CEVA Logistics w Afryce – nowa inwestycja
Afryka jest ważnym kierunkiem międzynarodowej ekspansji CEVA Logistics, ukierunkowanej na budowanie pozycji czołowego gracza na rynku usług logistycznych. Teraz, rozszerzając zakres usług, firma stawia na rozwój kompleksowych rozwiązań end-to-end w transporcie w temperaturze kontrolowanej towarów wrażliwych i łatwo psujących się. W ostatnim czasie CEVA zainwestowała w rozwój infrastruktury do załadunku ryb świeżych tj. tuńczyk poławiany u Wybrzeży Kości Słoniowej w Zachodniej Afryce.
W ramach tej inwestycji CEVA zakupiła dwa specjalistyczne urządzenia załadowcze, które wykorzystywane są w porcie w Abidżanie, głównie do obsługi świeżego tuńczyka. Ich zastosowanie ma wzmocnić ofertę CEVA w zakresie kompleksowych rozwiązań end-to-end w dostawach mrożonych ryb, a szczególnie tuńczyków, których eksport z Wybrzeża Kości Słoniowej do 2023 r. ma przekroczyć 150 tys. ton.
Zespół CEVA Logistics na Wybrzeżu Kości Słoniowej ma już wieloletnie doświadczenie w obsłudze tych wrażliwych na warunki transportu ładunków. Operator zajmuje się nie tylko załadunkiem ryb, a także napełnianiem kontenerów, przeładunkiem i zarządzaniem wszystkimi formalnościami celnymi.
Nowe urządzenia do załadunku ryb to większa efektywność
Nowe urządzenia do załadunku ryb, wykorzystywane w abidżańskim porcie, obsługiwane są przez specjalnie przeszkolony personel CEVA. W ciągu zaledwie dwóch dni, przy ich pomocy wypełniono ponad 10 kontenerów reeferowych’40, jednocześnie zapewniając ochronę wrażliwego ładunku przed szkodliwym wpływem czynników takich jak słońce, wysoka temperatura czy wilgoć.
Dzięki zastosowaniu specjalistycznych urządzeń CEVA ma zwiększyć niezawodność i wydajność procesu załadunku ryb, jednocześnie unikając kosztownych przestojów. To zapewni najwyższą jakość obsługi dostaw eksportowych na kluczowe dla Wybrzeża Kości Słoniowej rynki, tj. Hiszpania i Ekwador. Nowy sprzęt przynosi już korzyści klientom CEVA, do których należy m.in. Grupo Albacora.
Hakim Hadji, dyrektor zarządzający na Afrykę Zachodnią i Północną, CEVA Logistics: „W CEVA Logistics zobowiązaliśmy się do responsywnej logistyki. W porcie w Abidżanie to zobowiązanie skłoniło nas do zainwestowania w nowe urządzenia do załadunku ryb, dzięki którym możemy zwiększyć wydajność i kontrolę całego procesu. Jednocześnie, skracając czas postoju, możemy wspierać zdolności portu do przyjęcia większej liczby trawlerów. Urządzenia do ładowania ryb są w pełni sprawne operacyjnie i codziennie osiągają coraz lepsze wyniki w zakresie przepustowości".
CEVA – wiodący gracz na afrykańskim rynku usług logistycznych
Strategiczna ekspansja CEVA na rynkach afrykańskich rozpoczęła się w czerwcu 2020 r. Wzmacniając obecność w Afryce Północno-Wschodniej, operator przejął większościowe udziały w egipskim IBA Freight Services, specjalizującym się w usługach multimodalnych i 3PL oraz mniejszościowy pakiet w etiopskim MACCFA, oferującym pełen zakres usług logistycznych, w tym intermodalnych z wykorzystaniem block train. Na początku tego roku CEVA przejęła w Maroku Grupę ASTI, jedną z największych firm logistycznych w tym kraju, tym samym poszerzając zakres obsługi dostaw eksportowych, zwłaszcza w „reeferach” (kontenerach chłodniczych) i logistyki kontraktowej. To przejęcie umocniło też pozycję CEVA na marokańskim rynku usług logistycznych dla branży automotive. Z kolei objęcie większościowego pakietu udziałów w AMI Worldwide, rozszerzyło afrykańską sieć CEVA o nowe oddziały w 12 krajach. Obecnie sieć logistyczna CEVA w Afryce obejmuje 80 oddziałów w 42 krajach, w tym w 21 z nich działa pod marką własną.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.