CEVA zobowiązuje się do redukcji śladu węglowego z operacji magazynowych
CEVA Logistics do 2025 roku we wszystkich magazynach i w ramach usług logistyki kontraktowej będzie wykorzystywać niskoemisyjną energię elektryczną. Zobowiązanie opiera się na połączeniu zakupu energii (odnawialnej i jądrowej) od lokalnych dostawców oraz zwiększeniu własnej produkcji energii elektrycznej, z wykorzystaniem paneli słonecznych montowanych na dachach. Ich powierzchnia ma się zwiększyć trzykrotnie do końca 2025 r. Dodatkowo, do końca 2023 roku CEVA planuje wyposażyć 100 proc. swoich obiektów magazynowych w oświetlenie LED.
Efektywność i zysk
CEVA Logistics zakończyła rok 2022, instalując oświetlenie LED w ok. 80 proc. swoich magazynów (usługi logistyki kontraktowej). Firma przewiduje, że do końca 2023 r. osiągnie poziom 100 proc., co będzie wynikiem wielomilionowych inwestycji w efektywność energetyczną. Dodatkowo CEVA realizuje szereg projektów związanych z ogrzewaniem i chłodzeniem, co też pozwoli na zmniejszenie zużycia energii.
CEVA powiększa także swoją flotę urządzeń litowo-jonowych wykorzystywanych do przemieszczania towarów (MHE). Globalny dostawca usług logistycznych zakłada, że w 2023 r. jego flota osiągnie poziom 40 proc. eko-MHE (zestawy baterii litowo-jonowych i żelowe). Oszczędność w zakresie emisji wynika nie tylko z wymiany spalinowych urządzeń napędzanych olejem napędowym lub LPG. Przy przejściu z akumulatorów kwasowo-ołowiowych na bardziej przyjazne dla środowiska baterie litowo-jonowe firma odnotowuje redukcję emisji podczas ładowania o średnio 16 proc.
Zaangażowanie w transformację energetyczną w logistyce
CEVA, dzięki wspólnym inwestycjom z partnerami z branży nieruchomości o wartości ok. 180 mln USD, planuje trzykrotnie zwiększyć powierzchnię paneli słonecznych pokrywających dachy magazynów na świecie. Do końca 2025 r. firma planuje zainstalowanie w swoich obiektach panele słoneczne o powierzchni 1,8 mln mkw., czyli na obszarze o 2,25 razy większym od słynnego Pałacu w Wersalu. Firma szacuje, że przy takiej powierzchni pokrycia będzie generować około 135 000 MWH rocznie.
CEVA wykorzystuje siłę swojej globalnej sieci logistycznej, wspierając się doświadczeniami zdobytymi w różnych krajach i kontynentach. W Wielkiej Brytanii CEVA w 100 proc. działa w oparciu o niskoemisyjną energię elektryczną, a magazyny w krajach Beneluksu produkują więcej energii elektrycznej niż zużywają. Wykorzystanie odnawialnej i niskoemisyjnej energii elektrycznej będzie też odgrywało kluczową rolę we wsparciu operacji i rozwoju na nowych rynkach. W 2022 r. CEVA uruchomiła nowy magazyn o zerowej emisji w kolumbijskiej Bogocie.
CEVA, jako część Grupy CMA CGM, mocno angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska. Grupa inwestuje w badania i rozwój, aby wspierać powstawanie niskoemisyjnych źródeł energii i technologii, zmniejszających wpływ transportu i logistyki na planetę. Celem Grupy CMA CGM jest osiągnięcie zerowego poziomu netto do 2050 roku.
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, powiedział: „Globalna branża logistyczna musi znaleźć lepsze metody prowadzenia działalność operacyjnej i ostatecznie zmniejszyć swój wpływ na planetę związany z emisją dwutlenku węgla i zużyciem energii. Te inwestycje są słuszne i uzasadnione biznesowo. Będziemy nadal działać na rzecz bardziej zrównoważonego modelu poprzez inicjatywy takie jak te wdrażane już w operacjach logistyki kontraktowej i liniach produktowych w transporcie lotniczym, morskim, lądowym oraz gotowych pojazdów”.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.
Transport
Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.