CEVA Logistics wygrywa kontrakt na obsługę logistyczną fabryki Airbusa
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, rozszerza współpracę z fabryką Airbusa w Niemczech. Współpraca ta została zapoczątkowana w 2020 r. Do tej pory operator zarządzał dostawami części zamiennych tego producenta samolotów. Podpisując nowy kontrakt z Airbusem, CEVA poszerza jego obsługę o zarządzanie dostawami komponentów na produkcję w zakładzie montażowym samolotów w Hamburgu.
Udana współpraca i doskonałe zarządzanie kontraktem z 2020 r. na dostawy części zamiennych i komponentów do fabryki Airbusa w Hamburgu były kluczem do podpisania nowego kontraktu z CEVA Logistics i rozszerzeniu tej współpracy o nowe obszary obsługi logistycznej.
CEVA Logistics, jako operator logistyczny Airbusa będzie teraz odpowiadać w jego imieniu za logistykę zaopatrzenia produkcji w kilku magazynach w Hamburgu, o łącznej powierzchni 58 631 mkw. Operator zajmie się dostawami komponentów na produkcję Airbusa w zakresie montażu strukturalnego maszyn z rodziny A320 oraz wyposażenia sekcji kadłuba, jak również produkcji i wyposażenia samolotów A330 i A350. CEVA zajmie się wszystkimi procesami związanymi z obsługą magazynową, ich przyjmowaniem, pobieraniem i przygotowywaniem do wprowadzania na rynek, a także ich transportem wewnętrznym i dostawami na produkcję, w tym obsługą zwrotów oraz zarządzaniem pustymi opakowaniami.
W ramach nowej umowy, CEVA też zainicjuje i wdroży dodatkowe usprawnienia logistyczne z wykorzystaniem zasad LEAN, aby jeszcze bardziej zwiększyć wydajność operacji i obsługi produkcji Airbusa.
Mathieu Friedberg, CEO CEVA, powiedział: "Możliwości i zaangażowanie CEVA w logistykę lotniczą zostały po raz kolejny docenione przez Airbusa poprzez podpisanie nowego kontraktu. Nasze dwie firmy z powodzeniem współpracowały już wcześniej przy innych projektach, ostatnio w Hamburgu przy kontrakcie na obsługę części zamiennych i komponentów. Głęboka wiedza specjalistyczna CEVA w tej branży, w połączeniu z innowacyjnymi rozwiązaniami operacyjnymi i dostawczymi, były kluczem do zabezpieczenia nowego kontraktu."
CEVA Logistics przejmie też dotychczasowych pracowników w zakładach w Hamburgu w ramach regulacji Transfer of Undertakings Protection of Employment (TUPE).
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.