CEVA Logistics uruchamia ekspresowe połączenie kolejowe Chiny - Europa
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, uruchomił ekspresowe połączenie kolejowe na trasie Jinhua (Chiny) - Dourges (Francja). Nowe rozwiązanie ma zapewnić klientom dodatkową pojemność ładunkową w odpowiedzi na bezprecedensowy wzrost popytu na usługi transportowe i logistyczne.
Z Chin w ciągu 18 dni – pierwszy transport już zrealizowany
Pierwszy pociąg CEVA Logistics z wagonami załadowanymi 22 kontenerami z różnego rodzaju towarami, wyruszył z Jinhua 26 listopada. Do francuskiego Dourges dotarł 18 dni później, 14 grudnia.
Licząca 11 tys. km trasa kolejowa przebiega przez państwa leżące wzdłuż szlaku „Jeden Pas i Jedna Droga”, tj. Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę i Niemcy. W Europie terminal przeładunkowy znajduje się w Dourges we Francji, z którego później realizowane są dostawy do Belgii, Holandii, Hiszpanii, Włoch oraz Francji.
Szybkie, wygodne i zrównoważone rozwiązanie w transporcie kolejowym
Dzięki uruchomieniu ekspresowych połączeń kolejowych Jinhua - Dourges, CEVA Logistics zapewnia klientom szybkie, wygodne i zrównoważone rozwiązanie w dostawach Chiny-Europa. Co warto zaznaczyć, w porównaniu z transportem drogowym, wykorzystanie opcji pociągu blokowego zmniejsza emisję CO2 nawet o 67 proc.
Xavier Bour, global ground and rail product leader CEVA Logistics, podkreśla: „W odpowiedzi na niespotykany dotąd wzrost popytu na usługi transportowe i logistyczne w globalnych łańcuchach dostaw, CEVA Logistics stara się zapewnić obecnym i potencjalnym klientom wygodne i zrównoważone rozwiązania. Częścią tej strategii są oferowanie przez nas i macierzystą firmą - Grupę CMA CGM usługi w transporcie kolejowym i multimodalnym między Chinami a Europą. Francja jest ważnym hubem logistycznym Europy, dzięki nowej usłudze CEVA Logistics wchodzi na rynek usług kolejowych w Europie Wschodniej i Zachodniej. Kolejnym etapem rozszerzania naszego potencjału kolejowego będzie rozwój na rynku południowoeuropejskim".
Usługi kolejowe CEVA
CEVA Logistics realizuje kolejowe przewozy towarowe między Azją i Europą oraz w Europie i Ameryce Północnej, zarówno w imporcie jak i eksporcie. Operator świadczy usługi w zakresie transportu ładunków pełnokontenerowych (FCL), drobnicowych (LCL) i block train.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.