CEVA Logistics uruchamia nowe połączenia między Azją, Bliskim Wschodem i Europą
Rozwijając globalną ofertę usług transportu lądowego CEVA Logistics uruchamia kolejne połączenia transgraniczne między Europą, Bliskim Wschodem i Azją. Dzięki doświadczeniu zespołów frachtu drogowego i kolejowego w zakresie łączenia usług, CEVA oferuje teraz kompleksowe rozwiązania w lądowych przewozach towarowych.
Codzienne połączenia kontenerowe CEVA między Turcją a Niemcami
CEVA Logistics, wykorzystując własne naczepy typu mega-box i 45 kontenerów High Cube Pallet Wide (HCPW), realizuje codzienne, bezpośrednie połączenia kolejowe z terminala kolejowego Halkali w Stambule (Turcja) do terminala kolejowego w Duisburgu (Niemcy). Czas tranzytu w przypadku tego połączenia intermodalnego wynosi 6 dni. Po przyjeździe do Duisburga kolejne operacje nadzorowane są przez zespół European Control Tower CEVA, który wspiera organizację dostaw do miejsc docelowych z wykorzystaniem rozbudowanej sieci drogowej CEVA.
Cotygodniowe przewozy kolejowe z Wietnamu do Niemiec via Chiny
W ostatnim czasie CEVA uruchomiła połączenia kolejowe z wykorzystaniem pociągu blokowego między Wietnamem a Europą, przez Chiny. Usługa może obejmować też inne rozwiązania multimodalne, w tym opcje truck-rail lub sea-rail, dla klientów oczekujących bardziej efektywnych połączeń między Azją Południowo-Wschodnią a Europą. W 2021 r. wolumen przewozów kolejowych na trasie Chiny Europa w ramach rozwiązań CEVA zwiększył się ponad dwukrotnie w stosunku do 2020 r, w tym czasie firma obsłużyła 135 pociągów blokowych, dla porównania w roku 2020 było ich 50.
Dodatkowo, oprócz pociągów blokowych, CEVA ma możliwość konsolidacji kontenerów i zapewnienia transportu drogowego do terminala kolejowego w Wietnamie oraz zarządzania odprawą celną w miejscu nadania i przeznaczenia, także w tranzycie. Firma wykorzystuje również rozwiązania sprzętowe end-to-end, co eliminuje konieczność przeładunków.
Rozwiązanie multimodalne między Chinami a Azją Południowo-Wschodnią
CEVA uruchomiła nowe połączenie multimodalne w transporcie drogowym i kolejowym typu truck-rail-truck, aby zmniejszyć obawy klientów o zatory i przestoje na granicach, które występują na trasach między Chinami a krajami Azji Płd.-Wsch. Nowe rozwiązanie jest niezawodną opcją przewozu towarów w tym regionie, z czasem dostaw door-to-door wynoszącym od 4 do 8 dni. Obejmuje ono odbiór ładunków i ich transport w ramach sieci drogowej CEVA w Chinach, a następnie wykorzystanie pociągów blokowych CEVA do przewozu towarów z Pinxiang, Nanning, Kunming, Xiamen i Chongqing w Chinach do Tajlandii, przez Wietnam lub Laos. Tu przesyłki są odbierane i na kołach, w ramach rozbudowanej sieci połączeń drogowych CEVA, dostarczane do miejsc docelowych, także w Malezji i Singapurze.
Xavier Bour, global head of Ground, CEVA Logistics, mówi: „Nasze zaangażowanie w logistykę responsywną oznacza, że nieustannie wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów i oceniamy dynamikę zmian na rynku. Dlatego wciąż wprowadzamy kompleksowe rozwiązania logistyczne na strategicznych trasach, które są zarówno skuteczne jak i efektywne. Dzięki bezpiecznej, globalnej sieci, od odbioru do dostawy, nasze kompleksowe rozwiązania transportu lądowego zapewniają klientom lepszą kontrolę na niestabilnym rynku".

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.