CEVA Logistics wdraża inteligentne systemy automatyzacji i robotyki
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, przy współpracy z Berkshire Grey, wdraża innowacyjne systemy automatyzacji i robotyki wykorzystujące sztuczną inteligencję do zarządzania operacjami w łańcuchach dostaw. Ich zastosowanie w kanadyjskim centrum dystrybucji e-commerce CEVA w Vancouver ma zwiększyć jego wydajność, zoptymalizować przepustowość i przyspieszyć procesy fulfillment.
Szybszy fulfillment
Model Robotics-as-a-Service (RaaS) umożliwia CEVA korzystanie z najnowocześniejszych inteligentnych systemów automatyzacji i robotyki. Ich zastosowanie ma zwiększyć wydajność i poprawić przepustowość, a efekcie przyspieszyć i usprawnić obsługę fulfillment. Wszystko to w odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów. Model RaaS zwiększa też elastyczność CEVA w rozszerzaniu usług i zasięgu.
Ponad 5,5 mln paczek rocznie
CEVA wykorzystuje system RPSi (Robotic Product Sortation and Identification) w centrum dystrybucji w Vancouver do automatycznej identyfikacji i sortowania paczek oraz przesyłek e-commerce, co usprawnia ich dystrybucję do 78 punktów dostaw Canada Post. Jego wdrożenie pozwala na obsługę ponad 5,5 mln paczek rocznie na bardzo małej powierzchni operacyjnej 93 mkw. oraz przy minimalnym udziale operatora. Co warto też podkreślić, RPSi dostosowany jest do obsługi przesyłek pakowanych w torby polietylenowe, tuby czy wyściełane koperty, które są powszechnie wykorzystywane w e-handlu.
Dominik Dittrich, wiceprezes CEVA ds. logistyki kontraktowej w Ameryce Północnej, mówi: „CEVA angażuje się w ciągłe doskonalenie i innowacyjność usług fulfillment, usług transportowych i operacji w łańcuchach dostaw. Pandemia COVID-19 wpłynęła na gwałtowny wzrost wolumenu paczek w e-commerce, obsługiwanych przez nas w imieniu klientów na całym świecie. Spodziewamy się, że ten trend utrzyma się także w przyszłości. Dzięki współpracy z Berkshire Grey i inwestycji w jej inteligentne systemy automatyzacji i robotyki, będziemy mogli jeszcze lepiej zarządzać naszymi centrami fulfillment przez 24 godziny na dobę, obsługując coraz większą ilość zamówień przy jednoczesnym skalowaniu operacji w zależności od potrzeb".
RPSi to system wyposażony w robotykę do kompletacji i sortowania, wykorzystujący sztuczną inteligencję, w tym technologię liniowego sortowania wahadłowego, interfejs użytkownika pack-to-light oraz opatentowany przez Berkshire Grey moduł automatycznej identyfikacji HyperScanner™. System wykorzystuje sprzęt i oprogramowanie do identyfikacji, wyszukiwania, transportu, wydzielania i przechowywania małych paczek w określonych i dających się ponownie zdefiniować lokalizacjach końcowych, dostosowanych do zmieniających się potrzeb sieci CEVA.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.