CEVA Logistics uruchamia nowe pociągi blokowe z Chin do Europy
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, rozszerza usługi transportowe z Chin do Europy. Firma uruchomiła nowe połączenia kolejowo-promowe z chińskiego Xi'an do Immingham w Wielkiej Brytanii i wprowadziła obsługę premium na już istniejącej trasie z Xi'an do portu Mukran (Sassnitz) w Niemczech.
Multimodalne transporty do Wielkiej Brytanii
Cotygodniowe multimodalne połączenie kolejowo-promowe CEVA Logistics z Xi'an do Immingham przez Kaliningrad w Rosji zapewnia dodatkową pojemność ładunkową, odpowiadając na ogromny wzrost popytu na transport i usługi logistyczne. Pierwszy. pilotażowy pociąg blokowy na nowej trasie do Immingham wyruszył z Xi'an 18 marca. Po dotarciu do Kaliningradu, ładunek jeszcze tego samego dnia został przeładowany na prom, który dopłynął do Immingham 6 kwietnia. W ramach pierwszego transportu nowego połączenia dostarczono 25 kontenerów, w tym towary e-commerce o kodzie dozoru celnego 9810. Kolejne próby zostaną przeprowadzone w maju, a regularny serwis ma ruszyć na początku czerwca. CEVA zakłada, że czas dostawy port-to-port wyniesie 18-20 dni, a door-to-door nie przekroczy 25 dni.
Nowe połączenie Chiny-Europa via Małaszewicze
Od 1 kwietnia, pociągi do Duisburga w Niemczech są dodatkowo obsługiwane w każdy czwartek jako usługa premium. Zaś 1 czerwca CEVA uruchomi też dodatkowe, regularne połączenie kolejowe z wykorzystaniem opcji pociągu blokowego z Xi'an do Duisburga, z trasą przebiegającą przez Polskę i port w Małaszewiczach. W tym przypadku czas dostawy port-to-port wyniesie 15 dni.
CEVA Logistics, rozwijając dodatkowe połączenia kolejowe, rozszerza również regularne połączenia z Chin do Hiszpanii, Włoch i Francji. Pociągi blokowe zapewniają elastyczne rozwiązania logistyczne między Azją a Europą, w odpowiedzi na rosnącą potrzebę zrównoważenia czasu dostawy, zmniejszają koszty i zwiększają ekologię transportu. W ciągu ostatnich dwóch lat CEVA przyspieszyła rozwój oferty rozwiązań lądowych z Chin do Europy. W styczniu br. firma uruchomiła regularne połączenie kolejowe do Dourges we Francji. Kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju tego segmentu usług nadal będzie miał port w Xi'an, z którego od maja 2020 roku CEVA Logistics zorganizowała przejazdy ponad 50 pociągów blokowych.
Xavier Bour, Global Ground and Rail Product Leader, CEVA Logistics, mówi: „CEVA Logistics angażuje się w rozwój zrównoważonych i niezawodnych rozwiązań transportowych z wykorzystaniem usług kolejowych - w szczególności na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. Kryzys w Kanale Sueskim pokazał zagrożenia związane z korzystania tylko z jednej gałęzi transportowej. Wprowadzone zmiany i uruchomienie większej liczby pociągów blokowych, nowych tras i usług premium, pozwala nam na oferowanie naszym klientom elastycznych rozwiązań logistycznych i wspieranie ich w realizacji bezpiecznych i efektywnych kosztowo łańcuchów dostaw."
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.