Komunikaty PR

CHEP wspiera inicjatywę Lean&Green na polskim rynku

2020-10-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agata Kwapień
Public Dialog

ul. Mesyńska 4
02-761 Warszawa
a.kwapien|publicdialog.pl| |a.kwapien|publicdialog.pl
531 785 723
www.publicdialog.pl
Do pobrania png ( 0 MB )

W obliczu postępujących zmian klimatycznych, firmy na całym świecie podejmują działania mające na celu ograniczenie emisji CO2 i rozwój technologii, która pozwoli im zachować efektywność i produktywność nie obciążając środowiska. To właśnie jest misją platformy Lean&Green, która zrzesza przedstawicieli branży TSL (Transport, Shipping, Logistics – Transport, Dostawy, Logistyka) i producentów na drodze do bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw. CHEP aktywnie wspiera Lean&Green w Polsce będąc w Komitecie Sterującym inicjatywy razem ze swoimi partnerami Biedronką i Unilever Polska.

Według Europejskiej Agencji Środowiska, łańcuchy dostaw są największym producentem gazów cieplarnianych w skali globalnej – sam transport jest odpowiedzialny za ponad 20% emisji w Europie. W statystykach publikowanych przez Komisję Europejską szacuje się, że w Europie marnuje się aż 85 miliardów tzw. „pustych kilometrów”. CHEP jest świadomy wyzwania, jakie stoi przed podmiotami odpowiedzialnymi za produkcję oraz dystrybucję i od lat aktywnie wspiera inicjatywy, które stawiają sobie za cel ograniczenie emisji CO2.

Lean&Green to największa w Europie społeczność biznesowa poświęcona zrównoważonej logistyce zrzeszająca 600 firm - producentów, operatorów logistycznych, detalistów, e-commerce i przewoźników. Wyłącznym partnerem i przedstawicielem Lean&Green Europe na terenie Polski jest ECR Polska. Społeczność Lean&Green tworzy platformę wymiany pomysłów i doświadczeń, której głównym celem jest ograniczenie emisji CO2 i zrównoważony rozwój przy jednoczesnej poprawie rentowności przedsiębiorstw. Kluczowym założeniem Lean&Green jest hasło “zielone jest zielone”, które oznacza, że wdrażanie rozwiązań przyjaznych środowisku się opłaca. Poprawiając wydajność swoich operacji, redukując koszty, rozwijając biznes, firmy zarabiają więcej jednocześnie ograniczając negatywny wpływ na środowisko.

Program jest jednakowy dla wszystkich członków, ale każda firma indywidualnie wybiera drogę do osiągnięcia celu. Dla CHEP zaangażowanie w inicjatywę Lean&Green jest kontynuacją strategii zrównoważonego rozwoju, którą firma zaczęła wdrażać już 60 lat temu, kiedy to wprowadziła na rynek koncepcję współużytkowania nośników takich jak palety. Dziś CHEP jest liderem wśród firm realizujących działania zmierzające do osiągnięcia gospodarki o obiegu zamkniętym.

„Jesteśmy firmą zafascynowaną wizją zrównoważonego rozwoju. Wierzymy, że współdziałając możemy budować efektywne i zielone łańcuchy dostaw. W ostatnim roku wynajmując palety naszym Klientom wspólnie zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla o 2 miliony ton, uratowaliśmy prawie 2 miliony drzew oraz zredukowaliśmy produkcję odpadów o kolejne 1,3 miliona ton (dane globalne).” - mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Country General Manager, CHEP Polska i kraje bałtyckie. „Dziś koncentrujemy się także na efektywności w łańcuchu dostaw w ujęciu transportowym opierając się o nasze unikatowe dane, obejmujące miliony ruchów paletowych na terenie całej Europy. W ten sposób wspieramy naszych Partnerów w dążeniu do optymalizacji i poszukiwania synergii w strumieniach dystrybucyjnych pomiędzy nimi. To pozwala naszym partnerom wielowymiarowo zwiększać swoją konkurencyjność jednocześnie pozytywnie wpływając na środowisko” - podkreśla Izabella Maczkowska-Ciborowska.  

