CEVA Logistics rozpoczyna współpracę z GeoPost
CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, i GeoPost, spółka zależna La Poste, podpisały 7 lutego 2023 r. porozumienie o współpracy. Będzie ona obejmować wykorzystanie wspólnych zasobów w zakresie dostaw przesyłek drobnicowych, ich transportu i magazynowania.
Porozumienie między firmami dotyczy także poszukiwania możliwości rozwoju nowych usług w ramach gospodarki obiegu zamkniętego (circular economy) i logistyki miejskiej we Francji oraz Europie. Ma to poprawić jakość i konkurencyjność usług obydwu firm.
Rodolphe Saadé, prezes i dyrektor generalny Grupy CMA CGM, mówi: „Jestem bardzo zadowolony z partnerstwa z La Poste, które dwóm francuskim liderom pozwoli połączyć swoje doświadczenie i wzajemnie się wzmocnić. La Poste będzie mogła polegać na naszej międzynarodowej sieci, a także doświadczeniu naszej spółki zależnej CEVA Logistics w określonych, kluczowych dziedzinach, tak jak my będziemy mogli polegać na ich. To partnerstwo pozwoli nam rozszerzyć ofertę usług dla naszych klientów."
Razem silniejsi
Grupa CMA CGM i Grupa La Poste rozwijają wiodące obszary swoich usług w obszarze logistyki i transportu poprzez spółki zależne CEVA Logistics i GeoPost. CEVA Logistics, z 1 300 oddziałami w 170 krajach, oferuje usługi logistyki kontraktowej, spedycji oraz średnio- i długodystansowych transportów drogowych na świecie.
GeoPost jest jedną z wiodących firm w Europie wyspecjalizowanych się w doręczeniach przesyłek do firm i klientów indywidualnych, w ramach rozbudowanej europejskiej sieci dostaw. W 2021 r. firma dostarczyła na świecie 2,1 mld przesyłek, dzięki sieci ponad 1200 hubów i magazynów, ponad 86 000 samochodów i 120 000 ekspertom w zakresie organizacji dostaw.
Philippe Wahl, prezes i dyrektor generalny La Poste, powiedział: „Cieszę się, że dwie wiodące francuskie grupy wzmocnią swoje relacje przez współpracę operacyjną między CEVA i GeoPost. GeoPost wniesie swój wkład dzięki sieci dostaw ostatniej mili w Europie. Planowana współpraca w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego i miejskich usług logistycznych wpisuje się w zaangażowanie Grupy La Poste w dekarbonizację i zrównoważony rozwój we Francji i Europie”.
Obie firmy będą poszukiwać sposobów na zmniejszenie wpływu, jaki na emisję CO2 mają dostawy dla klientów, także w zakresie niskoemisyjnych dostaw miejskich. Grupa CMA CGM dąży do osiągnięcia poziomu zero netto do 2050 r. Dostawy Grupy La Poste od 2012 r. są neutralne pod względem emisji CO2. Firma mierzy ślad węglowy każdej paczki i dąży do jego maksymalnego zmniejszenia oraz kompensacji, tak aby zredukować emisję dwutlenku węgla na każdą przesyłkę o 30%, w latach 2013-2025.
Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej
Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.