Czy cargo lotnicze to przyszłość lotnisk regionalnych w Polsce?
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Na zaproszenie Olgierda Geblewicza, Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, grono interdyscyplinarnych ekspertów będzie debatowało nad tym, jak transport lotniczy może wesprzeć wzrost gospodarczy regionu i rozwój lokalnych przedsiębiorstw. Już 3 października, w Szczecinie, odbędzie się konferencja „Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”.
Czy Szczecin - Goleniów może dołączyć do grona najważniejszych portów lotniczych cargo w Polsce? Jak lokalny biznes może wykorzystać połączenia lotnicze do budowy przewagi konkurencyjnej w europejskich i globalnych łańcuchach dostaw? Na specjalne wydarzenie poświęcone potrzebom przedsiębiorców oraz przedstawienia perspektyw rozwoju sektora transportu lotniczego w regionie zaprasza Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
„Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”
3 października (wtorek), godz. 10
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Szczecin. ul. Piłsudskiego 40
Sala Delfin
Moderacja: Adrian Furgalski, Prezes Zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
Podczas wydarzenia będzie można posłuchać ekspertów i ekspertki ds. planowania łańcuchów dostaw, przedstawicieli linii lotniczych czy zagranicznych portów lotniczych, którzy opowiedzą o tym, jak efektywnie wykorzystać możliwości tworzone przez transport lotniczy w modelu biznesowym. Zaprezentowane zostaną także case study sukcesu firm z woj. zachodniopomorskiego, które postawiły na rozwiązania logistyczne tego rodzaju. Wśród gości specjalnych wydarzenia pojawią się przedstawiciele takich firm jak: DSV – Global Transport and Logistics, Welcome AirportServices, DGS Diagnostics, Bring, SkyCargo.
- Transport, logistyka to jedna z najmocniejszych gałęzi gospodarki Pomorza Zachodniego. Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy Wschód z Zachodem, Północ z Południem Europy. Szczecin i region od stuleci rozwija się, oczywiście, dzięki transportowi morskiemu. Rozbudowa infrastruktury drogowej i kolejowej zwiększa nasz potencjał w sektorze transportu. A dodatkowe możliwości widzimy właśnie w air cargo - mówi marszałek Olgierd Geblewicz. - Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje. Rozwój towarowego transportu lotniczego to impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów.
Transport ładunków samolotami to obecnie dynamicznie rozwijający się rynek usług transportowych. Według raportów ULC w pierwszym kwartale br. przez polskie porty lotnicze przetransportowano ponad 45 tysięcy ton cargo „on board”, czyli o 13,3 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. i aż o 65 procent więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Choć ponad połowa cargo przechodzi przez lotnisko w Warszawie, to coraz większy udział w rynku mają porty regionalne - Rzeszów, Katowice, Wrocław, Gdańsk. Czy już wkrótce wśród liderów znajdzie się też port lotniczy Szczecin-Goleniów? Czy droga lotnicza jest drogą do sukcesu biznesowego firm z województwa zachodniopomorskiego?
Organizatorami konferencji są: Urząd Marszałkowski WZ, Gmina Miasto Szczecin i DSV Global Transport and Logistics.
Partnerzy wydarzenia: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów i Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.