CEVA Logistics przejmuje Cargex i rozszerza obsługę towarów szybko psujących się
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, ogłosił podpisanie umowy nabycia 100% akcji Cargex S.A., międzynarodowego eksperta w zakresie usług spedycyjno - logistycznych dla towarów łatwo psujących się, z siedzibą w Bogocie w Kolumbii. CEVA kontynuuje działania w ramach swojego globalnego planu strategicznego rozwoju, a przejęcie Cargex wzmacnia pozycję firmy w Ameryce Łacińskiej, ze szczególnym uwzględnieniem rosnącego rynku towarów szybko psujących się. W momencie zamknięcia tej transakcji, CEVA przejmie też kontrolę nad spółką zależną Cargex, firmą Agencias de Aduanas Aduanamos S.A.
Firma Cargex ma ponad 25 lat doświadczenia, a jej głównym celem jest obsługa eksportu towarów łatwo psujących się. Posiada oddziały w Bogocie, Medellin, Cartagenie, Buenaventurze i Santa Marta. Na przestrzeni lat Cargex i Aduanamos stały się liderami w obsłudze produktów łatwo psujących się dzięki rozbudowanej infrastrukturze, doświadczeniu i relacjom, a także kompetentnemu, wysoko wykwalifikowanemu zespołowi.
CEVA Logistics, po przejęciu tych dwóch spółek, stanie się wiodącym graczem na rynku usług logistycznych dla towarów szybko psujących się w Kolumbii. Dyrektor generalny Cargex, Pablo Torres, dołączy do CEVA Logistics jako dyrektor ds. towarów łatwo psujących się w Kolumbii i Ekwadorze.
Nowy krok w strategicznym rozwoju CEVA Logistics w regionie LATAM
CEVA jest obecna w 10 krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie zatrudnia prawie 10 000 pracowników w 40 lokalizacjach. Działając już w Kolumbii i Ekwadorze, CEVA utrzyma swoją obecność w Kolumbii w Bogocie, Medellin, Cali, Buenaventurze, Cartagenie, Ipiales i Santa Marta, jak również swoje biura w Guayaquil i Quito w Ekwadorze.
CEVA przewiduje, że do 2024 r. rynek towarów szybko psujących się w Ameryce Łacińskiej będzie rósł 10% rocznie. Kluczową rolę w ekspansji firmy na tym szybko rosnącym rynku towarów szybko psujących się będzie odgrywał fracht lotniczy, a rozwijający się program CEVA SKYCAPACITY będzie podstawą do rozwoju tych usług w łączeniu Ameryki Łacińskiej z innymi rynkami międzynarodowymi. Koncentrując się obecnie na obsłudze logistycznej owoców, warzyw, kwiatów, ryb i innych produktów białkowych, CEVA planuje zostać silnym graczem na rynku towarów szybko psujących się w regionie Ameryki Łacińskiej poprzez osiągnięcie ponad 50% wzrostu na wszystkich rynkach krajowych.
Globalny zasięg, lokalne know-how
Dodając lokalny know-how Cargex do globalnej sieci, CEVA Logistics kontynuuje strategię rozwoju „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Dołączenie ponad 150 pracowników Cargex i Aduanamos z ogromną wiedzą i doświadczeniem w zakresie spedycji i obsługi celnej produktów łatwo psujących się stanowi dodatkowe wsparcie dla globalnych możliwości CEVA w zakresie logistyki end-to-end.
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, powiedział: „Wraz z przejęciem Cargex, CEVA Logistics kontynuuje swoje strategiczne dążenie do wykorzystania rosnących segmentów rynku globalnego i regionalnego. Ta akwizycja jest doskonałą kontynuacją naszej działalności w Ameryce Łacińskiej w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dzięki naszej globalnej skali jesteśmy w stanie dostrzec geograficzne i branżowe obszary rynku, które są gotowe na wzrost, a doświadczone lokalne zespoły są w stanie bezproblemowo dostarczać rozwiązania logistyczne, których oczekują od nas nasi klienci".
Nadia Ribeiro, dyrektor zarządzający CEVA Logistics na Amerykę Łacińską, tak skomentowała: „Nasza siła na rynku towarów szybko psujących się stale rośnie. Pozycja w Peru i Chile, a ostatnio także w Brazylii, odzwierciedla naszą skuteczną strategię tworzenia niezawodnych lokalnych linii biznesowych i trwałych relacji z partnerami lotniczymi, a także wykorzystania możliwości sprzedaży krzyżowej we frachcie morskim kontenerów chłodniczych. Lokalne zespoły krajowe składają się z ekspertów branżowych z wieloletnimi relacjami handlowymi, dzięki czemu nasi klienci mogą korzystać z lokalnej wiedzy i globalnej sieci".
Pablo Torres, dyrektor generalny Cargex S.A i Aduanamos S.A, podsumował: „Angela Torres, dyrektor handlowy i ja zawsze wierzyliśmy, że praca w kierunku spełnienia potrzeb klienta i skupienie się na długoterminowych relacjach są kluczowymi czynnikami napędzającymi naszą działalność. Cieszymy się, że możemy ogłosić podpisanie umowy z CEVA Logistics jako kolejny krok w celu zapewnienia naszym partnerom rozszerzonych możliwości logistycznych, które zapewnią nam spersonalizowaną obsługę, a także solidną infrastrukturę na całym świecie."

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.