Biedronka i Unilever również aktywnie angażują się w działania zmierzające do osiągnięcia zeroemisyjnego łańcucha dostaw i promowania odpowiedzialnego podejścia do biznesu.

„Dobrostan środowiska naturalnego i zrównoważony rozwój to filary naszej strategii. Chcemy budować razem z partnerami biznesowymi społeczność, która jest zaangażowana w projekt Lean&Green i wspólnie tworzyć efekt synergii z naszymi partnerami, zarówno producentami, jak i dostawcami usług logistycznych. W ten sposób razem możemy działać na rzecz ograniczenia emisji CO2 potwierdzając nasze zaangażowanie w ochronę środowiska. Ze względu na skalę działania sieci Biedronka (85 000 palet codziennie w obiegu, 3000 kursów ciężarówek i 440 000 przejechanych kilometrów dziennie) każda optymalizacja w procesach transportowych czy operacjach logistycznych może przynieść w przyszłości wymierne korzyści dla środowiska naturalnego.” - mówi Lucyna Bartuzi, Menedżer ds. Procesów Logistycznych w sieci Biedronka.

„Unilever od 10 lat koncentruje swoje działania na budowaniu zrównoważonego modelu biznesu i minimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko przy jednoczesnym zachowaniu rentowności biznesu. Naszym głównym celem jest zmniejszenie o połowę emisji CO2, zużycia wody i ilości generowanych odpadów do 2030 roku, ale już w 2019 roku udało nam się między innymi ograniczyć emisję CO2 na tonę produkcji o 65-69% i zmniejszyć zużycie wody o 37%. Zdecydowaliśmy się zaangażować w Lean&Green żeby osiągnąć jeszcze więcej dla środowiska współdziałając z dostawcami usług logistycznych oraz innymi producentami. Konkurujemy z innymi producentami na półkach w sklepie, ale w łańcuchach dostaw chcemy, aby naszym celem była współpraca - na drodze i w magazynach. Zależy nam na szukaniu synergii w ramach logistyki, rozwijaniu nowych technologii, ale również na dzieleniu się tym, co już udało nam się wypracować. Wierzymy, że współpraca w biznesie oparta na zaufaniu, transparentności i dzieleniu się wiedzą, może mieć trwały, pozytywny efekt dla środowiska naturalnego.” – dodaje Jerzy Glinkowski, Dyrektor Łańcucha Dostaw na Polskę i Kraje Bałtyckie, Unilever.

Członkostwo w Lean&Green otwiera przed firmami nowe obszary współpracy z partnerami na drodze do osiągnięcia wspólnych celów. Skupienie się na zadaniu, jakim jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, wymaga od firm wzajemnego zaufania i gotowości do współdziałania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Public Dialog
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Koszty transportu morskiego rosną! Biuro prasowe
2024-07-23 | 08:00

Koszty transportu morskiego rosną!

Napięcia geopolityczne sprawiają, że stawki frachtowe kontenerowców powracają do szczytów obserwowanych ostatnio w połowie 2022 roku. Oprócz zakłóceń na Morzu
Transport DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
2024-07-22 | 08:00

DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och

Aesculap Chifa, spółka z grupy B. Braun, jest jednym z kluczowych partnerów polskiego sektora ochrony zdrowia. DSV – Global Transport and Logistics od 6 lat odpowiada za
Transport CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!
2024-07-17 | 15:00

CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!

CEVA Logistics otrzymała tytuł Mistrza ESG w Logistyce 2024 w kategorii: ład korporacyjny (Governance), przyznawany przez Forum Kobiet w Logistyce. Nagroda podkreśla osiągnięcia i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.