CEVA nagrodzona General Motors Overdrive 2020 za rozwiązania logistyczne
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, otrzymała prestiżową nagrodą General Motors Overdrive Award za wdrożenia dopasowanych rozwiązań logistycznych podczas globalnej pandemii koronawirusa w 2020 r. Nagroda została przyznana w ramach 29. edycji programu Dostawca Roku, organizowanego przez General Motors.
CEVA była jedną z 26 firm, które znalazły się w gronie laureatów Overdrive Award 2020.
O wyborze zadecydowała efektywność w takich kategoriach jak Zakup Produktów (Product Purchasing), Globalne usługi w zakresie zakupów i produkcji (Global Purchaising and Manufacturing Services), Obsługa klienta i obsługa posprzedażowa (Customer Care and Aftersales) oraz Logistyka.
Odpowiedzialna logistyka w wyjątkowych czasach
CEVA odpowiadała za wsparcie produkcji GM w czasie globalnej pandemii COVID-19, która dotknęła dostawców na całym świecie, od Azji po Amerykę Północną. Dedykowana pomoc i proaktywne rozwiązania CEVA, dzięki strategii multimodalnej, zagwarantowały niezbędną przepustowość i tym samym zminimalizowały zakłócenia w łańcuchu dostaw podczas pandemii. Zespół CEVA odpowiadał także za planowanie, koordynację dostaw komponentów oraz zarządzanie frachtem.
Dodatkowo, w kwietniu ub.r. GM powierzył CEVA zarządzanie łańcuchem dostaw w produkcji respiratorów, wykorzystywanych do walki z pandemią COVID-19 w Stanach Zjednoczonych. W ramach umowy GM z amerykańskim Departamentem Zdrowia i Opieki Społecznej, CEVA Logistics zorganizowała dostawy setek części do zakładu GM w Kokomo, w stanie Indiana. W ciągu zaledwie tygodnia CEVA zorganizowała cały łańcuch dostaw. Standardowy czas realizacji tego typu procesów wynosi 2 miesiące.
Overdrive Award – orientacja na klienta
Wręczona po raz pierwszy w 2012 r. nagroda Overdrive Award przyznawana jest tym dostawcom, którzy wykazali się wyjątkowymi osiągnięciami w kluczowych dla GM obszarach działalności z zakresu globalnych zakupów i łańcuchów dostaw, tj. zrównoważone strumienie wartości, całkowite koszty przedsiębiorstwa, rentowność, bezpieczeństwo, doskonałość wdrożenia, przyspieszenie innowacji czy budowanie relacji.
Za wybór Dostawcy Roku 2020 i laureatów Overdrive Award odpowiadał globalny zespół liderów GM ds. zakupów, inżynierii, jakości, produkcji oraz logistyki. Nagrody zostały wręczone 122 dostawcom z 16 krajów, kilkunastu z nich otrzymało je po raz pierwszy.
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, tak skomentował: „Klienci zawsze są dla nas najważniejsi i ten fakt nie zmienia się wraz ze zmianą warunków rynkowych. Rok 2020, bezprecedensowy dla łańcuchów dostaw, w CEVA Logistics dał nam możliwość wspierania naszych klientów jak nigdy wcześniej. Ta nagroda jest dowodem na zaangażowanie pracowników CEVA. Nasze podejście do logistyki oznacza, że uważnie wsłuchujemy się w potrzeby klientów, przewidując trendy i opracowując rozwiązania, które pomogą im odnieść sukces - niezależnie od tego, z jakim wyzwaniem muszą się zmierzyć".
Shilpan Amin, wiceprezes GM ds. globalnych zakupów i łańcucha dostaw, powiedział: „GM dąży do przyszłości z zerową liczbą wypadków, zerową emisją i zerowymi zatorami, jesteśmy więc dumni, że naszymi partnerami w tej misji są innowacyjni i oddani dostawcy na całym świecie. W tym pełnym wyzwań roku nasi dostawcy wykazali się odpornością i zaangażowaniem w prace na rzecz wspólnego celu, jakim jest długoterminowy zrównoważony rozwój planety i społeczności, którym służymy, przy jednoczesnym spełnieniu naszych bieżących potrzeb. Jesteśmy zadowoleni z tego, co już udało nam się wspólnie osiągnąć w minionym roku i cieszymy się z możliwości, które jeszcze są wciąż przed nami”.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.