CEVA Logistics uruchamia nowy oddział w Uzbekistanie
CEVA Logistics, rozszerzając ofertę usług logistycznych w Azji Środkowej, uruchamia nowy oddział w Taszkiencie, stolicy Uzbekistanu. Rozwój działalności CEVA w tym regionie ma koncentrować się głównie na rozwoju usług multimodalnych.
Szeroka oferta rozwiązań multimodalnych dla klientów
Uzbekistan, jako kraj pozbawiony dostępu do morza, ma ogromny potencjał dla rozwoju multimodalnych sieci transportowych. W 2014 r. Uzbekistan podpisał protokół o przystąpieniu do Strefy Wolnego Handlu WNP, a w 2020 r. dołączył, jako obserwator, do Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej (EAEU). Kraj ten odgrywa też coraz większą rolę na Nowym Jedwabnym Szlaku, dążąc do osiągnięcia pozycji głównego hubu transportowego w regionie.
Wykorzystanie tego potencjału ma być kluczowym celem nowego oddziału CEVA w Uzbekistanie, którego zespół ma bogate doświadczenie w budowaniu rozwiązań w transporcie drogowym, kolejowym i lotniczym. Stanowisko country managera oddziału CEVA Logistics w Taszkencie objął Behzod Yunusaliyev.
Eksport Uzbekistanu w rękach CEVA
CEVA Logistics będzie koncentrować się głównie na obsłudze eksportu Uzbekistanu. Operator zapewni niezawodne usługi transportowe firmom z różnych branż, obracających takimi towarami jak: nawozy mineralne, bawełna, przędza bawełniana, tkaniny, warzywa i suszone owoce.
Bruno Plantaz, Dyrektor Zarządzający, IMEA, CEVA Logistics, mówi: „Przyspieszamy tempo naszego globalnego rozwoju. Kluczowe rynki, takie jak Afryka i Azja Środkowa, oferują duże możliwości firmom o takiej skali i ofercie usług jak CEVA. Szczególnie w Uzbekistanie jest wiele branż, które poszukują wysokiej jakości usług, niezawodnych rozwiązań end-to-end i międzynarodowych zasobów. W CEVA myślimy globalnie i działamy lokalnie, dlatego nasz zespół jest gotowy do dostarczania responsywnych rozwiązań logistycznych, których oczekują nasi klienci".
CEVA rozwija przewozy towarowe między Azją a Europą
Uzbekistan jest kolejnym krajem Azji Środkowej, w którym został uruchomiony nowy oddział CEVA. Od 2020 r. działa biuro w Kazachstanie, ważnym węźle komunikacyjnym regionu, odpowiadające też za obsługę klientów w sąsiadujących państwach. CEVA ma również swoje oddziały w Azji Południowo-Wschodniej, w tym w Kambodży, Wietnamie, Bangladeszu, Myanmarze i Laosie. Z kolei w Chinach biura CEVA działają w 200 miastach, a CEVA jest tu największym dostawcą usług logistycznych dla branży automotive.
Wykorzystując silną pozycję i rozwiniętą sieć logistyczną CEVA dynamicznie rozwija morskie i lądowe przewozy towarowe między Azją a Europą. Tylko w tym roku firma uruchomiła m.in. ekspresowe połączenie kolejowe na trasie Jinhua (Chiny) - Dourges (Francja), kolejowo-promowe Xi'an – Immingham (Wlk. Brytania) i regularne połączenie kolejowe z wykorzystaniem pociągu blokowego Xi'an – Duisburg (Niemcy), przez Polskę i port w Małaszewiczach. Operator rozszerzył też regularne połączenia kolejowe z Chin do Hiszpanii, Włoch i Francji. Natomiast w grudniu 2020 r., po wielomiesięcznych testach, CEVA uruchomiła szybkie, drogowe połączenia drobnicowe (LTL) z Chin, realizowane z kilku centrów przeładunkowych w Chinach do hubów w Polsce, Niemczech i Wlk. Brytanii.
Guillaume Sauzedde, dyrektor zarządzający na Europę Wschodnią, CEVA Logistics, mówi: „Państwa Azji Środkowej, położone na Nowym Jedwabnym Szlaku, mają kluczowe znaczenie dla rozwoju handlu między Europą i Azją. Wzmocnienie pozycji CEVA w tym regionie otwiera więc nowe możliwości dla naszych klientów z krajów Europy Wschodniej”.
DSV – Global Transport and Logistics i Tchibo Polska kontynuują współpracę
Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.