Komunikaty PR

Czy operatorzy flot są przygotowani na wprowadzenie DVS?

2021-11-01  |  10:00

W przyszłym roku wchodzą w życie unijne przepisy, które określą wymogi odnoszące się do ogólnego bezpieczeństwa oraz ochrony osób znajdujących się w pojeździe i niechronionych uczestników ruchu drogowego. Dotyczyć będą m.in. konieczności monitorowania stref martwego pola. Od lipca 2022 roku samochody ciężarowe oraz autobusy obowiązkowo będą musiały być wyposażone w systemy zdolne wykryć pieszych oraz rowerzystów w martwym polu i zapobiegać wypadkom drogowym.

Każdego roku dochodzi do 413 tys. kolizji drogowych z uwagi na brak widoczności w martwym polu. Ginie w nich aż 160 tys. osób. Wskaźnik wypadków spowodowanych przez samochody ciężarowe rośnie o 14% rok do roku. W celu zapobiegania kolizjom z udziałem pieszych oraz rowerzystów UE uchwaliła rozporządzenie, które zobowiązuje kierowców do zmodernizowania swoich flot. Aby sprostać nowym wymogom prawnym, już wkrótce właściciele ciężarówek w kolejnych regionach UE zostaną zobowiązani do zainstalowania w swoich pojazdach odpowiednich systemów do monitorowania strefy martwego pola. Rozwiązania te to najczęściej kamery zintegrowane z systemem czujników ultradźwiękowych, monitory kabinowe oraz sygnalizator skrętu ostrzegającego. Standard Direct Vision (DVS) szczegółowo określa, jakie normy poziomu widoczności muszą spełnić samochody ciężarowe, żeby zostały dopuszczone do ruchu. Pojazdy są oceniane w pięciogwiazdkowej skali. Ciężarówka musi dostać minimum jedną gwiazdkę, aby kierowca otrzymał czasowe zezwolenie na poruszanie się po mieście. Kiedy termin zezwolenia upłynie, właściciel floty będzie zobligowany zainstalować dodatkowe elementy systemu bezpieczeństwa.

Wprowadzenia regulacji prawnych dotyczących martwego pola oczekuje również grupa europejskich miast z Berlinem i Paryżem na czele. Przedstawiciele grupy Eurocities domagają się od organów państwowych wprowadzenia DVS dla ciężarówek. Ich zdaniem zwiększy to bezpieczeństwo ruchu drogowego. Włodarze miast wskazują, że ciężarówki, które stanowią zaledwie 2% wszystkich pojazdów, odpowiadają za około 14% ofiar śmiertelnych na drogach. Nowe regulacje obowiązują już na terenie Londynu. Kierowcy samochodów ciężarowych, którzy chcą wjechać do obu miast, są zobowiązani posiadać w swoich pojazdach monitoring martwego pola. Kierowcom, którzy nie spełnią tego wymogu, będą groziły wysokie kary pieniężne. Od czerwca przyszłego roku przepisy wejdą w życie w Berlinie oraz Paryżu.

Polsko-niemiecka firma Sternkraft Video Telematics opracowała system bezpieczeństwa, który spełnia wymogi Direct Vision Standard oraz zapewnia wiele dodatkowych innowacyjnych funkcjonalności, jak np. monitorowanie całego transportu, ochrona przed kradzieżami czy optymalizacja trasy i załadunków. Rozwiązanie będzie w czasie rzeczywistym analizować zachowanie kierowcy i bezpieczeństwo jego jazdy oraz wspomoże wdrażać dobre nawyki. Technologia Computer Vision przyczyni się również do zmniejszania strat finansowych w branży transportowej. System będzie ochraniał samochód w trakcie postoju oraz aktywnie przeciwdziałał potencjalnym włamaniom, kradzieżom i uszkodzeniom towaru.

Rozwiązania z zakresu inteligentnej video telematyki zmieniają oblicze transportu. Dzięki niej bezpieczeństwo osób, floty oraz ładunków może poprawić się nawet kilkukrotnie. Najwięksi giganci, tacy jak np. Tesla, zauważyli jej potencjał i rozwijają go w swoich modelach aut. Przyszłość świata motoryzacji podąża w kierunku elektromobilności oraz autonomiczności pojazdów, a to z kolei wymaga rozwijania technologii Computer Vision. W przyszłości rozwiązania, które dostarczamy, będą standardem w motoryzacji. Nasz system jako jedyny aktywnie poszukuje i wykrywa pieszych oraz rowerzystów we wszystkich martwych polach pojazdów w czasie rzeczywistym - mówi Marcin Lewicki, CEO Sternkraft Video Telematics.

Globalny rynek telematyki komercyjnej do 2022 roku ma wzrosnąć do prawie 70 mld dolarów, a do 2030 r. ma osiągnąć wartość aż 144 mld USD. Oczekuje się, że w najbliższych latach, tj. do roku 2025, średnia roczna stopa wzrostu rynku wyniesie prawie 21%.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.