CEVA Logistics została partnerem logistycznym Ferrari i zespołu Scuderia Ferrari
CEVA Logistics, będąca częścią Grupy CMA CGM, ogłosiła podpisanie wieloletniej umowy o współpracy z Ferrari. CEVA została oficjalnym partnerem logistycznym Ferrari w wyścigach, a także partnerem zespołu Scuderia Ferrari, najbardziej utytułowanego w historii Formuły 1.
CEVA Logistics będzie świadczyć kompleksową obsługę logistyczną samochodów i sprzętu Scuderia Ferrari podczas wyścigów Grand Prix, a także serii wyścigów GT i innych imprez Ferrari Challenge.
Połączenie liderów w dziedzinie wyścigów i logistyki
Zespół Scuderia Ferrari bierze udział we wszystkich mistrzostwach świata Formuły 1 od 1950 r. i jest rekordzistą pod względem największej liczby zwycięstw w Grand Prix - wygrał 239 wyścigów i zdobył 16 tytułów World Constructors’ Championships. Jako partner zespołu Scuderia Ferrari, CEVA będzie miała swoje logo na nowym jednomiejscowym bolidzie Scuderia Ferrari z 2022 roku, a także na ciężarówkach zespołu oraz na wyposażeniu, odzieży kierowców i załóg. Nowy bolid F1 Scuderia Ferrari na sezon 2022 zostanie zaprezentowany 17 lutego. Oprócz ekspozycji marki w Formule 1, CEVA będzie widoczna w innych seriach, włączając wyścigi GT.
Wydarzenia Formuły 1 co roku gromadzą przed telewizorami setki milionów widzów, według Nielsen Sports, oczekuje się, że globalna seria wyścigów w tym roku dotrze do miliarda widzów, odnotowując w ubiegłym roku 20% wzrost (73 mln) na 10 kluczowych rynkach serii sportów motorowych, którymi były Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Włochy, Rosja, Korea Południowa, Hiszpania, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.
Globalne możliwości logistyczne CEVA teraz dostępne dla Scuderii Ferrari
CEVA Logistics stale rozszerza swoją globalną pozycję lidera zgodnie z przyjętym planem, aby stać się jednym z 5 największych graczy logistycznych na świecie.
Ferrari wybrało CEVA i jej wiodącą globalną sieć, aby zapewnić transport drogowy i morski swoich samochodów oraz sprzętu do miejsc wyścigów na całym świecie. Umowa z oficjalnym partnerem logistycznym obejmuje zarówno serie wyścigowe F1, jak i GT. Ponadto CEVA będzie obsługiwać transporty samochodów i sprzętu do miejsc docelowych imprez Scuderia Ferrari, a także zarządzać wysyłkami części zamiennych w Europie i globalną dystrybucją materiałów detalicznych. Mistrzostwa świata Formuły 1 w 2022 roku obejmują 23 globalne wydarzenia, które rozpoczną się 18 marca w Bahrajnie, a zakończą 20 listopada w Abu Zabi.
Wyścig o podium w redukcji emisji CO2
CEVA Logistics, będąc częścią CMA CGM Group, jest mocno zaangażowana w ochronę środowiska. Grupa CMA CGM zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do roku 2050. W ramach wysiłków na rzecz dekarbonizacji CEVA oferuje obecnie klientom alternatywne opcje paliwowe, w tym biopaliwa, LNG i biometan we frachtach oceanicznych, zrównoważone paliwa lotnicze we frachtach lotniczych oraz biopaliwa a nawet pojazdy elektryczne w transporcie drogowym. Inicjatywy te doskonale odzwierciedlają trajektorię Formuły 1 w kierunku zrównoważonego rozwoju. Od 2014 roku samochody Formuły 1 są napędzane silnikami hybrydowymi. Od roku 2022 silniki F1 Scuderii Ferrari będą napędzane paliwem o 10-procentowej zawartości etanolu. Do 2026 r. samochody wyścigowe będą korzystać z biopaliw, a do 2030 r. Formuła 1 chce osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla.
Mathieu Friedberg, CEO, CEVA Logistics, powiedział: „Branża logistyczna doświadcza szybkich zmian poprzez implementację nowych technologii i tak samo jest z Formułą 1. W 2022 roku nadejdzie kolejna era wyścigów, dlatego cieszymy się bardzo z rozpoczęcia współpracy ze Scuderia Ferrari i możliwości zaprezentowania postępów zarówno w logistyce jak i wyścigach. Zespół Scuderia Ferrari chce stanąć na najwyższym podium, pokonując każdą trasę z najwyższą sprawnością i wydajnością. W CEVA Logistics naszym torem wyścigowym jest świat i chcemy pokonywać go codziennie dla naszych klientów z taką samą sprawnością i wydajnością".
Mattia Binotto, Dyrektor Generalny i Dyrektor Zespołu, Scuderia Ferrari, dodał: „Cieszymy się, że możemy powitać CEVA Logistics jako nowego partnera Zespołu Scuderii, firmę, z którą dzielimy podstawowe wartości, takie jak doskonałość, zaangażowanie, innowacyjność i pasja. W świecie wyścigów samochodowych wydajność i organizacja są niezbędne do osiągnięcia celów w każdej dziedzinie, a logistyka odgrywa istotną rolę w naszej codziennej działalności, zarówno na torze, jak i w Maranello. W przypadku CEVA Logistics możemy liczyć na firmę, która nie tylko działa na najwyższym poziomie w swoim obszarze działalności, ale także szczególnie dba o wsparcie nas w osiągnięciu celu, który jest kluczowy dla Ferrari i Formuły 1, czyli stania się neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku".
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.