CEVA Logistics uruchamia nowy oddział w Uzbekistanie
CEVA Logistics, rozszerzając ofertę usług logistycznych w Azji Środkowej, uruchamia nowy oddział w Taszkiencie, stolicy Uzbekistanu. Rozwój działalności CEVA w tym regionie ma koncentrować się głównie na rozwoju usług multimodalnych.
Szeroka oferta rozwiązań multimodalnych dla klientów
Uzbekistan, jako kraj pozbawiony dostępu do morza, ma ogromny potencjał dla rozwoju multimodalnych sieci transportowych. W 2014 r. Uzbekistan podpisał protokół o przystąpieniu do Strefy Wolnego Handlu WNP, a w 2020 r. dołączył, jako obserwator, do Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej (EAEU). Kraj ten odgrywa też coraz większą rolę na Nowym Jedwabnym Szlaku, dążąc do osiągnięcia pozycji głównego hubu transportowego w regionie.
Wykorzystanie tego potencjału ma być kluczowym celem nowego oddziału CEVA w Uzbekistanie, którego zespół ma bogate doświadczenie w budowaniu rozwiązań w transporcie drogowym, kolejowym i lotniczym. Stanowisko country managera oddziału CEVA Logistics w Taszkencie objął Behzod Yunusaliyev.
Eksport Uzbekistanu w rękach CEVA
CEVA Logistics będzie koncentrować się głównie na obsłudze eksportu Uzbekistanu. Operator zapewni niezawodne usługi transportowe firmom z różnych branż, obracających takimi towarami jak: nawozy mineralne, bawełna, przędza bawełniana, tkaniny, warzywa i suszone owoce.
Bruno Plantaz, Dyrektor Zarządzający, IMEA, CEVA Logistics, mówi: „Przyspieszamy tempo naszego globalnego rozwoju. Kluczowe rynki, takie jak Afryka i Azja Środkowa, oferują duże możliwości firmom o takiej skali i ofercie usług jak CEVA. Szczególnie w Uzbekistanie jest wiele branż, które poszukują wysokiej jakości usług, niezawodnych rozwiązań end-to-end i międzynarodowych zasobów. W CEVA myślimy globalnie i działamy lokalnie, dlatego nasz zespół jest gotowy do dostarczania responsywnych rozwiązań logistycznych, których oczekują nasi klienci".
CEVA rozwija przewozy towarowe między Azją a Europą
Uzbekistan jest kolejnym krajem Azji Środkowej, w którym został uruchomiony nowy oddział CEVA. Od 2020 r. działa biuro w Kazachstanie, ważnym węźle komunikacyjnym regionu, odpowiadające też za obsługę klientów w sąsiadujących państwach. CEVA ma również swoje oddziały w Azji Południowo-Wschodniej, w tym w Kambodży, Wietnamie, Bangladeszu, Myanmarze i Laosie. Z kolei w Chinach biura CEVA działają w 200 miastach, a CEVA jest tu największym dostawcą usług logistycznych dla branży automotive.
Wykorzystując silną pozycję i rozwiniętą sieć logistyczną CEVA dynamicznie rozwija morskie i lądowe przewozy towarowe między Azją a Europą. Tylko w tym roku firma uruchomiła m.in. ekspresowe połączenie kolejowe na trasie Jinhua (Chiny) - Dourges (Francja), kolejowo-promowe Xi'an – Immingham (Wlk. Brytania) i regularne połączenie kolejowe z wykorzystaniem pociągu blokowego Xi'an – Duisburg (Niemcy), przez Polskę i port w Małaszewiczach. Operator rozszerzył też regularne połączenia kolejowe z Chin do Hiszpanii, Włoch i Francji. Natomiast w grudniu 2020 r., po wielomiesięcznych testach, CEVA uruchomiła szybkie, drogowe połączenia drobnicowe (LTL) z Chin, realizowane z kilku centrów przeładunkowych w Chinach do hubów w Polsce, Niemczech i Wlk. Brytanii.
Guillaume Sauzedde, dyrektor zarządzający na Europę Wschodnią, CEVA Logistics, mówi: „Państwa Azji Środkowej, położone na Nowym Jedwabnym Szlaku, mają kluczowe znaczenie dla rozwoju handlu między Europą i Azją. Wzmocnienie pozycji CEVA w tym regionie otwiera więc nowe możliwości dla naszych klientów z krajów Europy Wschodniej”.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.