CEVA Logistics uruchamia ekspresowe połączenie kolejowe Chiny - Europa
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, uruchomił ekspresowe połączenie kolejowe na trasie Jinhua (Chiny) - Dourges (Francja). Nowe rozwiązanie ma zapewnić klientom dodatkową pojemność ładunkową w odpowiedzi na bezprecedensowy wzrost popytu na usługi transportowe i logistyczne.
Z Chin w ciągu 18 dni – pierwszy transport już zrealizowany
Pierwszy pociąg CEVA Logistics z wagonami załadowanymi 22 kontenerami z różnego rodzaju towarami, wyruszył z Jinhua 26 listopada. Do francuskiego Dourges dotarł 18 dni później, 14 grudnia.
Licząca 11 tys. km trasa kolejowa przebiega przez państwa leżące wzdłuż szlaku „Jeden Pas i Jedna Droga”, tj. Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę i Niemcy. W Europie terminal przeładunkowy znajduje się w Dourges we Francji, z którego później realizowane są dostawy do Belgii, Holandii, Hiszpanii, Włoch oraz Francji.
Szybkie, wygodne i zrównoważone rozwiązanie w transporcie kolejowym
Dzięki uruchomieniu ekspresowych połączeń kolejowych Jinhua - Dourges, CEVA Logistics zapewnia klientom szybkie, wygodne i zrównoważone rozwiązanie w dostawach Chiny-Europa. Co warto zaznaczyć, w porównaniu z transportem drogowym, wykorzystanie opcji pociągu blokowego zmniejsza emisję CO2 nawet o 67 proc.
Xavier Bour, global ground and rail product leader CEVA Logistics, podkreśla: „W odpowiedzi na niespotykany dotąd wzrost popytu na usługi transportowe i logistyczne w globalnych łańcuchach dostaw, CEVA Logistics stara się zapewnić obecnym i potencjalnym klientom wygodne i zrównoważone rozwiązania. Częścią tej strategii są oferowanie przez nas i macierzystą firmą - Grupę CMA CGM usługi w transporcie kolejowym i multimodalnym między Chinami a Europą. Francja jest ważnym hubem logistycznym Europy, dzięki nowej usłudze CEVA Logistics wchodzi na rynek usług kolejowych w Europie Wschodniej i Zachodniej. Kolejnym etapem rozszerzania naszego potencjału kolejowego będzie rozwój na rynku południowoeuropejskim".
Usługi kolejowe CEVA
CEVA Logistics realizuje kolejowe przewozy towarowe między Azją i Europą oraz w Europie i Ameryce Północnej, zarówno w imporcie jak i eksporcie. Operator świadczy usługi w zakresie transportu ładunków pełnokontenerowych (FCL), drobnicowych (LCL) i block train.
![Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_356804139,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
![Koszty transportu morskiego rosną!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1703946446,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Koszty transportu morskiego rosną!
![DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1942833306,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.