Czy cargo lotnicze to przyszłość lotnisk regionalnych w Polsce?
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Na zaproszenie Olgierda Geblewicza, Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, grono interdyscyplinarnych ekspertów będzie debatowało nad tym, jak transport lotniczy może wesprzeć wzrost gospodarczy regionu i rozwój lokalnych przedsiębiorstw. Już 3 października, w Szczecinie, odbędzie się konferencja „Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”.
Czy Szczecin - Goleniów może dołączyć do grona najważniejszych portów lotniczych cargo w Polsce? Jak lokalny biznes może wykorzystać połączenia lotnicze do budowy przewagi konkurencyjnej w europejskich i globalnych łańcuchach dostaw? Na specjalne wydarzenie poświęcone potrzebom przedsiębiorców oraz przedstawienia perspektyw rozwoju sektora transportu lotniczego w regionie zaprasza Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
„Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”
3 października (wtorek), godz. 10
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Szczecin. ul. Piłsudskiego 40
Sala Delfin
Moderacja: Adrian Furgalski, Prezes Zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
Podczas wydarzenia będzie można posłuchać ekspertów i ekspertki ds. planowania łańcuchów dostaw, przedstawicieli linii lotniczych czy zagranicznych portów lotniczych, którzy opowiedzą o tym, jak efektywnie wykorzystać możliwości tworzone przez transport lotniczy w modelu biznesowym. Zaprezentowane zostaną także case study sukcesu firm z woj. zachodniopomorskiego, które postawiły na rozwiązania logistyczne tego rodzaju. Wśród gości specjalnych wydarzenia pojawią się przedstawiciele takich firm jak: DSV – Global Transport and Logistics, Welcome AirportServices, DGS Diagnostics, Bring, SkyCargo.
- Transport, logistyka to jedna z najmocniejszych gałęzi gospodarki Pomorza Zachodniego. Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy Wschód z Zachodem, Północ z Południem Europy. Szczecin i region od stuleci rozwija się, oczywiście, dzięki transportowi morskiemu. Rozbudowa infrastruktury drogowej i kolejowej zwiększa nasz potencjał w sektorze transportu. A dodatkowe możliwości widzimy właśnie w air cargo - mówi marszałek Olgierd Geblewicz. - Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje. Rozwój towarowego transportu lotniczego to impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów.
Transport ładunków samolotami to obecnie dynamicznie rozwijający się rynek usług transportowych. Według raportów ULC w pierwszym kwartale br. przez polskie porty lotnicze przetransportowano ponad 45 tysięcy ton cargo „on board”, czyli o 13,3 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. i aż o 65 procent więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Choć ponad połowa cargo przechodzi przez lotnisko w Warszawie, to coraz większy udział w rynku mają porty regionalne - Rzeszów, Katowice, Wrocław, Gdańsk. Czy już wkrótce wśród liderów znajdzie się też port lotniczy Szczecin-Goleniów? Czy droga lotnicza jest drogą do sukcesu biznesowego firm z województwa zachodniopomorskiego?
Organizatorami konferencji są: Urząd Marszałkowski WZ, Gmina Miasto Szczecin i DSV Global Transport and Logistics.
Partnerzy wydarzenia: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów i Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.