CEVA rozwija usługi transportowe dla e-commerce między Chinami a Europą
CEVA Logistics, globalny wiodący operator logistyczny, rozwija usługi transportowe dla e-commerce pomiędzy Chinami a Europą. Dzięki swojemu know-how i doświadczeniu w zakresie odpraw celnych, CEVA oferuje teraz klientom dostawy lądowe z Chin z wykorzystaniem nowych kodów celnych e-commerce 9710 i 9810. CEVA była pierwszą firmą, która wykorzystała te kody na przejściu granicznym w Alashankou podczas dwóch pilotażowych dostaw, które zorganizowała w lipcu tego roku.
Terminal graniczny w Alashankou, który jest położony w północno-zachodnich Chinach przy granicy z Kazachstanem, rozpoczął niedawno obsługę przesyłek eksportowych z nowymi kodami celnymi dla e-commerce. Wcześniej odprawiane były tu tylko ładunki podlegające ogólnej odprawie celnej. W odpowiedzi na tę zmianę, CEVA Logistics zorganizowała dwie pilotażowe dostawy przesyłek e-commerce z wykorzystaniem nowo wprowadzonych kodów 9710 i 9810.
Pierwsza dostawa, licząca blisko 9 tys. przesyłek, wyruszyła z Shenzhen w Chinach do Frankfurtu w Niemczech z 20-dniowym czasem tranzytu „door-to-door". Do jej realizacji CEVA wykorzystała multimodalne rozwiązanie TRT (Truck-Rail-Truck) na kodzie 9810. Drugi pilotażowy transport, liczący ponad 400 przesyłek o wyższej wartości, został skonsolidowany przy użyciu kodów 9710 i 9810. Również w tym przypadku CEVA wykorzystała swój międzynarodowy transport drogowy. Samochód wyjechał z Shenzhen w Chinach, po 16 dniach dostarczając przesyłki do magazynu klienta w Wielkiej Brytanii, skąd były dalej dystrybuowane do klientów końcowych.
Kod celny 9710 opisany jest jako „bezpośredni eksport B2B w ramach transgranicznego handlu elektronicznego" i dotyczy towarów eksportowanych bezpośrednio przez sprzedawców na transgranicznej platformie sprzedaży e-commerce. Natomiast towary objęte kodem 9810 eksportowane są przez sprzedawców, którzy ubiegają się o eksport towarów w ramach transgranicznego handlu elektronicznego do międzynarodowych magazynów. Ich zastosowanie ma wzmocnić pozycję małych i średnich chińskich przedsiębiorstw w światowym handlu oraz ułatwić im prowadzenie międzynarodowej i transgranicznej działalności gospodarczej.
CEVA Logistics stale rozwija dodatkowe rozwiązania transportowe w zakresie dostaw samochodowych, kolejowych i multimodalnych między Chinami a Europą. W ten sposób odpowiada na rosnące potrzeby zrównoważenia czasu dostaw, kosztów i bardziej ekologicznego transportu.
Jessica Herren, global leader of customs brokerage, CEVA Logistics, mówi: „W CEVA Logistics naszym celem jest ułatwianie handlu międzynarodowego. Sprawdzamy nowe trasy i sposoby tranzytu, tak aby skrócić ich czas, dodatkowo mamy też ekspertów ds. odpraw celnych, którzy są niezbędni do pomocy naszym klientom w rozwoju ich działalności na arenie międzynarodowej. Dzięki naszej wiedzy klienci mogą skupić się na swojej podstawowej działalności, nam pozostawiając odprawę celną. E-commerce będzie nadal ważnym obszarem wzrostu, dlatego badamy i wprowadzamy nowe rozwiązania w zakresie obsługi światowego handlu elektronicznego - nawet na poziomie przesyłek - tak aby móc naszym globalnym klientom dostarczać jeszcze większą wartość".
O CEVA LOGISTICS
CEVA Logistics jest jednym z największych globalnych operatorów logistycznych na świecie. To również jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na rynku usług logistycznych. Od maja 2019 roku CEVA Logistics jest częścią CMA CGM - globalnego lidera w spedycji i logistyce. CEVA Logistics świadczy pełen wachlarz usług transportowo-logistycznych, od zarządzania frachtem drogowym, morskim i lotniczym, globalnymi łańcuchami dostaw i dystrybucją, aż po rozwiązania w zakresie dedykowanej logistyki kontraktowej w ok. 1000 lokalizacjach w ponad 160 krajach. Obsługuje najbardziej wymagające branże, oferując doskonałość operacyjną dla przemysłu: motoryzacyjnego, energetycznego, retail, health&care, lotniczego oraz technologicznego. Średnie roczne obroty CEVA Logistics w 2019 r. wyniosły ponad 7 mld USD. Firma zarządza magazynami o łącznej powierzchni 9 mln mkw. w 750 lokalizacjach na świecie. CEVA zatrudnia ponad 78 tys. pracowników. W Polsce, CEVA Logistics działa od 1996 roku w ponad 20 lokalizacjach, zatrudniając ponad 2,2 tys. pracowników. Więcej na www.cevalogistics.com

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.