Komunikaty PR

CEVA rozwija usługi transportowe dla e-commerce między Chinami a Europą

2021-09-30  |  12:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics, globalny wiodący operator logistyczny, rozwija usługi transportowe dla e-commerce pomiędzy Chinami a Europą. Dzięki swojemu know-how i doświadczeniu w zakresie odpraw celnych, CEVA oferuje teraz klientom dostawy lądowe z Chin z wykorzystaniem nowych kodów celnych e-commerce 9710 i 9810. CEVA była pierwszą firmą, która wykorzystała te kody na przejściu granicznym w Alashankou podczas dwóch pilotażowych dostaw, które zorganizowała w lipcu tego roku.

Terminal graniczny w Alashankou, który jest położony w północno-zachodnich Chinach przy granicy z Kazachstanem, rozpoczął niedawno obsługę przesyłek eksportowych z nowymi kodami celnymi dla e-commerce. Wcześniej odprawiane były tu tylko ładunki podlegające ogólnej odprawie celnej. W odpowiedzi na tę zmianę, CEVA Logistics zorganizowała dwie pilotażowe dostawy przesyłek e-commerce z wykorzystaniem nowo wprowadzonych kodów 9710 i 9810.

Pierwsza dostawa, licząca blisko 9 tys. przesyłek, wyruszyła z Shenzhen w Chinach do Frankfurtu w Niemczech z 20-dniowym czasem tranzytu „door-to-door". Do jej realizacji CEVA wykorzystała multimodalne rozwiązanie TRT (Truck-Rail-Truck) na kodzie 9810. Drugi pilotażowy transport, liczący ponad 400 przesyłek o wyższej wartości, został skonsolidowany przy użyciu kodów 9710 i 9810. Również w tym przypadku CEVA wykorzystała swój międzynarodowy transport drogowy. Samochód wyjechał z Shenzhen w Chinach, po 16 dniach dostarczając przesyłki do magazynu klienta w Wielkiej Brytanii, skąd były dalej dystrybuowane do klientów końcowych.

Kod celny 9710 opisany jest jako „bezpośredni eksport B2B w ramach transgranicznego handlu elektronicznego" i dotyczy towarów eksportowanych bezpośrednio przez sprzedawców na transgranicznej platformie sprzedaży e-commerce. Natomiast towary objęte kodem 9810 eksportowane są przez sprzedawców, którzy ubiegają się o eksport towarów w ramach transgranicznego handlu elektronicznego do międzynarodowych magazynów. Ich zastosowanie ma wzmocnić pozycję małych i średnich chińskich przedsiębiorstw w światowym handlu oraz ułatwić im prowadzenie międzynarodowej i transgranicznej działalności gospodarczej.

CEVA Logistics stale rozwija dodatkowe rozwiązania transportowe w zakresie dostaw samochodowych, kolejowych i multimodalnych między Chinami a Europą. W ten sposób odpowiada na rosnące potrzeby zrównoważenia czasu dostaw, kosztów i bardziej ekologicznego transportu.

Jessica Herren, global leader of customs brokerage, CEVA Logistics, mówi: „W CEVA Logistics naszym celem jest ułatwianie handlu międzynarodowego. Sprawdzamy nowe trasy i sposoby tranzytu, tak aby skrócić ich czas, dodatkowo mamy też ekspertów ds. odpraw celnych, którzy są niezbędni do pomocy naszym klientom w rozwoju ich działalności na arenie międzynarodowej. Dzięki naszej wiedzy klienci mogą skupić się na swojej podstawowej działalności, nam pozostawiając odprawę celną. E-commerce będzie nadal ważnym obszarem wzrostu, dlatego badamy i wprowadzamy nowe rozwiązania w zakresie obsługi światowego handlu elektronicznego - nawet na poziomie przesyłek - tak aby móc naszym globalnym klientom dostarczać jeszcze większą wartość".

O CEVA LOGISTICS

CEVA Logistics jest jednym z największych globalnych operatorów logistycznych na świecie. To również jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na rynku usług logistycznych. Od maja 2019 roku CEVA Logistics jest częścią CMA CGM - globalnego lidera w spedycji i logistyce. CEVA Logistics świadczy pełen wachlarz usług transportowo-logistycznych, od zarządzania frachtem drogowym, morskim i lotniczym, globalnymi łańcuchami dostaw i dystrybucją, aż po rozwiązania w zakresie dedykowanej logistyki kontraktowej w ok. 1000 lokalizacjach w ponad 160 krajach. Obsługuje najbardziej wymagające branże, oferując doskonałość operacyjną dla przemysłu: motoryzacyjnego, energetycznego, retail, health&care, lotniczego oraz technologicznego. Średnie roczne obroty CEVA Logistics w 2019 r. wyniosły ponad 7 mld USD. Firma zarządza magazynami o łącznej powierzchni 9 mln mkw. w 750 lokalizacjach na świecie. CEVA zatrudnia ponad 78 tys. pracowników. W Polsce, CEVA Logistics działa od 1996 roku w ponad 20 lokalizacjach, zatrudniając ponad 2,2 tys. pracowników. Więcej na www.cevalogistics.com  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR Biuro prasowe
2024-04-26 | 12:00

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków.
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.