CEVA Logistics przejmuje Cargex i rozszerza obsługę towarów szybko psujących się
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, ogłosił podpisanie umowy nabycia 100% akcji Cargex S.A., międzynarodowego eksperta w zakresie usług spedycyjno - logistycznych dla towarów łatwo psujących się, z siedzibą w Bogocie w Kolumbii. CEVA kontynuuje działania w ramach swojego globalnego planu strategicznego rozwoju, a przejęcie Cargex wzmacnia pozycję firmy w Ameryce Łacińskiej, ze szczególnym uwzględnieniem rosnącego rynku towarów szybko psujących się. W momencie zamknięcia tej transakcji, CEVA przejmie też kontrolę nad spółką zależną Cargex, firmą Agencias de Aduanas Aduanamos S.A.
Firma Cargex ma ponad 25 lat doświadczenia, a jej głównym celem jest obsługa eksportu towarów łatwo psujących się. Posiada oddziały w Bogocie, Medellin, Cartagenie, Buenaventurze i Santa Marta. Na przestrzeni lat Cargex i Aduanamos stały się liderami w obsłudze produktów łatwo psujących się dzięki rozbudowanej infrastrukturze, doświadczeniu i relacjom, a także kompetentnemu, wysoko wykwalifikowanemu zespołowi.
CEVA Logistics, po przejęciu tych dwóch spółek, stanie się wiodącym graczem na rynku usług logistycznych dla towarów szybko psujących się w Kolumbii. Dyrektor generalny Cargex, Pablo Torres, dołączy do CEVA Logistics jako dyrektor ds. towarów łatwo psujących się w Kolumbii i Ekwadorze.
Nowy krok w strategicznym rozwoju CEVA Logistics w regionie LATAM
CEVA jest obecna w 10 krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie zatrudnia prawie 10 000 pracowników w 40 lokalizacjach. Działając już w Kolumbii i Ekwadorze, CEVA utrzyma swoją obecność w Kolumbii w Bogocie, Medellin, Cali, Buenaventurze, Cartagenie, Ipiales i Santa Marta, jak również swoje biura w Guayaquil i Quito w Ekwadorze.
CEVA przewiduje, że do 2024 r. rynek towarów szybko psujących się w Ameryce Łacińskiej będzie rósł 10% rocznie. Kluczową rolę w ekspansji firmy na tym szybko rosnącym rynku towarów szybko psujących się będzie odgrywał fracht lotniczy, a rozwijający się program CEVA SKYCAPACITY będzie podstawą do rozwoju tych usług w łączeniu Ameryki Łacińskiej z innymi rynkami międzynarodowymi. Koncentrując się obecnie na obsłudze logistycznej owoców, warzyw, kwiatów, ryb i innych produktów białkowych, CEVA planuje zostać silnym graczem na rynku towarów szybko psujących się w regionie Ameryki Łacińskiej poprzez osiągnięcie ponad 50% wzrostu na wszystkich rynkach krajowych.
Globalny zasięg, lokalne know-how
Dodając lokalny know-how Cargex do globalnej sieci, CEVA Logistics kontynuuje strategię rozwoju „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Dołączenie ponad 150 pracowników Cargex i Aduanamos z ogromną wiedzą i doświadczeniem w zakresie spedycji i obsługi celnej produktów łatwo psujących się stanowi dodatkowe wsparcie dla globalnych możliwości CEVA w zakresie logistyki end-to-end.
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, powiedział: „Wraz z przejęciem Cargex, CEVA Logistics kontynuuje swoje strategiczne dążenie do wykorzystania rosnących segmentów rynku globalnego i regionalnego. Ta akwizycja jest doskonałą kontynuacją naszej działalności w Ameryce Łacińskiej w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dzięki naszej globalnej skali jesteśmy w stanie dostrzec geograficzne i branżowe obszary rynku, które są gotowe na wzrost, a doświadczone lokalne zespoły są w stanie bezproblemowo dostarczać rozwiązania logistyczne, których oczekują od nas nasi klienci".
Nadia Ribeiro, dyrektor zarządzający CEVA Logistics na Amerykę Łacińską, tak skomentowała: „Nasza siła na rynku towarów szybko psujących się stale rośnie. Pozycja w Peru i Chile, a ostatnio także w Brazylii, odzwierciedla naszą skuteczną strategię tworzenia niezawodnych lokalnych linii biznesowych i trwałych relacji z partnerami lotniczymi, a także wykorzystania możliwości sprzedaży krzyżowej we frachcie morskim kontenerów chłodniczych. Lokalne zespoły krajowe składają się z ekspertów branżowych z wieloletnimi relacjami handlowymi, dzięki czemu nasi klienci mogą korzystać z lokalnej wiedzy i globalnej sieci".
Pablo Torres, dyrektor generalny Cargex S.A i Aduanamos S.A, podsumował: „Angela Torres, dyrektor handlowy i ja zawsze wierzyliśmy, że praca w kierunku spełnienia potrzeb klienta i skupienie się na długoterminowych relacjach są kluczowymi czynnikami napędzającymi naszą działalność. Cieszymy się, że możemy ogłosić podpisanie umowy z CEVA Logistics jako kolejny krok w celu zapewnienia naszym partnerom rozszerzonych możliwości logistycznych, które zapewnią nam spersonalizowaną obsługę, a także solidną infrastrukturę na całym świecie."
DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.