CEVA Logistics została partnerem logistycznym Ferrari i zespołu Scuderia Ferrari
CEVA Logistics, będąca częścią Grupy CMA CGM, ogłosiła podpisanie wieloletniej umowy o współpracy z Ferrari. CEVA została oficjalnym partnerem logistycznym Ferrari w wyścigach, a także partnerem zespołu Scuderia Ferrari, najbardziej utytułowanego w historii Formuły 1.
CEVA Logistics będzie świadczyć kompleksową obsługę logistyczną samochodów i sprzętu Scuderia Ferrari podczas wyścigów Grand Prix, a także serii wyścigów GT i innych imprez Ferrari Challenge.
Połączenie liderów w dziedzinie wyścigów i logistyki
Zespół Scuderia Ferrari bierze udział we wszystkich mistrzostwach świata Formuły 1 od 1950 r. i jest rekordzistą pod względem największej liczby zwycięstw w Grand Prix - wygrał 239 wyścigów i zdobył 16 tytułów World Constructors’ Championships. Jako partner zespołu Scuderia Ferrari, CEVA będzie miała swoje logo na nowym jednomiejscowym bolidzie Scuderia Ferrari z 2022 roku, a także na ciężarówkach zespołu oraz na wyposażeniu, odzieży kierowców i załóg. Nowy bolid F1 Scuderia Ferrari na sezon 2022 zostanie zaprezentowany 17 lutego. Oprócz ekspozycji marki w Formule 1, CEVA będzie widoczna w innych seriach, włączając wyścigi GT.
Wydarzenia Formuły 1 co roku gromadzą przed telewizorami setki milionów widzów, według Nielsen Sports, oczekuje się, że globalna seria wyścigów w tym roku dotrze do miliarda widzów, odnotowując w ubiegłym roku 20% wzrost (73 mln) na 10 kluczowych rynkach serii sportów motorowych, którymi były Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Włochy, Rosja, Korea Południowa, Hiszpania, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.
Globalne możliwości logistyczne CEVA teraz dostępne dla Scuderii Ferrari
CEVA Logistics stale rozszerza swoją globalną pozycję lidera zgodnie z przyjętym planem, aby stać się jednym z 5 największych graczy logistycznych na świecie.
Ferrari wybrało CEVA i jej wiodącą globalną sieć, aby zapewnić transport drogowy i morski swoich samochodów oraz sprzętu do miejsc wyścigów na całym świecie. Umowa z oficjalnym partnerem logistycznym obejmuje zarówno serie wyścigowe F1, jak i GT. Ponadto CEVA będzie obsługiwać transporty samochodów i sprzętu do miejsc docelowych imprez Scuderia Ferrari, a także zarządzać wysyłkami części zamiennych w Europie i globalną dystrybucją materiałów detalicznych. Mistrzostwa świata Formuły 1 w 2022 roku obejmują 23 globalne wydarzenia, które rozpoczną się 18 marca w Bahrajnie, a zakończą 20 listopada w Abu Zabi.
Wyścig o podium w redukcji emisji CO2
CEVA Logistics, będąc częścią CMA CGM Group, jest mocno zaangażowana w ochronę środowiska. Grupa CMA CGM zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do roku 2050. W ramach wysiłków na rzecz dekarbonizacji CEVA oferuje obecnie klientom alternatywne opcje paliwowe, w tym biopaliwa, LNG i biometan we frachtach oceanicznych, zrównoważone paliwa lotnicze we frachtach lotniczych oraz biopaliwa a nawet pojazdy elektryczne w transporcie drogowym. Inicjatywy te doskonale odzwierciedlają trajektorię Formuły 1 w kierunku zrównoważonego rozwoju. Od 2014 roku samochody Formuły 1 są napędzane silnikami hybrydowymi. Od roku 2022 silniki F1 Scuderii Ferrari będą napędzane paliwem o 10-procentowej zawartości etanolu. Do 2026 r. samochody wyścigowe będą korzystać z biopaliw, a do 2030 r. Formuła 1 chce osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla.
Mathieu Friedberg, CEO, CEVA Logistics, powiedział: „Branża logistyczna doświadcza szybkich zmian poprzez implementację nowych technologii i tak samo jest z Formułą 1. W 2022 roku nadejdzie kolejna era wyścigów, dlatego cieszymy się bardzo z rozpoczęcia współpracy ze Scuderia Ferrari i możliwości zaprezentowania postępów zarówno w logistyce jak i wyścigach. Zespół Scuderia Ferrari chce stanąć na najwyższym podium, pokonując każdą trasę z najwyższą sprawnością i wydajnością. W CEVA Logistics naszym torem wyścigowym jest świat i chcemy pokonywać go codziennie dla naszych klientów z taką samą sprawnością i wydajnością".
Mattia Binotto, Dyrektor Generalny i Dyrektor Zespołu, Scuderia Ferrari, dodał: „Cieszymy się, że możemy powitać CEVA Logistics jako nowego partnera Zespołu Scuderii, firmę, z którą dzielimy podstawowe wartości, takie jak doskonałość, zaangażowanie, innowacyjność i pasja. W świecie wyścigów samochodowych wydajność i organizacja są niezbędne do osiągnięcia celów w każdej dziedzinie, a logistyka odgrywa istotną rolę w naszej codziennej działalności, zarówno na torze, jak i w Maranello. W przypadku CEVA Logistics możemy liczyć na firmę, która nie tylko działa na najwyższym poziomie w swoim obszarze działalności, ale także szczególnie dba o wsparcie nas w osiągnięciu celu, który jest kluczowy dla Ferrari i Formuły 1, czyli stania się neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku".

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.