Komunikaty PR

Czy operatorzy flot są przygotowani na wprowadzenie DVS?

2021-11-01  |  10:00

W przyszłym roku wchodzą w życie unijne przepisy, które określą wymogi odnoszące się do ogólnego bezpieczeństwa oraz ochrony osób znajdujących się w pojeździe i niechronionych uczestników ruchu drogowego. Dotyczyć będą m.in. konieczności monitorowania stref martwego pola. Od lipca 2022 roku samochody ciężarowe oraz autobusy obowiązkowo będą musiały być wyposażone w systemy zdolne wykryć pieszych oraz rowerzystów w martwym polu i zapobiegać wypadkom drogowym.

Każdego roku dochodzi do 413 tys. kolizji drogowych z uwagi na brak widoczności w martwym polu. Ginie w nich aż 160 tys. osób. Wskaźnik wypadków spowodowanych przez samochody ciężarowe rośnie o 14% rok do roku. W celu zapobiegania kolizjom z udziałem pieszych oraz rowerzystów UE uchwaliła rozporządzenie, które zobowiązuje kierowców do zmodernizowania swoich flot. Aby sprostać nowym wymogom prawnym, już wkrótce właściciele ciężarówek w kolejnych regionach UE zostaną zobowiązani do zainstalowania w swoich pojazdach odpowiednich systemów do monitorowania strefy martwego pola. Rozwiązania te to najczęściej kamery zintegrowane z systemem czujników ultradźwiękowych, monitory kabinowe oraz sygnalizator skrętu ostrzegającego. Standard Direct Vision (DVS) szczegółowo określa, jakie normy poziomu widoczności muszą spełnić samochody ciężarowe, żeby zostały dopuszczone do ruchu. Pojazdy są oceniane w pięciogwiazdkowej skali. Ciężarówka musi dostać minimum jedną gwiazdkę, aby kierowca otrzymał czasowe zezwolenie na poruszanie się po mieście. Kiedy termin zezwolenia upłynie, właściciel floty będzie zobligowany zainstalować dodatkowe elementy systemu bezpieczeństwa.

Wprowadzenia regulacji prawnych dotyczących martwego pola oczekuje również grupa europejskich miast z Berlinem i Paryżem na czele. Przedstawiciele grupy Eurocities domagają się od organów państwowych wprowadzenia DVS dla ciężarówek. Ich zdaniem zwiększy to bezpieczeństwo ruchu drogowego. Włodarze miast wskazują, że ciężarówki, które stanowią zaledwie 2% wszystkich pojazdów, odpowiadają za około 14% ofiar śmiertelnych na drogach. Nowe regulacje obowiązują już na terenie Londynu. Kierowcy samochodów ciężarowych, którzy chcą wjechać do obu miast, są zobowiązani posiadać w swoich pojazdach monitoring martwego pola. Kierowcom, którzy nie spełnią tego wymogu, będą groziły wysokie kary pieniężne. Od czerwca przyszłego roku przepisy wejdą w życie w Berlinie oraz Paryżu.

Polsko-niemiecka firma Sternkraft Video Telematics opracowała system bezpieczeństwa, który spełnia wymogi Direct Vision Standard oraz zapewnia wiele dodatkowych innowacyjnych funkcjonalności, jak np. monitorowanie całego transportu, ochrona przed kradzieżami czy optymalizacja trasy i załadunków. Rozwiązanie będzie w czasie rzeczywistym analizować zachowanie kierowcy i bezpieczeństwo jego jazdy oraz wspomoże wdrażać dobre nawyki. Technologia Computer Vision przyczyni się również do zmniejszania strat finansowych w branży transportowej. System będzie ochraniał samochód w trakcie postoju oraz aktywnie przeciwdziałał potencjalnym włamaniom, kradzieżom i uszkodzeniom towaru.

Rozwiązania z zakresu inteligentnej video telematyki zmieniają oblicze transportu. Dzięki niej bezpieczeństwo osób, floty oraz ładunków może poprawić się nawet kilkukrotnie. Najwięksi giganci, tacy jak np. Tesla, zauważyli jej potencjał i rozwijają go w swoich modelach aut. Przyszłość świata motoryzacji podąża w kierunku elektromobilności oraz autonomiczności pojazdów, a to z kolei wymaga rozwijania technologii Computer Vision. W przyszłości rozwiązania, które dostarczamy, będą standardem w motoryzacji. Nasz system jako jedyny aktywnie poszukuje i wykrywa pieszych oraz rowerzystów we wszystkich martwych polach pojazdów w czasie rzeczywistym - mówi Marcin Lewicki, CEO Sternkraft Video Telematics.

Globalny rynek telematyki komercyjnej do 2022 roku ma wzrosnąć do prawie 70 mld dolarów, a do 2030 r. ma osiągnąć wartość aż 144 mld USD. Oczekuje się, że w najbliższych latach, tj. do roku 2025, średnia roczna stopa wzrostu rynku wyniesie prawie 21%.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje
Transport Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
2024-04-29 | 09:00

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo
Transport Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
2024-04-27 | 22:46

Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia

W 2023 r. w branży TSL nastąpiły istotne zmiany w ustalaniu wynagrodzeń dla kierowców. Wzrost płacy wraz z nowymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, wpłynęły na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.