CEVA Logistics uruchamia połączenie drogowe Chiny-Kirgistan-Uzbekistan
CEVA Logistics zorganizowała ceremonię przecięcia wstęgi, aby uczcić uruchomienie trasy, gdy konwój 6 ciężarówek opuścił miasto Kashgar na zachodzie Chin i przekroczył granicę z Kirgistanem. Pierwsze ciężarówki, wypełnione komponentami przemysłowymi, częściami samochodowymi i towarami konsumenckimi, po pokonaniu ok. 1100 km, dotarły pomyślnie do Samarkandy, drugiego co do wielkości miasta Uzbekistanu.
Joanna Zhu, dyrektor zarządzająca Greater China, CEVA Logistics, mówi: „Dzięki udanemu pilotażowi CEVA przewiduje uruchomienie bardziej regularnych operacji drogowych na nowej trasie, z wykorzystaniem około 100 ciężarówek miesięcznie. CEVA będzie nadal optymalizować ofertę produktową w zakresie transportu drogowego i kolejowego, tak aby otwierać bezpośrednie trasy a jednocześnie wzmacniać możliwości intermodalne. Będziemy rozwijać kolejne szlaki handlowe z Chin na Zachód i zwiększymy efektywność handlu wzdłuż korytarza".
Korytarz Południowy ułatwi handel w regionie
W Azji Środkowej biegnie główna trasa Jedwabnego Szlaku Han-Tang. Korytarz transportu naziemnego China-Kirgistan-Uzbekistan jest konkretnym przykładem chińskiej inicjatywy „Jedwabnego Szlaku". Otwarcie południowego korytarza może zmienić cały schemat transportu w zachodnich Chinach. Południowy korytarz ma też poszerzyć zasięg Euroazjatyckiego Mostu Kontynentalnego. Ponieważ w Kashgarze powstaje coraz więcej parków logistycznych, z uruchomienia nowej trasy skorzystają głównie firmy eksportujące towary takie jak części samochodowe, gotowe pojazdy, towary konsumenckie i e-commerce. CEVA przewiduje także, że w miarę ustabilizowania trasy Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, Kaszgar stanie się centrum konsolidacji transportu naziemnego dla zachodnich Chin.
CEVA, oprócz rozwiązania w transporcie drogowym (TIR), wciąż poszukuje i wzmacnia swoje rozwiązania multimodalne a także, w miarę rozwoju infrastruktury w regionie, otwiera nowe, bezpośrednie trasy. Zgodnie z planami, w 2025 r. ma zakończyć się budowa Kolei China-Kirgistan-Uzbekistan, najkrótszej trasy towarowej z Chin na Bliski Wschód i do Europy. Oczekuje się, że linia kolejowa będzie liczyć ponad 500 km, w tym ponad 200 km w Chinach, 250 km w Kirgistanie i ostatnie 50 km w Uzbekistanie.
Yan Zhou, główny przedstawiciel na Azję Wschodnią i Południowo-Wschodnią IRU, podkreśla: „IRU i CEVA Logistics rozpoczęły owocną współpracę w 2018 roku od wdrożenia TIR w Chinach. Począwszy od historycznego, pierwszego pilotażu TIR na trasie Chiny-Europa po uruchomione ostatnio połączenie wzdłuż ważnego strategicznie korytarza Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, IRU razem z członkami pracuje nad wdrażaniem innowacyjnych usług w transporcie drogowym. IRU, wspólnie ze swoimi członkami i partnerami, będzie promować szybsze, bezpieczniejsze i bardziej wydajne połączenia drogowe między Wschodem a
Zachodem".
CEVA Logistics jest członkiem IRU od 2019 r. Niedawno Kelvin Tang, globalny lider CEVA ds. rozwiązań międzynarodowych i multimodalnych, otrzymał nagrodę IRU New Industry Shapers za osiągnięcia w zakresie pionierskiego transportu TIR w Chinach i promowanie handlu między Azją a Europą.
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.