Czy cargo lotnicze to przyszłość lotnisk regionalnych w Polsce?
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Na zaproszenie Olgierda Geblewicza, Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, grono interdyscyplinarnych ekspertów będzie debatowało nad tym, jak transport lotniczy może wesprzeć wzrost gospodarczy regionu i rozwój lokalnych przedsiębiorstw. Już 3 października, w Szczecinie, odbędzie się konferencja „Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”.
Czy Szczecin - Goleniów może dołączyć do grona najważniejszych portów lotniczych cargo w Polsce? Jak lokalny biznes może wykorzystać połączenia lotnicze do budowy przewagi konkurencyjnej w europejskich i globalnych łańcuchach dostaw? Na specjalne wydarzenie poświęcone potrzebom przedsiębiorców oraz przedstawienia perspektyw rozwoju sektora transportu lotniczego w regionie zaprasza Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
„Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”
3 października (wtorek), godz. 10
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Szczecin. ul. Piłsudskiego 40
Sala Delfin
Moderacja: Adrian Furgalski, Prezes Zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
Podczas wydarzenia będzie można posłuchać ekspertów i ekspertki ds. planowania łańcuchów dostaw, przedstawicieli linii lotniczych czy zagranicznych portów lotniczych, którzy opowiedzą o tym, jak efektywnie wykorzystać możliwości tworzone przez transport lotniczy w modelu biznesowym. Zaprezentowane zostaną także case study sukcesu firm z woj. zachodniopomorskiego, które postawiły na rozwiązania logistyczne tego rodzaju. Wśród gości specjalnych wydarzenia pojawią się przedstawiciele takich firm jak: DSV – Global Transport and Logistics, Welcome AirportServices, DGS Diagnostics, Bring, SkyCargo.
- Transport, logistyka to jedna z najmocniejszych gałęzi gospodarki Pomorza Zachodniego. Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy Wschód z Zachodem, Północ z Południem Europy. Szczecin i region od stuleci rozwija się, oczywiście, dzięki transportowi morskiemu. Rozbudowa infrastruktury drogowej i kolejowej zwiększa nasz potencjał w sektorze transportu. A dodatkowe możliwości widzimy właśnie w air cargo - mówi marszałek Olgierd Geblewicz. - Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje. Rozwój towarowego transportu lotniczego to impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów.
Transport ładunków samolotami to obecnie dynamicznie rozwijający się rynek usług transportowych. Według raportów ULC w pierwszym kwartale br. przez polskie porty lotnicze przetransportowano ponad 45 tysięcy ton cargo „on board”, czyli o 13,3 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. i aż o 65 procent więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Choć ponad połowa cargo przechodzi przez lotnisko w Warszawie, to coraz większy udział w rynku mają porty regionalne - Rzeszów, Katowice, Wrocław, Gdańsk. Czy już wkrótce wśród liderów znajdzie się też port lotniczy Szczecin-Goleniów? Czy droga lotnicza jest drogą do sukcesu biznesowego firm z województwa zachodniopomorskiego?
Organizatorami konferencji są: Urząd Marszałkowski WZ, Gmina Miasto Szczecin i DSV Global Transport and Logistics.
Partnerzy wydarzenia: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów i Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.