CEVA Logistics uruchamia ekspresowe połączenie kolejowe Chiny - Europa
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, uruchomił ekspresowe połączenie kolejowe na trasie Jinhua (Chiny) - Dourges (Francja). Nowe rozwiązanie ma zapewnić klientom dodatkową pojemność ładunkową w odpowiedzi na bezprecedensowy wzrost popytu na usługi transportowe i logistyczne.
Z Chin w ciągu 18 dni – pierwszy transport już zrealizowany
Pierwszy pociąg CEVA Logistics z wagonami załadowanymi 22 kontenerami z różnego rodzaju towarami, wyruszył z Jinhua 26 listopada. Do francuskiego Dourges dotarł 18 dni później, 14 grudnia.
Licząca 11 tys. km trasa kolejowa przebiega przez państwa leżące wzdłuż szlaku „Jeden Pas i Jedna Droga”, tj. Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę i Niemcy. W Europie terminal przeładunkowy znajduje się w Dourges we Francji, z którego później realizowane są dostawy do Belgii, Holandii, Hiszpanii, Włoch oraz Francji.
Szybkie, wygodne i zrównoważone rozwiązanie w transporcie kolejowym
Dzięki uruchomieniu ekspresowych połączeń kolejowych Jinhua - Dourges, CEVA Logistics zapewnia klientom szybkie, wygodne i zrównoważone rozwiązanie w dostawach Chiny-Europa. Co warto zaznaczyć, w porównaniu z transportem drogowym, wykorzystanie opcji pociągu blokowego zmniejsza emisję CO2 nawet o 67 proc.
Xavier Bour, global ground and rail product leader CEVA Logistics, podkreśla: „W odpowiedzi na niespotykany dotąd wzrost popytu na usługi transportowe i logistyczne w globalnych łańcuchach dostaw, CEVA Logistics stara się zapewnić obecnym i potencjalnym klientom wygodne i zrównoważone rozwiązania. Częścią tej strategii są oferowanie przez nas i macierzystą firmą - Grupę CMA CGM usługi w transporcie kolejowym i multimodalnym między Chinami a Europą. Francja jest ważnym hubem logistycznym Europy, dzięki nowej usłudze CEVA Logistics wchodzi na rynek usług kolejowych w Europie Wschodniej i Zachodniej. Kolejnym etapem rozszerzania naszego potencjału kolejowego będzie rozwój na rynku południowoeuropejskim".
Usługi kolejowe CEVA
CEVA Logistics realizuje kolejowe przewozy towarowe między Azją i Europą oraz w Europie i Ameryce Północnej, zarówno w imporcie jak i eksporcie. Operator świadczy usługi w zakresie transportu ładunków pełnokontenerowych (FCL), drobnicowych (LCL) i block train.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.