CEVA Logistics uruchamia połączenie drogowe Chiny-Kirgistan-Uzbekistan
CEVA Logistics zorganizowała ceremonię przecięcia wstęgi, aby uczcić uruchomienie trasy, gdy konwój 6 ciężarówek opuścił miasto Kashgar na zachodzie Chin i przekroczył granicę z Kirgistanem. Pierwsze ciężarówki, wypełnione komponentami przemysłowymi, częściami samochodowymi i towarami konsumenckimi, po pokonaniu ok. 1100 km, dotarły pomyślnie do Samarkandy, drugiego co do wielkości miasta Uzbekistanu.
Joanna Zhu, dyrektor zarządzająca Greater China, CEVA Logistics, mówi: „Dzięki udanemu pilotażowi CEVA przewiduje uruchomienie bardziej regularnych operacji drogowych na nowej trasie, z wykorzystaniem około 100 ciężarówek miesięcznie. CEVA będzie nadal optymalizować ofertę produktową w zakresie transportu drogowego i kolejowego, tak aby otwierać bezpośrednie trasy a jednocześnie wzmacniać możliwości intermodalne. Będziemy rozwijać kolejne szlaki handlowe z Chin na Zachód i zwiększymy efektywność handlu wzdłuż korytarza".
Korytarz Południowy ułatwi handel w regionie
W Azji Środkowej biegnie główna trasa Jedwabnego Szlaku Han-Tang. Korytarz transportu naziemnego China-Kirgistan-Uzbekistan jest konkretnym przykładem chińskiej inicjatywy „Jedwabnego Szlaku". Otwarcie południowego korytarza może zmienić cały schemat transportu w zachodnich Chinach. Południowy korytarz ma też poszerzyć zasięg Euroazjatyckiego Mostu Kontynentalnego. Ponieważ w Kashgarze powstaje coraz więcej parków logistycznych, z uruchomienia nowej trasy skorzystają głównie firmy eksportujące towary takie jak części samochodowe, gotowe pojazdy, towary konsumenckie i e-commerce. CEVA przewiduje także, że w miarę ustabilizowania trasy Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, Kaszgar stanie się centrum konsolidacji transportu naziemnego dla zachodnich Chin.
CEVA, oprócz rozwiązania w transporcie drogowym (TIR), wciąż poszukuje i wzmacnia swoje rozwiązania multimodalne a także, w miarę rozwoju infrastruktury w regionie, otwiera nowe, bezpośrednie trasy. Zgodnie z planami, w 2025 r. ma zakończyć się budowa Kolei China-Kirgistan-Uzbekistan, najkrótszej trasy towarowej z Chin na Bliski Wschód i do Europy. Oczekuje się, że linia kolejowa będzie liczyć ponad 500 km, w tym ponad 200 km w Chinach, 250 km w Kirgistanie i ostatnie 50 km w Uzbekistanie.
Yan Zhou, główny przedstawiciel na Azję Wschodnią i Południowo-Wschodnią IRU, podkreśla: „IRU i CEVA Logistics rozpoczęły owocną współpracę w 2018 roku od wdrożenia TIR w Chinach. Począwszy od historycznego, pierwszego pilotażu TIR na trasie Chiny-Europa po uruchomione ostatnio połączenie wzdłuż ważnego strategicznie korytarza Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, IRU razem z członkami pracuje nad wdrażaniem innowacyjnych usług w transporcie drogowym. IRU, wspólnie ze swoimi członkami i partnerami, będzie promować szybsze, bezpieczniejsze i bardziej wydajne połączenia drogowe między Wschodem a
Zachodem".
CEVA Logistics jest członkiem IRU od 2019 r. Niedawno Kelvin Tang, globalny lider CEVA ds. rozwiązań międzynarodowych i multimodalnych, otrzymał nagrodę IRU New Industry Shapers za osiągnięcia w zakresie pionierskiego transportu TIR w Chinach i promowanie handlu między Azją a Europą.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.