmed Belmrah, CEO i założyciel Grupy ASTI, uzupełnia: „Sprzedaż ASTI firmie CEVA Logistics stanowi logiczną kontynuację długoletniego partnerstwa i stanowi ważny krok w strategicznym rozwoju CEVA Logistics nie tylko w Maroku, ale i całej Afryce".
Salim Benchehla, akcjonariusz Grupy ASTI i dyrektor zarządzający CEVA Logistics Maroko, podsumowuje: „Jestem przekonany, że to przejęcie pozwoli CEVA Logistics stać się jednym z czołowych graczy w Maroku, z pełnym portfolio usług, zapewniającym optymalne warunki dla rozwoju partnerstwa biznesowego z klientami".
Przejęcia lokalnych firm i sprawny rebranding
Realizując plan dynamicznej ekspansji w Afryce, w ubiegłym roku CEVA przejęła udziały w lokalnych firmach, liderach w swoich segmentach usług.
W czerwcu CEVA objęła większościowy pakiet udziałów w AMI Worldwide i jej marek AMI oraz MANICA, dzięki czemu afrykańską sieć operatora wzmocniły nowe oddziały w 12 krajach. Obecnie zakończono proces ich rebrandingu, ukierunkowany m.in. na infrastrukturę, wyposażenie i systemy IT. Od stycznia 2021 r. AMI i MANICA działają jako CEVA Logistics. Wyjątkiem są oddziały w Zimbabwe i Malawi, które do stycznia 2022 r. będą obsługiwać klientów jako „MANICA - firma CEVA Logistics”. Pod marką CEVA Logistics mają też działać 3 oddziały CCIS (CMA CGM inland services) w Mali, Burkina Faso i Wybrzeżu Kości Słoniowej oraz 4 nowe oddziały w Mauretanii, Senegalu, Beninie i Kamerunie.
Bruno Plantaz, dyrektor zarządzający CEVA Logistics Indie, Bliski Wschód i Afryka, powiedział: „Klienci zauważą płynność przekształceń, kiedy nowe oddziały w pełni staną się częścią naszej afrykańskiej sieci. Od początku nowego roku, pod marką CEVA Logistics, będziemy nadał wspierać przepływ ładunków w Afryce i umacniać kontakty handlowe z resztą świata. Klienci docenią siłę globalnej sieci, najlepsze w swojej klasie usługi i wyjątkową wiedzę”.
Pod koniec ub.r. CEVA, wzmacniając obecność w Afryce Północno-Wschodniej, utworzyła joint venture z lokalnymi partnerami. W Egipcie operator przejął większościowe udziały w IBA Freight Services, specjalizującej się w usługach multimodalnych i 3PL. W Etiopii CEVA objęła mniejszościowy pakiet udziałów MACCFA, oferującej pełen zakres usług logistycznych, w tym intermodalnych z wykorzystaniem block train.
CEVA – wiodący gracz na afrykańskim rynku usług logistycznych
Strategiczna ekspansja CEVA na kontynencie afrykańskim rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku. Dzięki jej konsekwentnej realizacji, w tym przejęciom, inwestycjom i rozszerzaniu działalności o nowe kraje, operator ma stać się wiodącym graczem na tym rynku. Obecnie sieć logistyczna CEVA w Afryce obejmuje 80 oddziałów w 42 krajach, w tym w 21 z nich pod marką własną. W wyniku przejęć globalny zespół CEVA Logistics wzmocniło 1300 pracowników. Operator ściśle współpracuje z macierzystą firmą - grupą CMA CGM, światowym liderem w dziedzinie spedycji i logistyki, która od wielu lat zajmuje silną pozycję na kontynencie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.