Komunikaty PR

CEVA zobowiązuje się do redukcji śladu węglowego z operacji magazynowych

2023-03-09  |  12:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics do 2025 roku we wszystkich magazynach i w ramach usług logistyki kontraktowej będzie wykorzystywać niskoemisyjną energię elektryczną. Zobowiązanie opiera się na połączeniu zakupu energii (odnawialnej i jądrowej) od lokalnych dostawców oraz zwiększeniu własnej produkcji energii elektrycznej, z wykorzystaniem paneli słonecznych montowanych na dachach. Ich powierzchnia ma się zwiększyć trzykrotnie do końca 2025 r. Dodatkowo, do końca 2023 roku CEVA planuje wyposażyć 100 proc. swoich obiektów magazynowych w oświetlenie LED.

Efektywność i zysk

CEVA Logistics zakończyła rok 2022, instalując oświetlenie LED w ok. 80 proc. swoich magazynów (usługi logistyki kontraktowej). Firma przewiduje, że do końca 2023 r. osiągnie poziom 100 proc., co będzie wynikiem wielomilionowych inwestycji w efektywność energetyczną. Dodatkowo CEVA realizuje szereg projektów związanych z ogrzewaniem i chłodzeniem, co też pozwoli na zmniejszenie zużycia energii.

CEVA powiększa także swoją flotę urządzeń litowo-jonowych wykorzystywanych do przemieszczania towarów (MHE). Globalny dostawca usług logistycznych zakłada, że w 2023 r. jego flota osiągnie poziom 40 proc. eko-MHE (zestawy baterii litowo-jonowych i żelowe). Oszczędność w zakresie emisji wynika nie tylko z wymiany spalinowych urządzeń napędzanych olejem napędowym lub LPG. Przy przejściu z akumulatorów kwasowo-ołowiowych na bardziej przyjazne dla środowiska baterie litowo-jonowe firma odnotowuje redukcję emisji podczas ładowania o średnio 16 proc.

Zaangażowanie w transformację energetyczną w logistyce

CEVA, dzięki wspólnym inwestycjom z partnerami z branży nieruchomości o wartości ok. 180 mln USD, planuje trzykrotnie zwiększyć powierzchnię paneli słonecznych pokrywających dachy magazynów na świecie. Do końca 2025 r. firma planuje zainstalowanie w swoich obiektach panele słoneczne o powierzchni 1,8 mln mkw., czyli na obszarze o 2,25 razy większym od słynnego Pałacu w Wersalu. Firma szacuje, że przy takiej powierzchni pokrycia będzie generować około 135 000 MWH rocznie.

CEVA wykorzystuje siłę swojej globalnej sieci logistycznej, wspierając się doświadczeniami zdobytymi w różnych krajach i kontynentach. W Wielkiej Brytanii CEVA w 100 proc. działa w oparciu o niskoemisyjną energię elektryczną, a magazyny w krajach Beneluksu produkują więcej energii elektrycznej niż zużywają. Wykorzystanie odnawialnej i niskoemisyjnej energii elektrycznej będzie też odgrywało kluczową rolę we wsparciu operacji i rozwoju na nowych rynkach. W 2022 r. CEVA uruchomiła nowy magazyn o zerowej emisji w kolumbijskiej Bogocie.

CEVA, jako część Grupy CMA CGM, mocno angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska. Grupa inwestuje w badania i rozwój, aby wspierać powstawanie niskoemisyjnych źródeł energii i technologii, zmniejszających wpływ transportu i logistyki na planetę. Celem Grupy CMA CGM jest osiągnięcie zerowego poziomu netto do 2050 roku.

Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, powiedział: „Globalna branża logistyczna musi znaleźć lepsze metody prowadzenia działalność operacyjnej i ostatecznie zmniejszyć swój wpływ na planetę związany z emisją dwutlenku węgla i zużyciem energii. Te inwestycje są słuszne i uzasadnione biznesowo. Będziemy nadal działać na rzecz bardziej zrównoważonego modelu poprzez inicjatywy takie jak te wdrażane już w operacjach logistyki kontraktowej i liniach produktowych w transporcie lotniczym, morskim, lądowym oraz gotowych pojazdów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej Biuro prasowe
2024-05-17 | 01:00

Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej

W firmach, w których transport jest jedynie narzędziem do wykonywania ich głównego biznesu, istnieje wiele różnic pomiędzy rozliczaniem kierowców a
Transport Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
2024-05-16 | 08:00

Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld

Jak podaje Krajowy Rejestr Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny ma ponad 1,3 mld zł przeterminowanych zobowiązań finansowych. Od swoich dłużników musi odzyskać
Transport CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
2024-05-15 | 16:00

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.