CEVA rozwija usługi transportowe dla e-commerce między Chinami a Europą
CEVA Logistics, globalny wiodący operator logistyczny, rozwija usługi transportowe dla e-commerce pomiędzy Chinami a Europą. Dzięki swojemu know-how i doświadczeniu w zakresie odpraw celnych, CEVA oferuje teraz klientom dostawy lądowe z Chin z wykorzystaniem nowych kodów celnych e-commerce 9710 i 9810. CEVA była pierwszą firmą, która wykorzystała te kody na przejściu granicznym w Alashankou podczas dwóch pilotażowych dostaw, które zorganizowała w lipcu tego roku.
Terminal graniczny w Alashankou, który jest położony w północno-zachodnich Chinach przy granicy z Kazachstanem, rozpoczął niedawno obsługę przesyłek eksportowych z nowymi kodami celnymi dla e-commerce. Wcześniej odprawiane były tu tylko ładunki podlegające ogólnej odprawie celnej. W odpowiedzi na tę zmianę, CEVA Logistics zorganizowała dwie pilotażowe dostawy przesyłek e-commerce z wykorzystaniem nowo wprowadzonych kodów 9710 i 9810.
Pierwsza dostawa, licząca blisko 9 tys. przesyłek, wyruszyła z Shenzhen w Chinach do Frankfurtu w Niemczech z 20-dniowym czasem tranzytu „door-to-door". Do jej realizacji CEVA wykorzystała multimodalne rozwiązanie TRT (Truck-Rail-Truck) na kodzie 9810. Drugi pilotażowy transport, liczący ponad 400 przesyłek o wyższej wartości, został skonsolidowany przy użyciu kodów 9710 i 9810. Również w tym przypadku CEVA wykorzystała swój międzynarodowy transport drogowy. Samochód wyjechał z Shenzhen w Chinach, po 16 dniach dostarczając przesyłki do magazynu klienta w Wielkiej Brytanii, skąd były dalej dystrybuowane do klientów końcowych.
Kod celny 9710 opisany jest jako „bezpośredni eksport B2B w ramach transgranicznego handlu elektronicznego" i dotyczy towarów eksportowanych bezpośrednio przez sprzedawców na transgranicznej platformie sprzedaży e-commerce. Natomiast towary objęte kodem 9810 eksportowane są przez sprzedawców, którzy ubiegają się o eksport towarów w ramach transgranicznego handlu elektronicznego do międzynarodowych magazynów. Ich zastosowanie ma wzmocnić pozycję małych i średnich chińskich przedsiębiorstw w światowym handlu oraz ułatwić im prowadzenie międzynarodowej i transgranicznej działalności gospodarczej.
CEVA Logistics stale rozwija dodatkowe rozwiązania transportowe w zakresie dostaw samochodowych, kolejowych i multimodalnych między Chinami a Europą. W ten sposób odpowiada na rosnące potrzeby zrównoważenia czasu dostaw, kosztów i bardziej ekologicznego transportu.
Jessica Herren, global leader of customs brokerage, CEVA Logistics, mówi: „W CEVA Logistics naszym celem jest ułatwianie handlu międzynarodowego. Sprawdzamy nowe trasy i sposoby tranzytu, tak aby skrócić ich czas, dodatkowo mamy też ekspertów ds. odpraw celnych, którzy są niezbędni do pomocy naszym klientom w rozwoju ich działalności na arenie międzynarodowej. Dzięki naszej wiedzy klienci mogą skupić się na swojej podstawowej działalności, nam pozostawiając odprawę celną. E-commerce będzie nadal ważnym obszarem wzrostu, dlatego badamy i wprowadzamy nowe rozwiązania w zakresie obsługi światowego handlu elektronicznego - nawet na poziomie przesyłek - tak aby móc naszym globalnym klientom dostarczać jeszcze większą wartość".
O CEVA LOGISTICS
CEVA Logistics jest jednym z największych globalnych operatorów logistycznych na świecie. To również jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na rynku usług logistycznych. Od maja 2019 roku CEVA Logistics jest częścią CMA CGM - globalnego lidera w spedycji i logistyce. CEVA Logistics świadczy pełen wachlarz usług transportowo-logistycznych, od zarządzania frachtem drogowym, morskim i lotniczym, globalnymi łańcuchami dostaw i dystrybucją, aż po rozwiązania w zakresie dedykowanej logistyki kontraktowej w ok. 1000 lokalizacjach w ponad 160 krajach. Obsługuje najbardziej wymagające branże, oferując doskonałość operacyjną dla przemysłu: motoryzacyjnego, energetycznego, retail, health&care, lotniczego oraz technologicznego. Średnie roczne obroty CEVA Logistics w 2019 r. wyniosły ponad 7 mld USD. Firma zarządza magazynami o łącznej powierzchni 9 mln mkw. w 750 lokalizacjach na świecie. CEVA zatrudnia ponad 78 tys. pracowników. W Polsce, CEVA Logistics działa od 1996 roku w ponad 20 lokalizacjach, zatrudniając ponad 2,2 tys. pracowników. Więcej na www.cevalogistics.com
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.