Czy cargo lotnicze to przyszłość lotnisk regionalnych w Polsce?
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Na zaproszenie Olgierda Geblewicza, Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, grono interdyscyplinarnych ekspertów będzie debatowało nad tym, jak transport lotniczy może wesprzeć wzrost gospodarczy regionu i rozwój lokalnych przedsiębiorstw. Już 3 października, w Szczecinie, odbędzie się konferencja „Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”.
Czy Szczecin - Goleniów może dołączyć do grona najważniejszych portów lotniczych cargo w Polsce? Jak lokalny biznes może wykorzystać połączenia lotnicze do budowy przewagi konkurencyjnej w europejskich i globalnych łańcuchach dostaw? Na specjalne wydarzenie poświęcone potrzebom przedsiębiorców oraz przedstawienia perspektyw rozwoju sektora transportu lotniczego w regionie zaprasza Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
„Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”
3 października (wtorek), godz. 10
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Szczecin. ul. Piłsudskiego 40
Sala Delfin
Moderacja: Adrian Furgalski, Prezes Zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
Podczas wydarzenia będzie można posłuchać ekspertów i ekspertki ds. planowania łańcuchów dostaw, przedstawicieli linii lotniczych czy zagranicznych portów lotniczych, którzy opowiedzą o tym, jak efektywnie wykorzystać możliwości tworzone przez transport lotniczy w modelu biznesowym. Zaprezentowane zostaną także case study sukcesu firm z woj. zachodniopomorskiego, które postawiły na rozwiązania logistyczne tego rodzaju. Wśród gości specjalnych wydarzenia pojawią się przedstawiciele takich firm jak: DSV – Global Transport and Logistics, Welcome AirportServices, DGS Diagnostics, Bring, SkyCargo.
- Transport, logistyka to jedna z najmocniejszych gałęzi gospodarki Pomorza Zachodniego. Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy Wschód z Zachodem, Północ z Południem Europy. Szczecin i region od stuleci rozwija się, oczywiście, dzięki transportowi morskiemu. Rozbudowa infrastruktury drogowej i kolejowej zwiększa nasz potencjał w sektorze transportu. A dodatkowe możliwości widzimy właśnie w air cargo - mówi marszałek Olgierd Geblewicz. - Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje. Rozwój towarowego transportu lotniczego to impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów.
Transport ładunków samolotami to obecnie dynamicznie rozwijający się rynek usług transportowych. Według raportów ULC w pierwszym kwartale br. przez polskie porty lotnicze przetransportowano ponad 45 tysięcy ton cargo „on board”, czyli o 13,3 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. i aż o 65 procent więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Choć ponad połowa cargo przechodzi przez lotnisko w Warszawie, to coraz większy udział w rynku mają porty regionalne - Rzeszów, Katowice, Wrocław, Gdańsk. Czy już wkrótce wśród liderów znajdzie się też port lotniczy Szczecin-Goleniów? Czy droga lotnicza jest drogą do sukcesu biznesowego firm z województwa zachodniopomorskiego?
Organizatorami konferencji są: Urząd Marszałkowski WZ, Gmina Miasto Szczecin i DSV Global Transport and Logistics.
Partnerzy wydarzenia: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów i Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.