CEVA Logistics przejmuje Stellar Value Chain Solutions
CEVA Logistics podpisała umowę nabycia 96% udziałów firmy Stellar Value Chain Solutions, z siedzibą w Bombaju, od spółki stowarzyszonej z funduszem private equity Warburg Pincus i innych udziałowców.
Stellar Value Chain Solutions, firma założona w 2016 r. przez Anshumana Singha, jest kluczowym graczem na rynku logistyki kontraktowej w Indiach. Specjalizuje się w obsłudze sprzedaży omni-channel (wielokanałowej) i usługach fulfillmentu dla branż: e-commerce, motoryzacyjnej, spożywczej, konsumenckiej, modowej i retail, a także opieki zdrowotnej i farmaceutycznej. Po przejęciu, za jej działalność będzie nadal odpowiadał Anshuman Singh.
Dzięki tej umowie CEVA przejmie około 715 300 mkw. powierzchni magazynowej w ponad 70 obiektach w 21 miastach Indii. Do zespołu CEVA dołączy zespół blisko 8000 pracowników pełnoetatowych i tymczasowych Stellar, którzy wniosą wiedzą ekspercką i ugruntowane relacje na rynku. Przejęcie Stellar umożliwi CEVA na dywersyfikację jej obecności w Indiach, przez zwiększenie lokalnej siły roboczej, aktywów, bazy klientów i możliwości obsługi. Umowa wzmacnia też strategię CEVA ukierunkowaną na dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań łańcucha dostaw.
Kolejny krok w strategicznym rozwoju CEVA w regionie Azji i Pacyfiku (APAC)
Dotychczas sieć CEVA Logistics w Indiach obejmowała 75 oddziałów w 35 miastach i powierzchnię magazynową ok. 250 800 mkw. Dzięki przejęciu, CEVA znacząco wzmacnia swoją pozycję na indyjskim rynku logistyki kontraktowej, oferując nowym klientom globalną wiedzę, większą efektywność operacyjną i innowacje.
Przejęcie firmy w Indiach uzupełnia rozwój działalności CEVA w zakresie logistyki kontraktowej także w innych krajach Azji i Pacyfiku. Transakcja ta przyniesie też CEVA korzyści w zakresie zarządzania frachtem i usług celnych w regionie. Wraz z rozwojem nowych trendów w produkcji i szlaków łańcucha dostaw, globalna sieć i szeroka oferta rozwiązań logistycznych CEVA zapewnią klientom z regionu APAC elastyczność reakcji w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe.
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, mówi: „Dzięki przyłączeniu Stellar VCS będziemy kontynuować nasz strategiczny wzrost, którego celem jest dołączenie do TOP 5 globalnych graczy logistycznych. Rozwijamy się w kolejnych, kluczowych segmentach rynku i zwiększamy naszą obecność w kraju o strategicznym znaczeniu. Stellar posiada ważną dla logistyki kontraktowej sieć obiektów w całych Indiach i imponującą listę klientów. Wykorzystanie ich wiedzy eksperckiej i obecności w Indiach to duży krok naprzód dla CEVA Logistics".
Anshuman Singh, założyciel Stellar Value Chain Solutions, powiedział: „Zbudowaliśmy silną sieć w Indiach w oparciu o nasze zaangażowanie w obsługę klientów przez długotrwałe partnerstwa. Od samego początku Warburg Pincus był niezwykle cennym i wspierającym partnerem w tworzeniu tej firmy i teraz przekazuje pałeczkę kolejnemu globalnemu gigantowi, CEVA Logistics, aby poprowadził ją naprzód. Z niecierpliwością czekamy na przyszłość z CEVA, nadal wspierając nasze zaangażowanie na rzecz klientów i umożliwiając im korzystanie z globalnych możliwości CEVA w połączeniu z naszą wiedzą o Indiach. Wspólne wartości pracowników Stellar i zespołu CEVA Logistics pozwolą na szybką integrację i nowe, globalne możliwości dla naszych współpracowników”.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.